Du var där? o.oJohanPez skrev:Här kommer då min analys av matchen.
Vi jobbar vidare på det spelet vi sett de senaste två matcherna, Adam inleder bra i kassen och även fast han inte behöver stå på huvudet gör han en del kvalificerade räddningar. Vi har fortfarande överlag svårt
att få till enkla och klara målchanser men med mycket gnugg och lite tur hittar Hank nätet under första och andra perioden. TPS tar successivt över spelet och det dröjer inte länge innan de får tvåfaldig utdelning. En klassisk tredjeperiod á la DIF äger rum där stabbiga backar tappar markering och TPS får göra ett enkelt mål. TPS är nöjda med resultatet och har inga problem att slå ifrån sig när DIF lite tafatt försöker forcera. Det sistnämnda då vårat långsamma passningsspel innebär att vi har svårt att ta oss in i anfallszon. Ett par soloräder och halvchanser till trots så uteblir kvitteringen och Challe tar tillfället i akt att träna spel utan målvakt i en tappad och utvisningsfärgad tillställning.
ET: TPS Åbo - Djurgårdens IF 15/10 2012 | EP Trophy
Re: ET: TPS Åbo - Djurgårdens IF 15/10 2012 | EP Trophy
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Sv: Re: ET: TPS Åbo - Djurgårdens IF 15/10 2012 | EP Trophy
Här måste vän av ordning bryta in. Karlskrona.Rix skrev: Hursomhelst skönt att vi verkade klara oss skadefria från detta Finlands äventyr så vi kan fokusera på torsdag hemma mot Karlskoga.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Re: Sv: Re: ET: TPS Åbo - Djurgårdens IF 15/10 2012 | EP Tro
minalman skrev:Här måste vän av ordning bryta in. Karlskrona.Rix skrev: Hursomhelst skönt att vi verkade klara oss skadefria från detta Finlands äventyr så vi kan fokusera på torsdag hemma mot Karlskoga.

Matchrapporten, läste mellan raderna lite.Alexander skrev:Du var där? o.oJohanPez skrev:Här kommer då min analys av matchen.
Vi jobbar vidare på det spelet vi sett de senaste två matcherna, Adam inleder bra i kassen och även fast han inte behöver stå på huvudet gör han en del kvalificerade räddningar. Vi har fortfarande överlag svårt
att få till enkla och klara målchanser men med mycket gnugg och lite tur hittar Hank nätet under första och andra perioden. TPS tar successivt över spelet och det dröjer inte länge innan de får tvåfaldig utdelning. En klassisk tredjeperiod á la DIF äger rum där stabbiga backar tappar markering och TPS får göra ett enkelt mål. TPS är nöjda med resultatet och har inga problem att slå ifrån sig när DIF lite tafatt försöker forcera. Det sistnämnda då vårat långsamma passningsspel innebär att vi har svårt att ta oss in i anfallszon. Ett par soloräder och halvchanser till trots så uteblir kvitteringen och Challe tar tillfället i akt att träna spel utan målvakt i en tappad och utvisningsfärgad tillställning.
Vad fan är Karlskrona för nått?Rix skrev:minalman skrev:Här måste vän av ordning bryta in. Karlskrona.Rix skrev: Hursomhelst skönt att vi verkade klara oss skadefria från detta Finlands äventyr så vi kan fokusera på torsdag hemma mot Karlskoga.Haha skrev Karlskrona först, trodde jag hade fel och ändra, två fel i en post, jag avgår!
Vårt nästa motstånd: Karlskrona HK.Manijock skrev:Vad fan är Karlskrona för nått?Rix skrev:minalman skrev:Här måste vän av ordning bryta in. Karlskrona.Rix skrev: Hursomhelst skönt att vi verkade klara oss skadefria från detta Finlands äventyr så vi kan fokusera på torsdag hemma mot Karlskoga.Haha skrev Karlskrona först, trodde jag hade fel och ändra, två fel i en post, jag avgår!
- minalman
Upp med matchtråden nu!
"Karlskrona, svårt att inte underskatta."
"Karlskrona, svårt att inte underskatta."
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Trodde den staden bara bestod av en gigantisk hamn?Rix skrev:Vårt nästa motstånd: Karlskrona HK.Manijock skrev:Vad fan är Karlskrona för nått?Rix skrev:minalman skrev:Här måste vän av ordning bryta in. Karlskrona.Rix skrev: Hursomhelst skönt att vi verkade klara oss skadefria från detta Finlands äventyr så vi kan fokusera på torsdag hemma mot Karlskoga.Haha skrev Karlskrona först, trodde jag hade fel och ändra, två fel i en post, jag avgår!
- Daniel942