Lockout 2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
gurra
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Lockout 2012

Inlägg av gurra »

android skrev:Enligt Expressen betalar vi försäkringarna ur egen ficka och hoppas på högre publiksnitt. Kan det stämma?

Styrelsen vill gambla alltså..
Vart läste du det?

Det enda jag kan ta från artikeln som jag såg är de första orden "Djurgården betalar försäkringarna för NHL-duon Douglas Murray och Patric Hörnqvist."

Det känns självklart enligt mig att pengarna mellanlandar på DIF:s konto och att dessa externa finansiärer självklart kommer få exponering eller liknande under matcherna. Som vanligt när det gäller sponsorer. Vad är det för konstigt och hur kan man läsa in att styrelsen nallar på reserverna?

Självklart har jag ingen aning själv om hur det ligger till men att ropa att det brinner efter de där få orden i en artikel i expressen är högst olustigt tycker jag.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Jag hoppas inte DIF på något sätt börjar räkna med mer publik bara för att Bengan och Murray kommer. Att räkna med det vore fel, se det som en bonus om det blir så bara.
Expert.
Användarvisningsbild
XantE

Lockout 2012

Inlägg av XantE »

JohanPez skrev:
XantE skrev:
minalman skrev:"Det har pratas om att laget diskuterat eventuella övergångar med Douglas Murray och Patric Hörnqvist som drabbats av NHL-lockouten." Enligt Expressen i kväll. De verkar ha satt sin skarpaste praktikant på att bevaka ishockey.
Haha ja den tidningen är fan värre än Bladet
Anställer man Nyström är man åtminstone en stark kandidat.
Hehe jo den äckliga lilla gnagaren
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

http://wikegard.hockeykanalen.se/2012/0 ... qus_thread
Här är Wikegårds åsikt om att ta in Lockout-spelare, vägar dom rätt högt eftersom han var tränare i DIF under den förra lockouten.
Expert.
Bigge

Inlägg av Bigge »

gurra skrev:
android skrev:Enligt Expressen betalar vi försäkringarna ur egen ficka och hoppas på högre publiksnitt. Kan det stämma?

Vart läste du det?

Det enda jag kan ta från artikeln som jag såg är de första orden "Djurgården betalar försäkringarna för NHL-duon Douglas Murray och Patric Hörnqvist."

Det känns självklart enligt mig att pengarna mellanlandar på DIF:s konto och att dessa externa finansiärer självklart kommer få exponering eller liknande under matcherna. Som vanligt när det gäller sponsorer. Vad är det för konstigt och hur kan man läsa in att styrelsen nallar på reserverna?

Självklart har jag ingen aning själv om hur det ligger till men att ropa att det brinner efter de där få orden i en artikel i expressen är högst olustigt tycker jag.
Här är artikeln, skrev om just detta i sillytråden.
http://www.expressen.se/sport/hockey/ho ... jurgarden/

Står i slutet av artikeln..
There is no I in TEAM!!!!
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

SirDIFalot skrev:http://wikegard.hockeykanalen.se/2012/0 ... qus_thread
Här är Wikegårds åsikt om att ta in Lockout-spelare, vägar dom rätt högt eftersom han var tränare i DIF under den förra lockouten.
Håller med, dock gör han det lite enkelt för sig med någon slags helgardering i sitt eget inlägg. I nuläget står vi utan information som behövs för att göra de (helt korrekta) slutsatser han gör.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

det där säger ju ingenting

"vi har pengar" k
kan ju betyda att vi har fått in pengar fårn externa finansierer och därmed har vi pengar. Journalister är ormar som bara skriver så mycket dom behöver så får läsaren tolka det hur man vill sen.

"– Vi har haft ganska bra publik hittills och med Douglas och "Bengan" Hörnqvist hoppas vi på ännu fler, säger klubbdirektören Tommy Engström"

det är väl klart han hoppas på högre publik iom bengan och douggie...vem skulle inte det som högste höns. det är ganska långt steg från att hoppas på högre publiksnitt till att denna tilltänka publik ska betala för bengan och douggie

återigen journalister är ormar som försöker "play with our mind" och bara skriver så mycket dom behöver och insinuerar en massa
gurra

Inlägg av gurra »

Bigge skrev:
gurra skrev:

Vart läste du det?

Här är artikeln, skrev om just detta i sillytråden.
http://www.expressen.se/sport/hockey/ho ... jurgarden/

Står i slutet av artikeln..
Nej det står att de hoppas på större publikintresse. Det gör jag också. Det står ingenting om att det är denna eventuella publikökning som finansierar spelarna. Herregud.
Användarvisningsbild
XantE

Lockout 2012

Inlägg av XantE »

Någon som vet hur det blir med Zibbe?
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

XantE skrev:Någon som vet hur det blir med Zibbe?
Ahl
Användarvisningsbild
XantE

Lockout 2012

Inlägg av XantE »

warrant skrev:
XantE skrev:Någon som vet hur det blir med Zibbe?
Ahl
Anade det
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Lockout 2012

Inlägg av Tessan »

Oduya?!?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Tessan skrev:Oduya?!?
Ska vi gå över det igen?
Expert.
Användarvisningsbild
cCat

Sv: Lockout 2012

Inlägg av cCat »

Oduya är dyr..

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Användarvisningsbild
minalman

Lockout 2012

Inlägg av minalman »

Det är det här laget som ska göra det.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar