Lockout 2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Lockout 2012

Inlägg av Jim Morrison »

MCKENZIE: NHL PROPOSAL WASN'T MET WITH GREAT ENTHUSIASM

http://www.tsn.ca/blogs/bob_mckenzie/?id=407542

Läsvärt. Det är inte klart någonstans.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Staten

Inlägg av Staten »

Läste just precis det där. Verkar som att vi har några matcher till med Landeskog och Murray. Alla matcher (och träningar) vi kan få med de två i laget gör stor skillnad.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

@MurphysLaw74

Sad to say but based on numerous conversations with reliable sources there seems to still be chance NHLPA rejects not counteroffers
Verkar inte lösa sig ändå.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Hmm... Verkar kunna pågå ett tag ändå. Men med tanke på vilket stort steg NHL's senaste bud var så tror jag att de finner en lösning före jul. Innan det budet var ju känslan att det inte blir något spel alls med tanke på hur långt i från varandra de låg.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

Som sagt, inte helt otippat att det inte bara skulle vara att skriva under avtalet och så var allt frid & fröjd. Det är en förhandling, och i en förhandling så tar man saker alltid ett antal gånger fram och tillbaka innan något blir klart.

Får se vad som händer framöver.
Användarvisningsbild
wolsey100

Inlägg av wolsey100 »

Jag tror säsongen blir inställd om dom inte når en lösning innan november.

Eftersom spelarna vek sig sist så tror jag dom inte vill upprepa samma sak igen. Men det gäller ju för NHLPA att hålla ihop. Vissa spelare är ju säkert sugna på att börja lira mot den dealen som NHL presenterat.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

-daniel- skrev:Som sagt, inte helt otippat att det inte bara skulle vara att skriva under avtalet och så var allt frid & fröjd. Det är en förhandling, och i en förhandling så tar man saker alltid ett antal gånger fram och tillbaka innan något blir klart.

Grejen är ju att dom verkar säga nej helt, alltså inte komma med ett motbud eller förhandla. Det är inte alls lika gjutet i sten att säsongen börjar om 15 dagar som folk verkar tro. Snarare tvärtom. Spelarna verkar inte alls gilla/acceptera budet. Vilket är helt sjukt enligt mig.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:
-daniel- skrev:Som sagt, inte helt otippat att det inte bara skulle vara att skriva under avtalet och så var allt frid & fröjd. Det är en förhandling, och i en förhandling så tar man saker alltid ett antal gånger fram och tillbaka innan något blir klart.

Grejen är ju att dom verkar säga nej helt, alltså inte komma med ett motbud eller förhandla. Det är inte alls lika gjutet i sten att säsongen börjar om 15 dagar som folk verkar tro. Snarare tvärtom. Spelarna verkar inte alls gilla/acceptera budet. Vilket är helt sjukt enligt mig.
Kanske lät bra "på ytan" med 50/50 intäkter. Men granskade man hela budet fanns det ju en del detaljer som gick ganska mycket emot det NHLPA vill ha.
Expert.
Användarvisningsbild
Rudi

Inlägg av Rudi »

Till en början fick i alla fall jag en bild av att ägarna faktiskt ville nå en uppgörelse, men idén bakom det senaste förslaget verkar mest gå ut på att sätta press på NHLPA och vinna sympatier genom att erbjuda något som ter sig rimligt för gemene man. Pendeln verkar ju onekligen ha svängt till ägarnas favör också.

Nåväl, skönt att spelschemat för Djurgården är ganska packat framöver, i längen blir det ju faktiskt ohållbart med fem till sex dagar utan hockey!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jim Morrison skrev:

Men det är väl inte helt omöjligt att man går ut officiellt och säger sig vara jättemissnöjd för att sätta lite press på motparten? Det lär komma någon form av motbud inom kort. Annars kan de ju lika gärna lägga ner förhandlingarna helt...
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Förvånar mig inte att spelarna säger nej till det budet. Det är ju sänkning från 57 till 50 % vilket är väldigt mycket enligt mig. Tror spelarna kommer stå på sig och visa att man inte kommer vika ner sig som förra lockouten. Det är trots allt ägarna som har tagit fram detta avtal från förra lockouten. Nej, spelarna kommer stå på sig och förmodligen kommer hela säsongen vara förstörd om inte ägarna ser att det gör fel.
Håller också med vad andra har sagt i denna tråd, förmodligen så har NHL lagt fram detta bud för att få fansen på sin sida.
Om spelarna accepterar detta kommer vi förmodligen få se en till lockout inom 5-10 år.
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

http://mrmadhawk.se/2012/october/fem-fr ... outen.html

57% av de "hockeyrelaterade intäkterna"

det där känns ju som en verklig gråzon vad som kan räknas som hockeyrelaterat och inte

om ägarna vill fula sig så kan dom ju gå med på 57% och sen bara hävda att nånting som tex ölförsäljning på matcherna och annat gråzonsaktigt inte är hockeyrelaterat
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Från vad jag hörde vill ägarna ha spelet igång senast den 2:a november med detta budet, vilket jag inte tror kommer ske, inte om alla spelarna skall ta ställning till budet och sedan säga sitt. För NHL's skull känns det som man kanske egentligen borde ta och lösa detta en gång för alla och få en långsiktig lösning snarare än en hotfix som kommer leda till fler lockouts. Sen skiter jag i NHL så länge vi har Murray och Landeskog i laget, de behövs verkligen i det läge vi är nu.
Alltid Oavsett.
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

18DIF91 skrev:Från vad jag hörde vill ägarna ha spelet igång senast den 2:a november med detta budet, vilket jag inte tror kommer ske, inte om alla spelarna skall ta ställning till budet och sedan säga sitt. För NHL's skull känns det som man kanske egentligen borde ta och lösa detta en gång för alla och få en långsiktig lösning snarare än en hotfix som kommer leda till fler lockouts. Sen skiter jag i NHL så länge vi har Murray och Landeskog i laget, de behövs verkligen i det läge vi är nu.
tror inte alla behöver ta ställning till det, dom har väl "folkvalda" representanter, typ Murray som tar ställning till det. En videokonferens/telefonmöte...man kan nog komma till snabba beslut när man väl har satt sig in i budets alla detaljer
Användarvisningsbild
Jepe

Lockout 2012

Inlägg av Jepe »

@DarrenDreger: Today is most significant to date in the CBA negs. If PA proposal prompts ongoing talk there will be hockey. If not season is in jeopardy.
2014-04-07, vad hände?
Skriv svar