Lockout 2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Lockout 2012

Inlägg av SirDIFalot »

Manijock skrev:Har vi inte råd med Bengan har vi väl inte råd med Landeskog? Eller?
Det verkade ju vara någon smäll för Bengan personligen. Skattemässigt alltså. Men jag vet inte... känns jävligt svårt att förutse. Landeskog har ju en betydligt sämre grundlön i NHL dock, så när det kommer till försäkringen för vår del så... Jag vet inte. Jävla sopa det här.
Expert.
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Lockout 2012

Inlägg av Tessan »

http://mobil.aftonbladet.se/sportbladet ... wwredirect

Kanske Landeskog har billigare försäkring?

Hoppas kan man ju alltid! ?
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev:
Manijock skrev:Har vi inte råd med Bengan har vi väl inte råd med Landeskog? Eller?
Det verkade ju vara någon smäll för Bengan personligen. Skattemässigt alltså. Men jag vet inte... känns jävligt svårt att förutse. Landeskog har ju en betydligt sämre grundlön i NHL dock, så när det kommer till försäkringen för vår del så... Jag vet inte. Jävla sopa det här.
Jaha, inte så satans insatt i hur sånt här fungerar så lämnar det till er med mera kött på benen :)

Tummarna kan man alltid hålla i alla fall!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Tessan skrev:http://mobil.aftonbladet.se/sportbladet ... wwredirect

Kanske Landeskog har billigare försäkring?

Hoppas kan man ju alltid! ?
Aftonbladets påståenden att Landeskog ska ha meddelat DIF att han vill spela där ger jag inte mycket för. Med tanke på att Challe sa att man inte hade hört något från Landeskog och att Landeskog själv sa att han inte hade bestämt sig för något.
Expert.
Användarvisningsbild
antti-pekka
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av antti-pekka »

wolsey100 skrev:Vi får se nu hur den nya VDn agerar tillsammans med styrelsen för att öka intäkterna. Man kan spara pengar in i absurdum men jag tycker det viktiga är att titta på hur man kan öka intäkterna i klubben..
Otacksam uppgift för VD:n. Förstår inte att man plockar in honom i augusti. Då är allt redan sålt och han har ingen chans att påverka någonting. Fördelen för styrelsen är att de kan offra/hänga ut honom när nästa värdelösa ekonomiska resultat presenteras. Han har haft noll möjlighet att påverka det som nu är hans ansvar. Ingen rolig sits.
Användarvisningsbild
wolsey100

Inlägg av wolsey100 »

Jag tippar på att det är skattemässiga skälen som är det största problemet.

Nu är inte jag någon expert inom området, men om jag inte minns fel från mina studier, så fungerar det så att Hörnqvist blir schablontaxerad på alla inkomster, även de i utlandet, om han är i Sverige i mer än 6 månader, eller har någon anknytning till Sverige.

En annan sak som jag läste också, var ju att hans kommande kontrakt ser ut att bli saftigare, vilket betyder dyrare försäkring.

Spelar Landeskog fortfarande under rookie-kontrakt? Hans lön lär ju iallafall inte vara så hög, så chansen att vi kan plocka in honom bedömer jag som större om han nu själv vill spela här.

SSK fick ju med största sannolikhet klart Hagelin just för att han hade så låg lön just nu och därmed inte speciellt dyr att försäkra.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

wolsey100 skrev:Jag tippar på att det är skattemässiga skälen som är det största problemet.

Nu är inte jag någon expert inom området, men om jag inte minns fel från mina studier, så fungerar det så att Hörnqvist blir schablontaxerad på alla inkomster, även de i utlandet, om han är i Sverige i mer än 6 månader, eller har någon anknytning till Sverige.

En annan sak som jag läste också, var ju att hans kommande kontrakt ser ut att bli saftigare, vilket betyder dyrare försäkring.

Spelar Landeskog fortfarande under rookie-kontrakt? Hans lön lär ju iallafall inte vara så hög, så chansen att vi kan plocka in honom bedömer jag som större om han nu själv vill spela här.

SSK fick ju med största sannolikhet klart Hagelin just för att han hade så låg lön just nu och därmed inte speciellt dyr att försäkra.
Landeskog har låg grundlön med massa höga bonusar. Vet inte hur det fungerar.

Hagelin har inga bonusar typ och väldigt låg lön. Och han betalar sin egen försäkring.
Expert.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Landeskog SKA gå före Bengan. Större register som spelare och som tidigare nämnt inte lika beroende av omgivningen i kedjorna.

Var har vi externa finansfolket? Herrejävlar, har de gett upp DIF fullständigt eller? Var är snubben som pröjsade Nisse?
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

DIF_Soldier skrev:Landeskog SKA gå före Bengan. Större register som spelare och som tidigare nämnt inte lika beroende av omgivningen i kedjorna.

Var har vi externa finansfolket? Herrejävlar, har de gett upp DIF fullständigt eller? Var är snubben som pröjsade Nisse?
Det var ingen snubbe som pröjsade Nisse vad jag vet. Det var väl mest spekulationer här på forumet?

Den bistra sanningen är att det är mycket svårare att få till externa finansiärer i hockey.
Expert.
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

wolsey100 skrev:
Förstår fortfarande inte riktigt hur man kan gissa sig till kommande kontrakt när det inte finns något avtal på plats i NHL.

Visst att han kanske kommer få ett bättre kontrakt, men sen är ju frågan om summorna ens kommer komma i närheten av det som man nu baserar försäkringen på. Låter på mig som försäkringsbolaget vill passa på att dra in lite stora pengar nu när man har chansen. Förstår inte ens varför man skulle tillåta dem att basera försäkringssumman på ett kommande kontrakt baserat på ett avtal som inte ens finns nu för stunden, det är ju smått absurt. I skrivande stund finns det inget avtal, och det gamla avtalet har upphört att gälla, alltså borde man väl rimligtvis basera försäkringen på den säsong som han eventuellt skulle spelat här?
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Daniel942 skrev:
Tessan skrev:
Daniel942 skrev:
wolsey100 skrev:Vi får se nu hur den nya VDn agerar tillsammans med styrelsen för att öka intäkterna. Man kan spara pengar in i absurdum men jag tycker det viktiga är att titta på hur man kan öka intäkterna i klubben.

Jag har tidigare påpekat att utbudet av DIF merchandise är för dåligt jämfört med andra klubbar, och vi missar ofta chanser för att öka försäljningen där. Nu har vi ju tecknat avtal med Intersport, så vi får se om det gör skillnad.

Ett förslag jag har är att vi skapar en egen bank, vi supportrar, där vi kan bidra med summor vid tillfällen som detta. Tex en förening, där vi alla blir medlemmar och väljer en styrelse. Vi visade på väldigt kort tid hur vi kunde få ihop 500 k till Ottosson. Tänk vilka pengar vi kan samla på några år?

Blev lite OT, sorry.
Är det inte det DIF Supporters Trust handlar om?
DST är jag med i, men funderar på att kräva pengarna tillbaka då föreningen inte fungerar.

En förening som ni efterfrågar är på gång - Djurgårdshjälpen!
Det där känns sådär, iaf av vad jag har hört. Känns inte som att det är rätt folk som arbetar med det där. Varför inte bidra med hjälp till DST istället?
Namnet skriker dessutom bajen.
DST är ju inte idrotsspecifik, vilket innebär att pengar som eventuellt går till den trusten inte nödvändigtvis går till DIF Hockey, utan kan lika gärna gå till Djurgården fotboll eller dylikt om jag fattat stadgarna rätt i alla fall.

Någon som har koll och vet hur mycket DST har bidragit med rent ekonomiskt till DIF Hockey?
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

18DIF91 skrev:
Daniel942 skrev:
Tessan skrev:
Daniel942 skrev:
wolsey100 skrev:Vi får se nu hur den nya VDn agerar tillsammans med styrelsen för att öka intäkterna. Man kan spara pengar in i absurdum men jag tycker det viktiga är att titta på hur man kan öka intäkterna i klubben.

Jag har tidigare påpekat att utbudet av DIF merchandise är för dåligt jämfört med andra klubbar, och vi missar ofta chanser för att öka försäljningen där. Nu har vi ju tecknat avtal med Intersport, så vi får se om det gör skillnad.

Ett förslag jag har är att vi skapar en egen bank, vi supportrar, där vi kan bidra med summor vid tillfällen som detta. Tex en förening, där vi alla blir medlemmar och väljer en styrelse. Vi visade på väldigt kort tid hur vi kunde få ihop 500 k till Ottosson. Tänk vilka pengar vi kan samla på några år?

Blev lite OT, sorry.
Är det inte det DIF Supporters Trust handlar om?
DST är jag med i, men funderar på att kräva pengarna tillbaka då föreningen inte fungerar.

En förening som ni efterfrågar är på gång - Djurgårdshjälpen!
Det där känns sådär, iaf av vad jag har hört. Känns inte som att det är rätt folk som arbetar med det där. Varför inte bidra med hjälp till DST istället?
Namnet skriker dessutom bajen.
DST är ju inte idrotsspecifik, vilket innebär att pengar som eventuellt går till den trusten inte nödvändigtvis går till DIF Hockey, utan kan lika gärna gå till Djurgården fotboll eller dylikt om jag fattat stadgarna rätt i alla fall.

Någon som har koll och vet hur mycket DST har bidragit med rent ekonomiskt till DIF Hockey?
Det handlar väl om vem som behöver det mest som jag fattar det. Alltså är det klockrent om man är Djurgårdare att vara med om man vill bidra. Vi alla brinner ju för DIF.
DIF!
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Daniel942 skrev: Det handlar väl om vem som behöver det mest som jag fattar det. Alltså är det klockrent om man är Djurgårdare att vara med om man vill bidra. Vi alla brinner ju för DIF.
Jag är Djurgårdare, men mitt största intresse ligger för hockeyn, även om jag håller på Djurgården i princip alla sporter som vi finns med i. Dock är det hockeyn som jag brinner för, som andra brinner mer för fotbollen.

Pengarna används ju beroende på hur medlemmarna röstar att de skall användas, så inte nödvändigtvis att pengarna kanske alltid går dit där de behövs, utan mer till den idrott som har flest medlemmar med i DST. Kanske ett incentiv att som hockeytokig gå med i DST, men jag skulle först vilja veta hur mycket pengar DST har för nuvarande samt även veta hur pengarna blivit använda sedan tidigare, så undrar om någon har koll på det.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Tyvärr tror jag Landeskog väljer annat. Hade han velat spela i DIF hade vi vetat det redan. DIF har klargjort sedan länge att man vill ha honom medan journalisterna på andra sidan pölen snackar om att han går igenom sina alternativ... Schweiz? Tyskland? KHL?
Expert.
Användarvisningsbild
minalman

Lockout 2012

Inlägg av minalman »

Det här med försäkringspremie med koppling till förväntad framtida inkomst är väl ganska lätt att förstå. Om hockeyspelare X själv tror att han kommer tjäna massa pengar (under hela sin karriär) vill han ju få ut detta av försäkringen om han blir långtidsskadad. Då kostar ju försäkringspremien mer för X. Ser inget konstigt i det. Om X själv väljer att inte försäkra sig med hänsyn till att få en ersättning för den framtida inkomsten, utan enbart den nuvarande, då måste premien inte vara lika hög.
Gå själv in till ett försäkringsbolag och begär en offert på en livförsäkring. Hur mycket kostar den om ni ska lämna efter er tjugofem miljoner till anhöriga när ni dör? Jämför sedan om beloppet skulle bara vara en miljon. Klart lägre premie i det senare fallet.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar