Håkan Södergren skrev:SirDIFalot skrev:Håkan Södergren skrev:12139 skrev:Om vi hade lyssnat på hånande twittrare och kritiker som tycker att detta inte är DIF, så hade inte detta blivit av. Tack till den bästa delen av DIF-familjen!
+1
Dom som tycker insamlingen är en bra grejj behöver nödvändigtvis inte vara "den bättre delen av DIF-familjen".
Tycker alla får tycka vad de vill i den här soppan. Kan förstå båda sidorna.
Du kanske har rätt i det men tycker det var kul skrivet och jag känner mig träffad
Förstår faktiskt inte alls dem som själva tycker att de är DIF-hockeysupporter och inte stöder/stödde den här insamlingen.
Jag stödde själv denna insamlingen, men jag vill ändå påpeka att vi går en väldigt farlig väg nu när vi helt plötsligt skall börja basera hur mycket Djurgårdare man är enbart på en insamling. Säsongen startar snart, insamlingen har lyckats och vi har Otto i laget som vi ville. Att folk tycker annorlunda ibland är sådant man får ta och acceptera, även om man kanske inte håller med.
Det som behövs nu är att vi supportrar faktiskt tar och sluter upp bakom laget nu, och fokuserar på den kommande säsongen. Vi vill alla att vårt vackra Djurgården skall ta sig tillbaka till Elitserien, och för att göra detta kommer de behöva allt det stöd vi kan uppbringa. Har man troget stöttat laget genom att ha varit på matcher, är medlem, har säsongskort eller på något annat sätt stött laget så är man lika mycket Djurgårdare som någon annan. Detta gäller även de som ställt upp med ideella alternativ för att öka intresset för Djurgården och dylikt.
Så även om några inte hållit med om insamlingen, så är majoriteten av dem skulle jag vilja påstå, en sådan klick människor som på många andra sätt faktiskt stöttat Djurgården genom åren, och de förtjänar respekt för det oavsett om det gav till denna insamling eller inte.
Dags att lägga detta bakom oss nu, och ta tillbaka Djurgården Hockey till ES, där vi hör hemma!
Alltid oavsett!
Alltid Oavsett.