Borde DIF byta tränare?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.

Borde DIF byta tränare?

Ja.
44
56%
Nej.
17
22%
Nej, ge dem en andra chans att bättra sig efter jul.
11
14%
Nej, jag är nöjd med Säcken och Challe.
6
8%

Antal röster: 78

Användarvisningsbild
Rash
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Jacke skrev:Många som skriver här verkar ha noll koll på vad en tränare egentligen gör. Att hans uppgift endast skulle vara att stå i båset, fixa femmor, kladda taktiker och flina i media är åt skogen fel. Minst 50% av de han ska göra är psykologi gentemot spelarna, fansen samt media. Att motivera spelarna på rätt sätt, att säga rätt saker i media samt säga till fansen va de vill höra, det är en stor del av tränarens roll.

Säcken har visat bristande talang när det gäller att skapa förtroende hos fansen. Att vinna bortamatcher är inget man gör genom att "ruska om i femmorna" utan det gör man genom att motivera spelarna på rätt sett. Sedan att gå ut i media och påstå att allting är underbart och att laget går till slutspel fast det harvas i botten är åt helvetet.

Säcken må va en grym taktiker men han har missat 50% av jobbet.
Jacke, mycket av vad du tar upp här låter vettigt. Men om nu Säckens starka sida inte är kontakten med media och spelare så borde det ju rimligtvis vara Challes uppgift, annars börjar man ju undra vad han fyller för funktion. Givetvis har ju Säcken som huvudtränare också huvudansvaret, men en assisterande tränare borde i mina ögon komplettera huvudtränarens brister, dvs resterande 50%.
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Jacke

Inlägg av Jacke »

Rash skrev:
Jacke skrev:Många som skriver här verkar ha noll koll på vad en tränare egentligen gör. Att hans uppgift endast skulle vara att stå i båset, fixa femmor, kladda taktiker och flina i media är åt skogen fel. Minst 50% av de han ska göra är psykologi gentemot spelarna, fansen samt media. Att motivera spelarna på rätt sätt, att säga rätt saker i media samt säga till fansen va de vill höra, det är en stor del av tränarens roll.

Säcken har visat bristande talang när det gäller att skapa förtroende hos fansen. Att vinna bortamatcher är inget man gör genom att "ruska om i femmorna" utan det gör man genom att motivera spelarna på rätt sett. Sedan att gå ut i media och påstå att allting är underbart och att laget går till slutspel fast det harvas i botten är åt helvetet.

Säcken må va en grym taktiker men han har missat 50% av jobbet.
Jacke, mycket av vad du tar upp här låter vettigt. Men om nu Säckens starka sida inte är kontakten med media och spelare så borde det ju rimligtvis vara Challes uppgift, annars börjar man ju undra vad han fyller för funktion. Givetvis har ju Säcken som huvudtränare också huvudansvaret, men en assisterande tränare borde i mina ögon komplettera huvudtränarens brister, dvs resterande 50%.

Eftersom ingen här verkar vara riktigt insatt i vems uppgift som är vems när det gäller Challe och Säcken är det väl bara rätt att klandra båda för de stora misslyckande tills fakta ges. Skulle vara kul att få veta vad Challe egentligen gör i båset som du säger Rash, det kanske rent av är han som är bromsspåret. Det vore ännu mer spännande att få reda på om de ens delat upp uppgifterna i båset eller står och kacklar i mun på varandra.

Förstår inte varför de ska sitta kvar vid rodret, finns inget ljus. Av 15matcher på bortaplan har det endast blivit 6 ynka poäng. De har fått tillräckligt med chanser och bevisligen inte lyckats förbättra någonting. Att fortsätta på samma väg som idag är ju som att ge upp hoppet i förväg.
Användarvisningsbild
Ölvestad
Kontakt:

Inlägg av Ölvestad »

Björne Nord skrev:
Don_T skrev:Ingen kan beskylla Säcken och Challe ikväll. De försökte, tog snabb time out, vaskade om i femmora, bänkade de som var sämre än usla osv...

Det är spelarna som måste ta sig en funderare på om de är värda att ha en tröja med Djurgårdsskölden!

Nu ser vi till att den sjunde spelaren vaknar ordentligt också!
Då spelarna uppenbarligen inte fattar vad det betyder att representera Djurgårdens IF är det Säckens och Challes uppgift att få dem att inse det. Gång på gång misslyckas det eftersom det varit alldeles för många matcher som startat på det bedrövliga sätt som det gjorde idag. Tycker båda två kan ta sitt ansvar och avgå. Senast imorgon.

Givetvis ska inte heller spelarna komma undan. Skicka iväg några stycken så kanske de andra också inser allvaret.
Exakt min åsikt i frågan!
I UR & SKUR
Pluggen

Inlägg av Pluggen »

Jag tycker också att vi ska byta tränare och det är BRÅTTOM! Man kan inte byta tränare när det är fem omgångar och tro att det ska hjälpa.
Användarvisningsbild
Jack Daniel

Inlägg av Jack Daniel »

Pluggen skrev:Jag tycker också att vi ska byta tränare och det är BRÅTTOM! Man kan inte byta tränare när det är fem omgångar och tro att det ska hjälpa.

1985-86 låg vi också illa till med säker kvalplats med 6 omgångar kvar. Då byttes tränaren (Gunnar Svensson) ut och laget vann 5 matcher av de som var kvar.
Så visst KAN det hjälpa. 8)
Användarvisningsbild
slagskott

Inlägg av slagskott »

Ni tror inte att det mer är spelarmaterialet som gör att laget går dåligt?

I detta fallet tror jag faktiskt att det är så.
Sports dont build character, it reveals it
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Vi får hoppas att Jiri och Sjögren kan tillföra något...
Säg den glädje som varar
pessemisten

Svagt ledarskap

Inlägg av pessemisten »

Jag tycker Säcken och Challe ska få sparken med omedelbar verkan. Hur de kan hålla på och matcha blyfoten Thomas Johansson i match efter match är ett mysterium. Han torskar ju varenda 1-mot-1 läge och alla motståndarforwards vet mycket väl att han är långsammast i elitserien och jagar livet ur honom gång på gång. Men, han är ju polare med Challe och det är tänkt att han ska jobba i klubben efter karriären så han kan man ju inte bänka...
Samtidigt fryser man ut Fredde Ericson på ett sätt som skulle få vem som helst att bryta ihop. Tydligen vill man trycka ner honom så djupt att han ska bryta kontraktet själv. I mina ögon visar det prov på ett ytterst svagt ledarskap. Ge killen en chans, han lyfter lön och har iallafall utvecklingspotential vilket Thomas Johansson inte har, hans utveckling går brant utför.
rated_x

Re: Svagt ledarskap

Inlägg av rated_x »

pessemisten skrev:Jag tycker Säcken och Challe ska få sparken med omedelbar verkan. Hur de kan hålla på och matcha blyfoten Thomas Johansson i match efter match är ett mysterium. Han torskar ju varenda 1-mot-1 läge och alla motståndarforwards vet mycket väl att han är långsammast i elitserien och jagar livet ur honom gång på gång. Men, han är ju polare med Challe och det är tänkt att han ska jobba i klubben efter karriären så han kan man ju inte bänka...
Samtidigt fryser man ut Fredde Ericson på ett sätt som skulle få vem som helst att bryta ihop. Tydligen vill man trycka ner honom så djupt att han ska bryta kontraktet själv. I mina ögon visar det prov på ett ytterst svagt ledarskap. Ge killen en chans, han lyfter lön och har iallafall utvecklingspotential vilket Thomas Johansson inte har, hans utveckling går brant utför.
varför vill du va anonym eller icke difare som bara skapar ett anv namn för ditt inlägg här??!! pajas e ordet
pessemisten

Re: Svagt ledarskap

Inlägg av pessemisten »

rated_x skrev:
pessemisten skrev:Jag tycker Säcken och Challe ska få sparken med omedelbar verkan. Hur de kan hålla på och matcha blyfoten Thomas Johansson i match efter match är ett mysterium. Han torskar ju varenda 1-mot-1 läge och alla motståndarforwards vet mycket väl att han är långsammast i elitserien och jagar livet ur honom gång på gång. Men, han är ju polare med Challe och det är tänkt att han ska jobba i klubben efter karriären så han kan man ju inte bänka...
varför vill du va anonym eller icke difare som bara skapar ett anv namn för ditt inlägg här??!! pajas e ordet
Och ditt namn är verkligen rated_x?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Tycker ni att man borde skicka in omröstningen till ledningen när 100 röster är lagda? Då ser de vad fansen vill också...
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Tycker Säcken och Challe ska få sitta kvar resten av säsongen. Har ingen direkt koll på hur långt deras kontrakt sträcker sig, men det är väl även nästa år?

Nu verkar killarna vara på gång igen, men som sagt, det är för tidigt att kalla något ett trendbrott.
Användarvisningsbild
Diffe89
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Vad är egentligen skillnaden på den här tråden och "Ska vi ha kvar Säcken?"?

Jag förstår den självklara (den här tråden inkluderar Challe), men känns bara lite onödigt att ha två trådar om nästan exakt samma sak.
micke_1891

ok

Inlägg av micke_1891 »

Ne jag tycker vi ska ha kvar både säcken och challe sen efter säsongen kanske det är dags att se efter en ny tränare.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Diffe89 skrev:Vad är egentligen skillnaden på den här tråden och "Ska vi ha kvar Säcken?"?

Jag förstår den självklara (den här tråden inkluderar Challe), men känns bara lite onödigt att ha två trådar om nästan exakt samma sak.
Det får du fråga den andra trådens skapare, den tråden är ny, denna tråden har funnits ett tag.
Säg den glädje som varar
Skriv svar