Lockout 2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Staten

Re: Lockout 2012

Inlägg av Staten »

Så jäkla typiskt att det ska ta sån tid innan vi får Murray spelklar. Jokerit ringde Erik Karlsson som hoppade på flyget, spelade match nästa dag. Vad tar sån tid? Slår vad om att han inte kommer spela en jäkla match för Djurgårn.
Axel_K
Säsongskort: Ja

Inlägg av Axel_K »

Staten skrev:Så jäkla typiskt att det ska ta sån tid innan vi får Murray spelklar. Jokerit ringde Erik Karlsson som hoppade på flyget, spelade match nästa dag. Vad tar sån tid? Slår vad om att han inte kommer spela en jäkla match för Djurgårn.
José segar.
Och Jokerit är Finland, vi lever i Sverige. Allting tar 500 år extra lång tid i Sverige borde du ju veta.
Boharta

Inlägg av Boharta »

[quote="wolsey100"]Jag tippar på att det är skattemässiga skälen som är det största problemet.

Nu är inte jag någon expert inom området, men om jag inte minns fel från mina studier, så fungerar det så att Hörnqvist blir schablontaxerad på alla inkomster, även de i utlandet, om han är i Sverige i mer än 6 månader, eller har någon anknytning till Sverige.

Enligt Fransson i DN har Hörnqvist tillbringat mycket tid i Sverige senaste året, så det tycks ligga nåt i det.
Användarvisningsbild
Rudi
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Rudi »

SirDIFalot skrev:Tyvärr tror jag Landeskog väljer annat. Hade han velat spela i DIF hade vi vetat det redan. DIF har klargjort sedan länge att man vill ha honom medan journalisterna på andra sidan pölen snackar om att han går igenom sina alternativ... Schweiz? Tyskland? KHL?
Du har antagligen rätt. Kronwall, Hörnqvist och Murray gick ut med att Djurgården var det självklara valet, redan innan lockouten var ett faktum. Landeskog har däremot varit knäpptyst.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Hur kan infon vara så jävla dålig? Det är bara några timmar kvar till nedsläpp ska murray vara med eller ej? Ursäkta att jag hade total fel med att båda skulle vara klara till idag, men infon jag fick från farsan som var där var att det skulle klara sig med båda om inget gick hel fel, och det gjorde det ju.... Håller näbben nästa gång!
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

SSK får alltså in både Hagge och Matt Read, den senare från Flyers. Känns som att dessa två kommer åka i åttor runt våra backar..
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Återigen uppskjuten debut för Murray och ingen Hörnqvist över huvud taget. Den här föreningen slutar verkligen inte att göra en besviken.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Usch vad illa. Ingen information. Inget. Respektlöst mot oss fans faktiskt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Staten

Inlägg av Staten »

Vi ska nog förbereda oss på en artikel på startsidan imorgon där det står; Ingen Douglas Murray i Djurgården.
skinza

Inlägg av skinza »

Vi behöver en målskytt...
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

skinza skrev:Vi behöver en målskytt...
Verkligen....
Avskaffa tre mot tre.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Läget är enkelt, antingen löser det sig med Murray innan onsdag, samt att vi får in en forward. Eller så finns det en stor risk att jag kan komma att få se Djurgården möta Nyköping härnere i Sörmland nästa säsong. Så jävla illa är läget!

Liksom förra säsongen, vem i helvete ska göra mål i vårt lag? Hockeyinvalider som Ölvestad, Hank, Åberg osv är inga jävla målskyttar. Hur in i helvetes glödheta jävlar lyckas våran pinsamma förening göra om samma misstag TVÅ säsonger i rad? Är det ens möjligt? Det är för fan pinsamt att bära Djurgårdsemblemet nuförtiden, och det är några få människors feta inkompetens som är anledningen.

Sen att de är så satans respektlösa mot oss som faktiskt pröjsar deras äckliga ovärdiga löner är som att T-baga oss när vi redan ligger ner. Ge oss insyn i verksamheten eller så kan ni hälsa hem från rännstenen jävla slipsrunkare. Varför kan sunkpack som Tingsryd, Södertälje och Västerås plocka in lockoutlirare på ett par timmar medans vi behöver ett sekel för att få hit spelarens klubbor. Funkar inte att skylla ifrån sig på andra som ni gjort ständigt under ett par års tid nu. Ta ansvar era äckel, ni har betalt för att lösa detta, räcker med att ni låtit en given biljett till högre kvalitet glidit er ur händerna. Fixar det sig inte med Douglas pronto så kan ni söka er till SJ era jävla toalettborstar!

Gaahh inte en säsong till, I'll bet att dagens lag ska vända skutan eller hur Challe?
Alberget4A

Inlägg av Alberget4A »

Manijock skrev:Läget är enkelt, antingen löser det sig med Murray innan onsdag, samt att vi får in en forward. Eller så finns det en stor risk att jag kan komma att få se Djurgården möta Nyköping härnere i Sörmland nästa säsong. Så jävla illa är läget!

Liksom förra säsongen, vem i helvete ska göra mål i vårt lag? Hockeyinvalider som Ölvestad, Hank, Åberg osv är inga jävla målskyttar. Hur in i helvetes glödheta jävlar lyckas våran pinsamma förening göra om samma misstag TVÅ säsonger i rad? Är det ens möjligt? Det är för fan pinsamt att bära Djurgårdsemblemet nuförtiden, och det är några få människors feta inkompetens som är anledningen.

Sen att de är så satans respektlösa mot oss som faktiskt pröjsar deras äckliga ovärdiga löner är som att T-baga oss när vi redan ligger ner. Ge oss insyn i verksamheten eller så kan ni hälsa hem från rännstenen jävla slipsrunkare. Varför kan sunkpack som Tingsryd, Södertälje och Västerås plocka in lockoutlirare på ett par timmar medans vi behöver ett sekel för att få hit spelarens klubbor. Funkar inte att skylla ifrån sig på andra som ni gjort ständigt under ett par års tid nu. Ta ansvar era äckel, ni har betalt för att lösa detta, räcker med att ni låtit en given biljett till högre kvalitet glidit er ur händerna. Fixar det sig inte med Douglas pronto så kan ni söka er till SJ era jävla toalettborstar!

Gaahh inte en säsong till, I'll bet att dagens lag ska vända skutan eller hur Challe?
Bli gnagare då, om det är så jävla pinsamt att vara Djurgårdare. Sen har du ingen aning om någonting verkar det som. Anledningen till att Murray inte blivit spelklar tidigare har varit för San José segat med pappersarbetet och situationen med Hörnqvist är troligen mer komplicerad än du kan ana. Det är bättre att låta saker ta tid och ha tålamod än att skynda sig och slarva med sådana här saker och åka på en ekonomisk smäll senare. Tycker det visar på ansvar att man gör detta ordentligt och inte riskerar ekonomin (vilket jag hoppas att man inte gör).
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Före någon undrar...

Nej, ES har inte öppnat dörren för NHL-spelare för att Cody Franson signar med Brynäs. Han är restricted free agent och har därför inget kontrakt med någon NHL-klubb. Men hans rättigheter i NHL ägs av Toronto.
Expert.
VäsbyMental

Inlägg av VäsbyMental »

Jag har fortfarande lite svårt att förstå hur vi verkar vara den enda klubben som inte har råd att ta in NHL spelare. Visst nu lutar det åt att Murray lirar, men jag ropar inte hej förren jag ser honom på isen.

Visst andra lag kan få in sponsorer etc. Men om Mora kan få in pengar för Kopitar som verkligen måste kosta multum. Då måste väl DIF kunna ha råd med 2-3 spelare känns det som helt krasst.

Ena sekunden så godkänner styrelsen utgifterna för Murray och Bengan och nästa dag så är det för dyrt. Är våran ekonomi så jäkla dålig? Och då har vi inte ens spelar EN säsong i allsvenskan.

Hur kommer den se ut om vi är kvar även nästa år???
Skriv svar