Borde DIF byta tränare?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.

Borde DIF byta tränare?

Ja.
44
56%
Nej.
17
22%
Nej, ge dem en andra chans att bättra sig efter jul.
11
14%
Nej, jag är nöjd med Säcken och Challe.
6
8%

Antal röster: 78

Användarvisningsbild
Jack Daniel

Inlägg av Jack Daniel »

Sparka ut Säcken.
Bort med karlfan!
Björne Nord
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Björne Nord »

Don_T skrev:
Björne Nord skrev: Då spelarna uppenbarligen inte fattar vad det betyder att representera Djurgårdens IF är det Säckens och Challes uppgift att få dem att inse det.
Det håller jag med om.

Vill utveckla det än mer. Vill att Djurgården sätter ihop en grupp med gamla spelare som vet vad skölden står för. Dessa sitter ned med tänkta nyförvärv och berättar vad skölden står för. Spelare som Tommy Mörth, Jens Öhling, Håkan Södergren och Lasse Björn skulle vara superbra att ha där.
Låter som en sund idé men är inte detta sportkommitens uppgift? Att hitta spelare med rätt kvalité och karaktär. När vi dessutom mest värvar spelare med Stockholmsanknytning borde det vara ännu enklare att bilda sig en uppfattning om karaktären hos eventuella nyförvärv.

Lite Off-Topic kanske, men vafan...
Användarvisningsbild
Don_T
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Don_T »

Sportkommittén scoutar fram tänkbara spelare, gruppen med hjältar ser om de har rätt hjärta och är beredda att ställa upp för sköldens betydelse.

Södergren från sportkommittén ingår i gruppen som grillar spelaren.
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Användarvisningsbild
shma

Inlägg av shma »

Björne Nord skrev:
Don_T skrev:
Björne Nord skrev: Då spelarna uppenbarligen inte fattar vad det betyder att representera Djurgårdens IF är det Säckens och Challes uppgift att få dem att inse det.
Det håller jag med om.

Vill utveckla det än mer. Vill att Djurgården sätter ihop en grupp med gamla spelare som vet vad skölden står för. Dessa sitter ned med tänkta nyförvärv och berättar vad skölden står för. Spelare som Tommy Mörth, Jens Öhling, Håkan Södergren och Lasse Björn skulle vara superbra att ha där.
Låter som en sund idé men är inte detta sportkommitens uppgift? Att hitta spelare med rätt kvalité och karaktär. När vi dessutom mest värvar spelare med Stockholmsanknytning borde det vara ännu enklare att bilda sig en uppfattning om karaktären hos eventuella nyförvärv.

Lite Off-Topic kanske, men vafan...
Äh va fan, dom har betalt för att spela hockey och göra sitt bästa. Bra betalt med. Hitills i år har dom haft Dif-kassa, hyffsat betalt för att inte göra någonting. Sparka allihop och spela med något Dif juniorlag. Dom skulle kriga som djur, men dock förlora lika mycket. Men jag går hellre och ser matcher när spelarna gör sitt yttersta hela matchen och förlorar.
Bild
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Alla ni har ju jättebra resonemang. Varför inte gå till ledarmöten och säga det?
Användarvisningsbild
shma

Inlägg av shma »

Därför att "vi är bara i en svacka" har dom intalat sig själva.
Grejen är att aik har varit i denna svacka med nu i 5 år...
Förnekelse. Förnekelse.
Bild
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Något måste hända nu. Nuförtiden är jag glad om Dif vinner två matcher i rad.... Jag såg ett litet hopp efter matchen mot Timrå, men så fort DIF spelar bra, så kan de inte vinna på aslänge. Jag vill verkligen inte att vi åker ned... Usch, jag får ångest. Detta är inte kul.
Royne_Blom

Challe? JA Säcken? Nej

Inlägg av Royne_Blom »

Challe kan få vara kvar. Men Säcken... knappast. Såg redan mot Brynäs borta 18/11 när DIF låg under tidigt med 3-0. Vad gjorde Säcken då? Jag satt mittemot båset å hade lite koll på han, han gjorde inte ett dugg.
I båset måste man ju åtminstone agera. Då var det Jimmie, Hörnqvist & Dragan som tog tag idet.
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

närmer folk har röstat här. så skickar vi in denhär röstningen till styrelsen o sen får dom´se vad vi fans tycker !!! .. men vet inte om dom bryr sig ... :(
Bigge

Inlägg av Bigge »

Hade behövt få in några nya spelare, för att de ska få sig en tankeställare, och börja kämpa igen om en plats i laget.

Säcken har tydligen bevisat att han inte kan leda detta lag, han är säkert jätte bra som coach, men inte för detta lag, hans spelide´(om säcken nu har en spelide med detta lag) fungerar bevisligen inte för detta lag.

Ursäkterna han kör med efter varje match är ju patetiska.

Synd att vi inte har lite bättre ställt, isåfall hade inte Säcken varit långvarig inom denna förening.
Nisse Ekman

Inlägg av Nisse Ekman »

DIF_Soldier skrev:Något måste hända nu. Nuförtiden är jag glad om Dif vinner två matcher i rad.... Jag såg ett litet hopp efter matchen mot Timrå, men så fort DIF spelar bra, så kan de inte vinna på aslänge. Jag vill verkligen inte att vi åker ned... Usch, jag får ångest. Detta är inte kul.
Jag blir glad om DIF vinner överhuvudtaget. Två matcher i rad... ? Jag minns inte när det var sist, kanske hände det förra säsongen? Tyckte inte alls att DIF var speciellt bra emot Timrå. Det var Timrå som var usla. Men de uslingarna i laget inbillade sig väl givetvis att de var på topp (haha), och åker upp till Gävle och bjuder oss fans på årets bottennapp, fy fan det är så lågt att man mår dåligt.

Det är en JÄVLA fars allting tycker jag. Vi har varit i en kris ganska länge nu, faktiskt 1 och 1/2 säsong! Det verkar ju vara rullgardin ner hos de som sitter och drar i tåtarna bakom laget, maken till slapphet och handlingsförlamning får man leta efter. Så slänger de ut en rökridå angående hovet och sen hör man inget mer om det. Inget alls.

Nej nu blir det kvalserien, tyvärr. Och en svart jul...
Användarvisningsbild
Jacke

Inlägg av Jacke »

Många som skriver här verkar ha noll koll på vad en tränare egentligen gör. Att hans uppgift endast skulle vara att stå i båset, fixa femmor, kladda taktiker och flina i media är åt skogen fel. Minst 50% av de han ska göra är psykologi gentemot spelarna, fansen samt media. Att motivera spelarna på rätt sätt, att säga rätt saker i media samt säga till fansen va de vill höra, det är en stor del av tränarens roll.

Säcken har visat bristande talang när det gäller att skapa förtroende hos fansen. Att vinna bortamatcher är inget man gör genom att "ruska om i femmorna" utan det gör man genom att motivera spelarna på rätt sett. Sedan att gå ut i media och påstå att allting är underbart och att laget går till slutspel fast det harvas i botten är åt helvetet.

Säcken må va en grym taktiker men han har missat 50% av jobbet.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Jo, visst har han det. Därför måste han BORT! Första gången jag såg honom i en intevju i början av förra säsongen då han var ny i DIF, tänkte jag: "Fy fan vad flum! Men Hardy var flum han också, och han rodde hem två guld". Men nu inser jag att han bara är flum, och är inte skillad nog att hjälpa ett lag i underläge.
Användarvisningsbild
shma

Inlägg av shma »

Fy fan, vi går ju mot allsvenskan och ingen gör något... gnäll om publiksiffror håller inte. Inte köper jag biljettter till circus scott och hoppas dom har en show att bjuda på. Kanske måste jag köpa biljett till cirkusen 3-4 och titta på cirkuschefen och hans clownnäsa i ett par år innan han kan fixa lite artister.
Nej nej nej, man skaffar artister och sedan gör man showen. Nu har vi styrelsens clownnäsor att titta på... Vi måste agera.
Bild
Peter

Inlägg av Peter »

Jacke skrev:Säcken må va en grym taktiker men han har missat 50% av jobbet.
Grym taktiker? På vilket sätt då? Laget verkar ju uselt tränat, rent taktiskt. Titta t.ex. på hur lång tid det tar för DIF att spela sig ur egen zon (även i power play). Den puckförande spelaren åker och letar passning, blir trängd, lämnar över i sidled till en annan spelare som gör likadant tills någon råkar se en passningsväg upp i banan. I ett lag med en väl intränad taktik vet spelarna var de ska befinna sig, hur de ska röra sig och var passen ska komma.

När det gäller tränarens uppgift så bör man se tränarparet som en helhet. Vem som sköter mediakontakt, taktik, spelarmotivation o.s.v. är mindre viktigt bara allt blir gjort. Att Säcken har problem med media är uppenbart för alla som sett karln uttala sig och att laget inte är så motiverat som det borde vara är ju inte heller så svårt att se.
Min fråga då är varför inte Challe sköter fler av dessa uppgifter? Får han inte? Kan inte? Vill inte? Att han var en fantastisk spelare och lagkapten bör inte ge honom något frikort för hur han sköter sina nuvarande uppgifter.

Att vi inte har råd att värva nya tränare är ju fakta men ju längre den här farsen fortsätter ju mer önskar jag att man bytte plats på tränarna i elitlaget och J20. Gratis och ger åtminstone chansen till förändring. Som det går nu blir det kvalserien så värre kan det ju inte bli.

Att bara värva in en naturlig målskytt kommer inte att förändra mycket. Med den totala avsaknad av spelidé, linjer och organisation på isen kommer han inte inte få de lägen den sortens spelare behöver. För att vi skulle få tag i någon Marian Hossa-klon som kan få saker gjorda helt på egen hand får nog ses som totalt uteslutet.
Skriv svar