Borde DIF byta tränare?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.

Borde DIF byta tränare?

Ja.
44
56%
Nej.
17
22%
Nej, ge dem en andra chans att bättra sig efter jul.
11
14%
Nej, jag är nöjd med Säcken och Challe.
6
8%

Antal röster: 78

Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Borde DIF byta tränare?

Inlägg av DIF_Soldier »

Ska Säcken och Challe vara kvar eller ej?
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Är varken nöjd med spelarna eller Säcken/Challe just nu! Är så less på att vi inte kan spela på bortaplan. Kan dock inte förstå hur svårt det ska vara att kunna spela hockey på bortaplan. Men tydligen är det väldigt svårt för DIF av någon konstig anledning.
DJ The real one..

Inlägg av DJ The real one.. »

Säcken är säkert kompetent men han är alldeles för loj och ursäktande! Han måste gå. Men det skulle nog sett än värre ut om inte Challe hade funnits där oxå. Hans engagemang, inställning, kompentens och sättet han uttrycker det på ifrågasätter jag i alla fall inte. Challe ska vara kvar!
Div. 2 Djurgår´n ändå!
Djurgårn

Inlägg av Djurgårn »

Kan hålla med om att vi ska behålla Challe, men Säcken borde sitta riktigt löst nu, man kan inte prestera såååååååååå dåligt på bortaplan som vi gör!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

DJ The real one.. skrev:Säcken är säkert kompetent men han är alldeles för loj och ursäktande! Han måste gå. Men det skulle nog sett än värre ut om inte Challe hade funnits där oxå. Hans engagemang, inställning, kompentens och sättet han uttrycker det på ifrågasätter jag i alla fall inte. Challe ska vara kvar!
jO, Challe kan vara kvar, men BORT MED SÄCKEN! Hela säsongen har han sagt att vi haft otur och att pucken studsat motståndarens väg i matcher då vi varit sämre än Knutbys B-lag! Bort med mannen som aldrig ser allvaret i saker.
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

låt challe vara med i ledningen och skaffa 2 helt nya tränare i båset !! grabbarna behöver höra nya röster !!!

SNÄLLA KICKA tränarna!!
TomyMörth

Byt ut laget!

Inlägg av TomyMörth »

Byt ut laget & styrelsen! låt tränarna stanna!
Användarvisningsbild
Don_T
Säsongskort: Ja

Inlägg av Don_T »

Ingen kan beskylla Säcken och Challe ikväll. De försökte, tog snabb time out, vaskade om i femmora, bänkade de som var sämre än usla osv...

Det är spelarna som måste ta sig en funderare på om de är värda att ha en tröja med Djurgårdsskölden!

Nu ser vi till att den sjunde spelaren vaknar ordentligt också!
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Kylskåp

Inlägg av Kylskåp »

Ja, den lojhet som alltför ofta visar upp sig främst på bortaplan kan absolut inte till fullo tillskrivas Säcken/Challe. Spelarmaterialet håller helt enkelt inte, finns ingen vilja att göra allt för DIF.
Att det sedan är oerhört irriterande att höra Säcken/Challe ljuga inför varenda jävla match och säga att vi är på gång är en annan sak. Det börjar faktiskt störa mig som fan! Det är så mycket lättare att ta förluster om inte tränarna lurar i en att "nu jävlar har vi fått ordning på skutan och vi kommer självklart klara oss kvar". Se lite mer ödmjukt på uppgiften, är mitt råd till tränarparet. Många spelare verkar ha attityden att "det här ordnar sig", vilket vi såg också i gnaget i fotboll -04 hur hårt det straffade sig. Det ska INTE hända oss!
Björne Nord

Inlägg av Björne Nord »

Don_T skrev:Ingen kan beskylla Säcken och Challe ikväll. De försökte, tog snabb time out, vaskade om i femmora, bänkade de som var sämre än usla osv...

Det är spelarna som måste ta sig en funderare på om de är värda att ha en tröja med Djurgårdsskölden!

Nu ser vi till att den sjunde spelaren vaknar ordentligt också!
Då spelarna uppenbarligen inte fattar vad det betyder att representera Djurgårdens IF är det Säckens och Challes uppgift att få dem att inse det. Gång på gång misslyckas det eftersom det varit alldeles för många matcher som startat på det bedrövliga sätt som det gjorde idag. Tycker båda två kan ta sitt ansvar och avgå. Senast imorgon.

Givetvis ska inte heller spelarna komma undan. Skicka iväg några stycken så kanske de andra också inser allvaret.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag såg på CANAL+ intervju med Jimmie. Stackarn. Han såg väldigt uppriven ut. Jimmie har alltid varit med DIF, men efter ikväll. det plågar mig att säga det, Jimmie förtjänar en bättre klubb.
Kylskåp

Inlägg av Kylskåp »

DIF_Soldier skrev:Jag såg på CANAL+ intervju med Jimmie. Stackarn. Han såg väldigt uppriven ut. Jimmie har alltid varit med DIF, men efter ikväll. det plågar mig att säga det, Jimmie förtjänar en bättre klubb.
Absolut. Skulle absolut förstå Jimmie om han valde att lämna efter säsongen. Inte ofta man känner så men han har alltid stått upp för DIF och förtjänar betydligt bättre.
Det är för sådana som honom som drag likt det vi kommer att ha om två veckor är tillägnade.
Användarvisningsbild
Don_T

Inlägg av Don_T »

Björne Nord skrev: Då spelarna uppenbarligen inte fattar vad det betyder att representera Djurgårdens IF är det Säckens och Challes uppgift att få dem att inse det.
Det håller jag med om.

Vill utveckla det än mer. Vill att Djurgården sätter ihop en grupp med gamla spelare som vet vad skölden står för. Dessa sitter ned med tänkta nyförvärv och berättar vad skölden står för. Spelare som Tommy Mörth, Jens Öhling, Håkan Södergren och Lasse Björn skulle vara superbra att ha där.
Björne Nord skrev: Givetvis ska inte heller spelarna komma undan. Skicka iväg några stycken så kanske de andra också inser allvaret.
Skicka iväg Fredrik Ericson till Almtuna och ta hem From-Björk, Skicka i väg Bäcker och plocka upp Patrik Lundh. Det skulle visa hanlingskraft och få igång truppen. Givetvis ska det vara på lån så att vi kan ta hem dem igen.
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Challe får gärna vara kvar, men den där andra karln...
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Kylskåp skrev:
DIF_Soldier skrev:Jag såg på CANAL+ intervju med Jimmie. Stackarn. Han såg väldigt uppriven ut. Jimmie har alltid varit med DIF, men efter ikväll. det plågar mig att säga det, Jimmie förtjänar en bättre klubb.
Absolut. Skulle absolut förstå Jimmie om han valde att lämna efter säsongen. Inte ofta man känner så men han har alltid stått upp för DIF och förtjänar betydligt bättre.
Det är för sådana som honom som drag likt det vi kommer att ha om två veckor är tillägnade.
Mm, men man vill för allt i världen att han stannar. Han står allt för mycket i skuggan av Bremberg. All heder till Fredrik, men Ölvestad kämpar hela tiden fysiskt, medan Bremberg är lite av en humörspelare. Jimmie ska ha mer cred. Inte bästa tillfället nu kanske då vi ligger där vi ligger. Otto, Ronnie och Falken är också äkta Difare.
Skriv svar