Djurgårdens IF - Timrå IK, 19/12 2006

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

Hoppas Linkan klara sig!

Grymt bra spel idag och Larson var ju lite av en gud mellan varven.
Ottoson och Linkan i samma femma tyckte jag va mumma!
Användarvisningsbild
Jack Daniel

Inlägg av Jack Daniel »

Linkan klarade sig tydligt rätt bra. 8)
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Caveman »

Mitt-i-klacken 1983 skrev:Jag hör en liten klack som försöker dra igång "Olé Olé"...kom igen klacken ni höööörs om än svagt

Kanske att du borde vara på plats å dra igång klacken, jag menar du har vart där sedan -83...
gulgul

Inlägg av gulgul »

Jag tror på slutspel nu!
UNDERBART.....
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Äntligen börjar puckarna gå in, och det från alla håll och vinklar! Kändes ju ett tag som att det räckte att lägga pucken på mål!

Visst, man ska inte få hybris i ett sånt här läge. Timrå har inte varit bra och var det knappast igår eller.
MEN, vi vågade! Vi vågade dra en gubbe, vågade gå på skott, äntligen hämningsfritt!

HÄRLIGA DJURGÅRN!

Ps. Grattis Andreas Engqvist till första målet i DIF, må det bli många, många fler!
Ds.
Lycka är att vara djurgårdare
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

lugn nu boys and girls....visst är det otrooligt nice med en storseger mot Timrå men det var dock ett rätt så vingklippt Timrå vi spöade så vi ska nog inte dra för stora växlar av det...en gång är ingen gång....nu hoppas vi att detta utvecklar sig till en trend...3 friska pinnar mot Brynäs imorrn!!:]]...
jensa11

Inlägg av jensa11 »

Fantastiskt skönt att vi vann! Synd att linkan vart skadad,hoppas han snart är tillbaka,bra att de bara är en match kvar innan uppehållet.Kanske han kan vara frisk till matchen mot Luleå!

Tror vi kan ha en bra chans mot Brynäs,men de är hårt jobb som gäller i varje match,då tror jag vi grejer kontraktet.

Man kan ju hoppas på slutspel om vi får en formtopp som frölunda. De är ju ändå 24 matcher kvar och 72 poäng att spela om. Men man måste vara realist,de blir svårt att gå till slutspel,men hoppet är de sista som överger en!

2 poäng till Mora och 8 poäng till SAIK.De kan bli en riktigt spänande match mot SAIK den 4/1!Och sen frölunda hemma den 6/1.

Kom igen nu grabbar!
Mitt-i-klacken 1983

Inlägg av Mitt-i-klacken 1983 »

Caveman skrev:
Mitt-i-klacken 1983 skrev:Jag hör en liten klack som försöker dra igång "Olé Olé"...kom igen klacken ni höööörs om än svagt

Kanske att du borde vara på plats å dra igång klacken, jag menar du har vart där sedan -83...
Kanske ska ändra mitt nick till "Mitt-på-långsidan 2006" :wink:
Jag har inte stått i klacken sen mitten av 80-talet. Jag tycker nog att klacken tillhör det unga gardet.Var sak har sin tid och nu är min uppgift att dra igång långsidan.
vazze

Inlägg av vazze »

vazze skrev:4-1

Timmy
Ölvestad
Ribben
Thörn

Linkan 3 assist..
Jag var närmast, vann jag något??

8)
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

vazze skrev:
vazze skrev:4-1

Timmy
Ölvestad
Ribben
Thörn

Linkan 3 assist..
Jag var närmast, vann jag något??

8)
Nej, eftersom du hade med Ribben som målskytt fast det var klart långt innan att han skulle åka till JVM istället :P
vazze

Inlägg av vazze »

Det är bara vad du tror, det va egentligen Ribben som spelade i Tummens tröjja, därför bör Tummens mål tillskrivas Ribben ;)

(Jag var mest sarkastiskt när jag tog ut målskyttarna, vilket jag hoppas en del förstod.)
Användarvisningsbild
DIFmanglarn

Inlägg av DIFmanglarn »

Skönt som fan med tre poäng och storseger, dessutom jävligt schysst DIF-spel emellanåt! Men klacken var jävligt dålig igår... stod där som vanligt men har för mig att det var mycket mindre folk än vanligt igår. och ramsmässigt var det det sämsta jag vart med om iår. visst, det händer hela tiden men igår störde till och med jag mig på att "Djurgår'n! klapp-klapp-klapp" överanvändes. taskig variation i ramsorna och för att inte snacka om klackledarens egen-påhittade ramsor... fyfan, skärpning!
micke_1891

ok

Inlägg av micke_1891 »

Håller med manglaren om att det var rikigt dåligt från klacken. Jag vet att det är svårt att höras när man är så få i globen, men ibland stod klacken under längre stunder och bara höll käft. Så skärpning till nästa match.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Re: ok

Inlägg av Diffe89 »

micke_1891 skrev:Håller med manglaren om att det var rikigt dåligt från klacken. Jag vet att det är svårt att höras när man är så få i globen, men ibland stod klacken under längre stunder och bara höll käft. Så skärpning till nästa match.
Till att börja med behöver vi fler i klacken som är äldre än 10 år och som står upp hela matchen. Det är svårt att ens ha en klack om 50% inte kommit i målbrottet och resten sitter ner (med några undantag).
Skriv svar