Lockout 2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Lockout 2012

Inlägg av Tessan »

Snälla, lägg inte bara in en länk utan att skriva vad den handlar om!!!
Användarvisningsbild
lkpgsödra

Re: Lockout 2012

Inlägg av lkpgsödra »

Tessan skrev:
Snälla, citera inte en länk utan att diskutera den.
Användarvisningsbild
Frasse

Inlägg av Frasse »

lkpgsödra skrev:
Tessan skrev:
Lägger du in en länk så BÖR du beskriva vad den handlar om i inlägget.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Paerka
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Paerka »

lkpgsödra skrev:
Tessan skrev:
Väx upp lkpgsödra, dagisnivå på dig
Användarvisningsbild
Jepe

Lockout 2012

Inlägg av Jepe »

@DarrenDreger: 2 days of CBA meetings end with no new proposals or progress toward a resolution. Reax in Insider Trading on Sportscentre at 6pm. #TSN
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Rudi

Inlägg av Rudi »

Det verkar ju inte hända ett smack där, men hoppas spelarna fortsatt håller ägarna stången.
VäsbyMental

Inlägg av VäsbyMental »

Dom har ju inte ens pratat om pengar de senaste mötet. Igår satt dom och pratade om free agents och dopingkontroller typ.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

http://bloggar.aftonbladet.se/wennerholm/
Det kommer fler och fler indikationer på att hela säsongen kommer att ställas in i NHL.

Jag läser i kanadensiska Globe & Mail att New Jersey Devils svenska talangbank Adam Larsson, Mattias Tedenby och Jacob Josefson har blivit uppmanande att skaffa boende för hela säsongen i farmarlaget Albany River Rats.

Samma rekommendation har Columbus Blue Jackets ägare gett till sina spelare med tvåvägskontrakt i farmarlaget Springfield Falcons.
Ytterligare ett tecken på att ägarna är beredda på att lockouten kommer att vara hela säsongen ut.

Om nu hela säsongen ställs ni, då är det bara all in som gäller. Hitta kapital och fixa in Kronwall, Hörnqvist och hela jävla gänget. Vi ska upp denna säsong.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Jim Morrison skrev:http://bloggar.aftonbladet.se/wennerholm/
Det kommer fler och fler indikationer på att hela säsongen kommer att ställas in i NHL.

Jag läser i kanadensiska Globe & Mail att New Jersey Devils svenska talangbank Adam Larsson, Mattias Tedenby och Jacob Josefson har blivit uppmanande att skaffa boende för hela säsongen i farmarlaget Albany River Rats.

Samma rekommendation har Columbus Blue Jackets ägare gett till sina spelare med tvåvägskontrakt i farmarlaget Springfield Falcons.
Ytterligare ett tecken på att ägarna är beredda på att lockouten kommer att vara hela säsongen ut.

Om nu hela säsongen ställs ni, då är det bara all in som gäller. Hitta kapital och fixa in Kronwall, Hörnqvist och hela jävla gänget. Vi ska upp denna säsong.
Håller helt med. Ta in ett helt NHL lag om så krävs.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jag tror ALDRIG vi kan hitta någon som degar 700 kakor i månaden till Kronwall. Oavsett hur gärna vi vill. Det skulle vara om han går med på att vara delförsäkrad och betala för det på egen hand eller något.
Expert.
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Hur är det med Bengan om det bli lockout hela säsongen? Inte satt mig in så noga men det var något konstigt med skatten för honom personligen som han valde bort DIF va?

Om det blir lockout hela säsongen kan vi plocka in han runt nyår eller gäller fortfarande det där med skatten då?
puttedif2

Inlägg av puttedif2 »

Glory1 skrev:Hur är det med Bengan om det bli lockout hela säsongen? Inte satt mig in så noga men det var något konstigt med skatten för honom personligen som han valde bort DIF va?

Om det blir lockout hela säsongen kan vi plocka in han runt nyår eller gäller fortfarande det där med skatten då?
Då kan han spela från januari som jag förstått det, dock får han i så fall offra sin sommarsemester i Sverige...
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

Jim Morrison skrev:http://bloggar.aftonbladet.se/wennerholm/

Om nu detta stämmer så är det bara för Djurgården att gå ner på sina bara knän, tigga o be om pengar precis överallt, ut på hem sidan tigg hjälp från oss supportrar, ring runt till ALLA företag som finns, informera om att vi kommer aldrig någonsin få denna möjlighet att skrapa ihop ett lag som i storsätt kan garantera oss en ES plats.
Tror o hoppas att våra gamla Djurgårdare skulle ge klubben en möjlighet att lyckas dra ihop ett starkt gäng.
Man kan ju hoppas att även de gamla Djurgårdarna skulle tycka att det vore extremt rolig att få möjligheten att spela ihop, och att detta skulle kunna få dem att vara beredda på att skippa lönen, sen är det ju bara hoppas att hjärtat för klubben finns kvar.
Nu kan det ju finnas en hel del som tycker att om detta sker så har klubben svikit de spelare som skrev på för Djurgården, visst sviker man dem till viss del, men vem skulle kunna förutse att denna möjlighet skulle dyka upp.
De yngre spelarna kommer ju ha möjligheter att spela junior hockey de äldre får ju helt enkelt försöka att kriga till sig en plats (sen kommer det bli skador o sjukdomar under en säsong).
Kan låta hårt men nu är det vår framtid som klubb vi pratar om, då måste vi se till ett större perspektiv än individen.
Namn som Linus Arnesson, Alexander Falk, Alexander Wennberg, Ludwig Blomstrand, och även Pontus Åberg, har åldern för att spela i juniorerna.
Sen kan vi se till hur många av våra spelare som har höjt sig sen vi fick in spelare från NHL, många av dem som vi kräver lite mer av kommer garanterat höja sitt spel ett par snäpp om det visar sig att det kommer in fler proffs.
Jag är absolut för att man ger alla en ärlig chans men tar vi inte denna möjlighet så vore det den största skandal som jag har upplevt i Djurgårdens historia.
Vårat mål måste vara att ta oss tillbaka till varje pris.
Nu hoppas jag att alla runt Djurgården ser den stora möjligheten med detta, och att vi alla i familjen krigar stenhårt för att detta ska kunna ros i hamn.(med alla menar jag klubb, sponsorer, supportrar, spelare alla som har anknytning till Djurgården).
Felan

Inlägg av Felan »

Radiostationen Z100 i New York - Programledaren droppade nyss att CBS släpper rättigheterna (denna säsong) för NHL och satsar på KHL, sen utbröt ett litet skrik och han sa "Nu är det väl definitivt klart att det blir lockout hela säsongen".
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

Felan skrev:Radiostationen Z100 i New York - Programledaren droppade nyss att CBS släpper rättigheterna (denna säsong) för NHL och satsar på KHL, sen utbröt ett litet skrik och han sa "Nu är det väl definitivt klart att det blir lockout hela säsongen".
Jaha då är det dax för oss alla att börja jobba.
Skriv svar