Lockout 2012
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Lockout 2012
Twitter...Mattias_87 skrev:Vart kan man läsa detta ni nu pratar om?
2014-04-07, vad hände?
Lockout 2012
@DarrenDreger: NHLPA has a conference call at 5pm to discuss the NHL's offer with its membership.
2014-04-07, vad hände?
Lockout 2012
Skulle gissa på att man börjar jobba på att få tillbaka Printz i så fall.Daniel942 skrev:Härligt? Detta suger ju hästballe för oss, tyvärr.Rudi skrev:Härligt!
Spelarna kan väl knappast avstå från det här anbudet..
Edit: fel quote skulle vara på ditt om Gustafsson - Holm
2014-04-07, vad hände?
Re: Lockout 2012
Faaaaan, detta är inte bra! Murray och Gabbe har varit extremt tongivande, fasar för den dagen de åker tillbaka... 

Sv: Lockout 2012
Tilt.
Lockout 2012
@imacVanSun: Players may accept 50/50 split phased in, but not at all likely if it means immediate 12% cut. This is PA's motherhood issue.
@TSNBobMcKenzie: 50 per cent of that is $1.7325B. Players salaries committed for this season expected (by both sides) to be about $1.95B, give or take $25M.
@TSNBobMcKenzie: 50 per cent of that is $1.7325B. Players salaries committed for this season expected (by both sides) to be about $1.95B, give or take $25M.
2014-04-07, vad hände?
Jag är naturligtvis inte odelat positiv, men tids nog måste vi ju faktiskt förlita oss på Gustafsson och Holm.Daniel942 skrev:Härligt? Detta suger ju hästballe för oss, tyvärr.

-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tackar dom ja till detta 50/50 bud betyder det att dom sänker sina löner med typ 10-12%. Så dom lär nog komma med motbud. Att dom kan tänkas gå ner mot 50/50 men inte från år ett för att på detta sättet inte förlora för mycket pengar på befintliga kontrakt
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Bättre att konflikten löser sig så fort som möjligt än att det blir en lösning runt Jul.
Bäst vore naturligtvis om konflikten varar säsongen ut, men det har jag aldrig vågat hoppas på.
Nej, lika bra att vi får förlita oss på de spelare som SKA spela kvalserien än att bygga upp laget kring spelare som ändå lämnat innan allvaret börjar.
Bäst vore naturligtvis om konflikten varar säsongen ut, men det har jag aldrig vågat hoppas på.
Nej, lika bra att vi får förlita oss på de spelare som SKA spela kvalserien än att bygga upp laget kring spelare som ändå lämnat innan allvaret börjar.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- BaronVonDif
Sv: Lockout 2012
Det finns ju uppenbarligen pengar avsatta för Murray och Gabriel, säkert en 150 k/månad. Om dom drar tillbaks till Nhl borde ju dessa pengar kunna gå till nån ersättare tex Hannula ?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
- SirDIFalot
Re: Sv: Lockout 2012
Jag tror dessa pengar finns för att spelarna heter Murray och Landeskog. De finns nog inte tillgängliga för icke-NHL spelare.BaronVonDif skrev:Det finns ju uppenbarligen pengar avsatta för Murray och Gabriel, säkert en 150 k/månad. Om dom drar tillbaks till Nhl borde ju dessa pengar kunna gå till nån ersättare tex Hannula ?
Expert.
Sv: Re: Sv: Lockout 2012
Printz om han är intresserad. Inte en spelare som lär dra efter 9-10 matcher. Inget illa om Hannula men det skadar mer än vad det smakar om spelare kommer och går. Bättre att då enligt mig satsa på Allsvensk spets som vi vet är kvar säsongen ut. Om Hannula vill spela här en hel säsong (tvivlar...) då kan man ta in honom, annars tycker jag man ska tacka nej.BaronVonDif skrev:Det finns ju uppenbarligen pengar avsatta för Murray och Gabriel, säkert en 150 k/månad. Om dom drar tillbaks till Nhl borde ju dessa pengar kunna gå till nån ersättare tex Hannula ?
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
- Daniel942
Re: Sv: Lockout 2012
Självklart är det så.SirDIFalot skrev:Jag tror dessa pengar finns för att spelarna heter Murray och Landeskog. De finns nog inte tillgängliga för icke-NHL spelare.BaronVonDif skrev:Det finns ju uppenbarligen pengar avsatta för Murray och Gabriel, säkert en 150 k/månad. Om dom drar tillbaks till Nhl borde ju dessa pengar kunna gå till nån ersättare tex Hannula ?
DIF!
Oavsett utkomsten av det här så borde väl Landeskog och Murray kunna spela på torsdag, eller upphör kontrakten att gälla så fort de når en uppgörelse?