Djurgårdens IF - Timrå IK, 19/12 2006

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Rash
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Djurgårdens IF - Timrå IK, 19/12 2006

Inlägg av Rash »

Ännu en svår och viktig match för vår del. För att vi ska kunna komma över kvalstrecket så måste vi börja plocka 3-poängare, åtminstone på hemmaplan. Kan vi bara bli ett starkt hemmalag som vi var i början av säsongen så ska vi kunna klara 9-10 platsen.

Man kan ju hoppas att publiken, och framför allt klackfolket börjar värma inför 4/1. Det har sagts så många gånger förr så det börjar bli ett mantra. Men laget behöver allt stöd dom kan få i det här utsatta läget så det gäller att vi ställer oss bakom dom nu.

KÄMPA DJURGÅRDEN!
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Denna match tror jag blir oerhört viktig, kan vi vinna denna och åka med självförtroende till Gävle så ligger vi så mycket bättre till.

Djurgårdens IF-Timrå IK 2-1

Linkan
Otto

Publik: 6500 (Som det brukar vara mot Timrå)
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Kid Notorious

Inlägg av Kid Notorious »

Vore kul ifall man kunde dra igång efter ett landslagsuppehåll med lite vinster. Det gick faktiskt ganska bra för oss fram till senaste uppehållet. När det sen rullade igång igen, så blev det nästan inget annat än förluster.

Kom igen nu DIF och slå Timråspöket i Globen.
Användarvisningsbild
Jack Daniel

Inlägg av Jack Daniel »

Jag tror vi besegrar Timrå. 8)
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Timrtå har väldigt mycket skador dock har justora delar av deras trupp fått vila nu så de kanske orkar med oss i första matchen. Hade nog varit bättre och mött dem innan uppehållet.
Användarvisningsbild
Batistuta

Inlägg av Batistuta »

Djurgårdens IF 1-0 Timrå IK
Hörnqvist

Publik: 4387
Djurgårn - Mesta Mästarna!
Sirrebirre

Inlägg av Sirrebirre »

Om jag inte misminner mig så är Hörnqvist på JVM Batistuta :P

iaf 3-2 till Durgården
vazze

Inlägg av vazze »

4-1

Timmy
Ölvestad
Ribben
Thörn

Linkan 3 assist..
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Ja då var det dags att återuppta självplågeriet igen då.

Har under den senaste veckan (landslagsuppehåll) lämnat globen 2 gånger med att leénde på läpparna efter div. rock & julkonserter.
Det har känts en aning konstigt, man är ju van att ha ångest när trycker upp dörrarna & lunkar hemmåt efter ännu en förlust.

Lutar åt en till imorgon,
2-4, sista målet i tom kasse av Jonathan Hedström.

Precis som Kall-El är inne på så var TIK:s skadeläge mycket värre innan upphållet.
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

tror vi har bra chans på vinst...Timrå har många borta pga skada...senast i mängden Riku Hahl skadad.....tror på vinst med 4-2!:]]
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Man får ju hoppas att Timrå fortfarande inte hittat formen, men förmodligen är de så jävliga att de först torskar mot ALLA våra "konkurrenter" och sedan vänder det hela mot oss...
Användarvisningsbild
JoeG

Inlägg av JoeG »

Jag och 3-4 andra killar drar till matchen imorgon!
Hade absolut helst velat se Dicken spela, men men.
Måste fan vinna den här matchen, och världens chans nu när Timrå har så många skadade! Nu när Hahl är borta så är Jonte lite ensam...

:)
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Diffe89 skrev:Man får ju hoppas att Timrå fortfarande inte hittat formen, men förmodligen är de så jävliga att de först torskar mot ALLA våra "konkurrenter" och sedan vänder det hela mot oss...
Man kan väl också hoppas att det här uppehållet blir början på en positiv trend. Allt pekar ju på det: det har gått åt helvete fram tills nu, Ölvestad är tillbaka efter skada och Säcken har vad jag vet inte sagt nåt i stil med att uppehåll gör oss gott!

"Jonte Hedström har inga tänder!"
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Det blir förlust med 2-4. Lindman kastar på nytt pucken över sargen och Timrå får då powerplay och gör 2-3. 2-4 görs i tom kasse.
Säcken kommenterar sedan matchen efteråt "Det kommer vända snart, det är jag helt övertygad om. Grabbarna vill så mycket, de gjorde en smått heroisk insats sista 5 minutrarna.
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Remy Lebeau skrev:Det blir förlust med 2-4. Lindman kastar på nytt pucken över sargen och Timrå får då powerplay och gör 2-3. 2-4 görs i tom kasse.
Säcken kommenterar sedan matchen efteråt "Det kommer vända snart, det är jag helt övertygad om. Grabbarna vill så mycket, de gjorde en smått heroisk insats sista 5 minutrarna.
Skulle pucken toucha Hedströms tänder på vägen ut skulle det faktiskt vara värt det!
Skriv svar