Har oerhört svårt att se det skall gå så snabbt, spelarna skall väl för tusan lägga ett motbud först?SirDIFalot skrev:Linus Hugosson ?@linushugosson-daniel- skrev:Ja, det var ju just det här som kändes "sådär" med hela grejen. Tror det kommer en lösning i nästa vecka, inte en chans innan dess skulle jag säga.
Vi får njuta av #92 o #3 på torsdag i varje fall, något annat skulle förvåna.
En källa med insyn i konflikten säger till mig att ett avtal är klart "inom 24 timmar". Skulle ju vara mumma... #nhlse
Or....
Lockout 2012
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Lockout 2012
- SirDIFalot
Det finns en del spelare som vill acceptera detta direkt. Det är ju ett riktigt bra bud. Och spelarfacket säger att de ska vara "sooner rather than later" eftersom de fortfarande vill ha en 82-matchers säsong och få full lön.-daniel- skrev:Har oerhört svårt att se det skall gå så snabbt, spelarna skall väl för tusan lägga ett motbud först?SirDIFalot skrev:Linus Hugosson ?@linushugosson-daniel- skrev:Ja, det var ju just det här som kändes "sådär" med hela grejen. Tror det kommer en lösning i nästa vecka, inte en chans innan dess skulle jag säga.
En källa med insyn i konflikten säger till mig att ett avtal är klart "inom 24 timmar". Skulle ju vara mumma... #nhlse
Or....
Expert.
- -daniel-
Räcker väl knappast att "en del" spelare vill acceptera detta? I en förhandling som är så här pass viktig tror åtminstone inte jag att det kommer bli avklarat i en handvändning.SirDIFalot skrev:Det finns en del spelare som vill acceptera detta direkt. Det är ju ett riktigt bra bud. Och spelarfacket säger att de ska vara "sooner rather than later" eftersom de fortfarande vill ha en 82-matchers säsong och få full lön.-daniel- skrev:Har oerhört svårt att se det skall gå så snabbt, spelarna skall väl för tusan lägga ett motbud först?SirDIFalot skrev:Linus Hugosson ?@linushugosson-daniel- skrev:Ja, det var ju just det här som kändes "sådär" med hela grejen. Tror det kommer en lösning i nästa vecka, inte en chans innan dess skulle jag säga.
Or....
Men vad vet jag...
Här är en helt okej krönika/artikel om läget.
http://www.theglobeandmail.com/sports/h ... cmpid=rss1
http://www.theglobeandmail.com/sports/h ... cmpid=rss1
- Jim Morrison
Om detta nya går igenom så spekuleras det att det kommer ta 9-10 dagar innan det verkligen är klart. Alltså fyra matcher att hämta in det underläge vi har skaffat oss, med Landeskog och Murray fortfarande i truppen. Och det är bättre än ingenting.
Bob McKenzie ?@TSNBobMcKenzie
Now we have a deadline. If deal is reached, training camp would open Oct. 26. New CBA needs to done by Oct. 25 to save 82-game season.
9 days to get it done.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
- Jim Morrison
Nej, men om dealen blir klar den 25e är dom ju kvar tills dess. Och det är det det spekuleras om. Blir den klar tidigare drar dom ju.SirDIFalot skrev:Men skulle Landeskog och Dogge vara kvar till traningcampen började?
"New CBA needs to done by Oct. 25 to save 82-game season."
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Lockout 2012
@DarrenDreger: NHLPA conf call has ended. Nothing certain, but a counter proposal is expected in next 24-48 hrs.
2014-04-07, vad hände?
- DIF_Soldier
Sa inte Murray innan han blev klar att om han åkte hem så skulle han stanna hela säsongen?
Har för mig det.
Har för mig det.
Säg den glädje som varar
- SirDIFalot
Tror han pratade om att det inte gör någon nytta att komma några veckor/månader och sedan dra. Att det gör mer skada typ. Men då såg ju lockouten ut att bli riktigt långvarig.DIF_Soldier skrev:Sa inte Murray innan han blev klar att om han åkte hem så skulle han stanna hela säsongen?
Har för mig det.
Jag tror inte ens han kan stanna. Han har ju kontrakt med San Jose. Om han inte gör en Radulov. Men det tror jag inte han gör..
Expert.
Precis, Murray har inget större val. Dock så har han ju bara något år kvar på kontraktet därborta, han är ju alltid välkommen hemSirDIFalot skrev:Tror han pratade om att det inte gör någon nytta att komma några veckor/månader och sedan dra. Att det gör mer skada typ. Men då såg ju lockouten ut att bli riktigt långvarig.DIF_Soldier skrev:Sa inte Murray innan han blev klar att om han åkte hem så skulle han stanna hela säsongen?
Har för mig det.
Jag tror inte ens han kan stanna. Han har ju kontrakt med San Jose. Om han inte gör en Radulov. Men det tror jag inte han gör..

Det är ju fler frågor än bara fördelning av intäkterna som dom behöver komma överens om, och just nu verkar dom ju fortfarande stå en bit ifrån varandra.
Dealen innebär ju att spelarna förlorar en hel del lön, speciellt stjärnorna. Datsyuk mfl Ryska stjärnor har ju hotat med att dra till KHL istället om dom drar ner deras löner.
Hoppas Landeskog och Murray blir kvar. Visst vill jag se NHL, men iår känns vårt avancemang viktigare än en säsong NHL för min del. Dessutom, med tanke på hur NHL spottat på Svenska hockeyklubbar så tycker jag inte synd om dom direkt.
Dealen innebär ju att spelarna förlorar en hel del lön, speciellt stjärnorna. Datsyuk mfl Ryska stjärnor har ju hotat med att dra till KHL istället om dom drar ner deras löner.
Hoppas Landeskog och Murray blir kvar. Visst vill jag se NHL, men iår känns vårt avancemang viktigare än en säsong NHL för min del. Dessutom, med tanke på hur NHL spottat på Svenska hockeyklubbar så tycker jag inte synd om dom direkt.
Det skulle ju vara mumma. Men varför ens diskutera ersättare till lockoutspelarna, det lär ju knappast vara på tapeten. Truppen var ju full innan lockouten.kaminor skrev:Om lockouten nu skulle ta slut inom kort är väl Printz och Hannula det absolut bästa man skulle kunna få in som ersättare till Murray och Landeskog.
(Men inte i närheten av samma klass förstås.)
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Om Murray försvinner ser jag det som 100% nödvändigt att det plockas in en defensiv back till i alla fall.
Känner samma, isåfall gäller det att lägga fullt krut på att få in Printz. Kosta vad det kosta vill!Kall-El skrev:Om Murray försvinner ser jag det som 100% nödvändigt att det plockas in en defensiv back till i alla fall.