Kristofer Ottosson-Insamling

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Daniel_79

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Daniel_79 »

Magnutz skrev:Jag står i alla fall redo att göra lite skillnad. Så är det att vara Djurgårdare, för mig.
Så jäkla glad att Otto blir kvar. Jag är något av forumturist som sällan skriver. Men så väl sagt Magnutz. Lite skillnad ska man göra i dessa tider.

Väldigt imponerad av Ccat och Andys jobb, Lucky Lukes och Magnutz glöd i denna kampanj.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Daniel_79 skrev:
Magnutz skrev:Jag står i alla fall redo att göra lite skillnad. Så är det att vara Djurgårdare, för mig.
Så jäkla glad att Otto blir kvar. Jag är något av forumturist som sällan skriver. Men så väl sagt Magnutz. Lite skillnad ska man göra i dessa tider.

Väldigt imponerad av Ccat och Andys jobb, Lucky Lukes och Magnutz glöd i denna kampanj.
Vi måste sätta registreringsstopp på nick med namnet Daniel i snart... Hur många finns det nu? 4-5? Förvirrande!!
Expert.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Magnutz »

SirDIFalot skrev:
Daniel_79 skrev:

Vi måste sätta registreringsstopp på nick med namnet Daniel i snart... Hur många finns det nu? 4-5? Förvirrande!!
hahaha... Ja. :)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
FredrikH

Inlägg av FredrikH »

Härligt att Otto är kvar.

Cred till er som hade både motivationen och möjligheten att skänka pengar.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Magnutz skrev:Det finns fog för kritik mot "den passive supportern" - Det är en farlig supporter i kristider därför denna typ av anhängare ger sällan något men vill ofta ha något, helst utan motprestation.

Det är riktigt tungt att göra ideellt arbete och under tiden få skit för det man gör.

Nu är det upp till var och en att ta åt sig av kritiken. Är man en medgångssuporter som aldrig ger något men alltid kräver något eller är man en supporter som ger tillbaka? Sedan finns det ju olika sätt att ge tillbaka. Det behöver inte vara pengar till insamling, det kan lika gärna vara att man är medlem, har säsongskort, går på matcher och köper DIF-prylar i shoppen. Eller att man alltid sjunger när man står i klacken.

Gör man däremot inget men ändå är här och gapar och är negativ, då ska man få vet att man lever. Sitter man och orerar över hur illa allt är och hur lite pengar vi har och vilka dåliga värvningar vi gör och hur mycket styrelsen ska avgå utan att göra något åt saken ska man ha skit.

Nu är säkerligen väldigt få på detta forum såna som jag just beskrev, men det är den typen som får kritik nu. Så läser jag det.

Att vara kritisk mot en insamling som denna när alternativet hade varit att vår klubb skulle fått nöja sig med truppen så som den är känns helt främmande. Att vara emot att stötta klubben som håller på att kapsejsa, gå under, förlisa, är för mig ett mysterium. Nu fick klubben råd att behålla Otto, en stor tillgång i vilket lag som helst. Det såg vi till. Det hade inte hänt utan oss. Vi fick det att hända. Stort.

Nu börjar snart HockeyAllsvenskan och vårt lag består av t ex 14 helt nya spelare som inte lirat ihop förut. Klubben har mycket ont om pengar och vi kan göra skillnad. Ska vi göra det? I min värld finns det bara ett svar på den frågan. Klart som fan att vi ska göra något.

Det kan vara att vi samlar in pengar via jippon, etc. Det kan vara tävlingar och annat. Det kan vara mängder av saker för oss Djurgårdare som är till för att stötta och stärka vår klubb. Både med pengar och med hjärta.

Jag står i alla fall redo att göra lite skillnad. Så är det att vara Djurgårdare, för mig.
Spot on. Om man nu tyckte att insamlingen var en dålig idé bör man dessutom ha tillräckligt med argument och självdistans för att inte ta illa upp av det signaturen 12139 skrev;

De vet bäst själva hur de hjälper DIF Hockey. Går man på matcher, är medlem eller köper saker i shopen utan att ha bidragit kan man känna sig lugn.

Det adderar lite till min poäng ovan om vem som är mest djurgårdare - vi vet inte om eller hur de stöttar DIF Hockey och kan därför inte legitimt slå fast att de som inte bidragit inte är Djurgårdare.

Vi kan emellertid hävda att dessa djurgårdare tog fel beslut, men det är en annan femma.
En femma som har blivit mycket starkare på centerpositionen nu, tack vare "rätt del" av Djurgårdsfamiljen!
Säg den glädje som varar
Hockeyhjärta

Inlägg av Hockeyhjärta »

Fan vilken skön känsla, bra kämpat allesamman!!
Nu vill jag se Ottosson som lagkapten, inget snack!!
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Håkan Södergren skrev:
SirDIFalot skrev:
Håkan Södergren skrev:
12139 skrev:Om vi hade lyssnat på hånande twittrare och kritiker som tycker att detta inte är DIF, så hade inte detta blivit av. Tack till den bästa delen av DIF-familjen!
+1
Dom som tycker insamlingen är en bra grejj behöver nödvändigtvis inte vara "den bättre delen av DIF-familjen".

Tycker alla får tycka vad de vill i den här soppan. Kan förstå båda sidorna.
Du kanske har rätt i det men tycker det var kul skrivet och jag känner mig träffad :wink:

Förstår faktiskt inte alls dem som själva tycker att de är DIF-hockeysupporter och inte stöder/stödde den här insamlingen.
Jag stödde själv denna insamlingen, men jag vill ändå påpeka att vi går en väldigt farlig väg nu när vi helt plötsligt skall börja basera hur mycket Djurgårdare man är enbart på en insamling. Säsongen startar snart, insamlingen har lyckats och vi har Otto i laget som vi ville. Att folk tycker annorlunda ibland är sådant man får ta och acceptera, även om man kanske inte håller med.

Det som behövs nu är att vi supportrar faktiskt tar och sluter upp bakom laget nu, och fokuserar på den kommande säsongen. Vi vill alla att vårt vackra Djurgården skall ta sig tillbaka till Elitserien, och för att göra detta kommer de behöva allt det stöd vi kan uppbringa. Har man troget stöttat laget genom att ha varit på matcher, är medlem, har säsongskort eller på något annat sätt stött laget så är man lika mycket Djurgårdare som någon annan. Detta gäller även de som ställt upp med ideella alternativ för att öka intresset för Djurgården och dylikt.

Så även om några inte hållit med om insamlingen, så är majoriteten av dem skulle jag vilja påstå, en sådan klick människor som på många andra sätt faktiskt stöttat Djurgården genom åren, och de förtjänar respekt för det oavsett om det gav till denna insamling eller inte.

Dags att lägga detta bakom oss nu, och ta tillbaka Djurgården Hockey till ES, där vi hör hemma!

Alltid oavsett!
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Magnutz skrev:
SirDIFalot skrev:
Daniel_79 skrev:

hahaha... Ja. :)
Tillsammans är vi starka.
DIF!
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Lås tråden nu. Annars blir det kaos.

Städade och låste. //Mod.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Skönt att folk valde att investera pengar i en spelare som lyftercett Hockealksvenskt lag...
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Frasse skrev:Skönt att folk valde att investera pengar i en spelare som lyftercett Hockealksvenskt lag...
+1
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

minalman skrev:
Frasse skrev:Skönt att folk valde att investera pengar i en spelare som lyftercett Hockealksvenskt lag...
+1
Eller är du ironisk?
kaminor

Inlägg av kaminor »

minalman skrev:
minalman skrev:
+1
Eller är du ironisk?
Han är nog ironisk, men med tanke på stavningen är han nog också full...

Otto blir bättre och bättre, men än har han inte levererat så som han kan.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

HockeALKsvensk. Borde förstått det.
Rådgivaren

Inlägg av Rådgivaren »

Ser det illa ut just nu så törs jag inte ens tänka på hur det skulle sett ut utan Ottosson i laget. Jag tycker en sådan som Ljungh ska studera Otto noggrant och ta lärdom, oerhört klok och gör mycket nytta i det tysta. Folk är så förbannat insnöade på poäng - alla spelare har inte en sådan roll...

En av få som skulle gå in ordinarie i vilket elitserielag som helst.
Skriv svar