DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

DIF i Media

Inlägg av Jepe »

SirDIFalot skrev:
Jepe skrev:
SirDIFalot skrev:Djurgården kan kastas ut ur European Trophy
– Det är ingen situation som vi direkt gillar, vi vill inte ha lag från lägre divisioner, säger tävlingsgeneralen Bo "Kulon" Lennartsson till NSD.
Var väl därför Malmö fick lämna ET...
Japp.
Undrar hur det där funkar i så fall, blir man utköpt eller bara utkastad? Blir man utköpt så lär man ju kunna lägga de (~2milj?) på spelarbudgeten i så fall... Vet ej vad de kostar att köpa in sig i AB:t..
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Buford

Re: DIF i Media

Inlägg av Buford »

SirDIFalot skrev:Djurgården kan kastas ut ur European Trophy
– Det är ingen situation som vi direkt gillar, vi vill inte ha lag från lägre divisioner, säger tävlingsgeneralen Bo "Kulon" Lennartsson till NSD.
Det går fort utför... Från att för ett par år sedan varit en hårsmån ifrån SM-guld till att bli degraderade och nu kanske utslängda :(
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

"Publikfiasko, då hånar Wesslau AIK"

http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... sslau-aik/

:lol:
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
Husmusen
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Husmusen »

Är det någon som bryr sig om vi blir utkastade från ET? Tycker personligen att det skulle vara helt ok. Skulle hellre se försäsongsmatcher mot lag vi ska möta i serien och andra svenska lag. Tror inte laget får ut så mycket av att åka till Tjeckien för att få storstryk på liten rink.

Jag tycker vi skiter i European Trophy även när vi tar klivet upp i Elitserien.
puckspark

Inlägg av puckspark »

kotten skrev:"Publikfiasko, då hånar Wesslau AIK"

http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... sslau-aik/

:lol:
Såg det där, typ tre gånger också.

Trodde han var gnagare, men det kan man ju avfärda.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Husmusen skrev:Är det någon som bryr sig om vi blir utkastade från ET? Tycker personligen att det skulle vara helt ok. Skulle hellre se försäsongsmatcher mot lag vi ska möta i serien och andra svenska lag. Tror inte laget får ut så mycket av att åka till Tjeckien för att få storstryk på liten rink.

Tycker precis tvärtom. Att möta samma gamla svenska gäng på försäsongen är nästan så tråkigt att jag inte ens har lust att kolla. ET är det ju tävlingskaraktär på.
Expert.
Användarvisningsbild
Jepe

DIF i Media

Inlägg av Jepe »

SirDIFalot skrev:
Husmusen skrev:Är det någon som bryr sig om vi blir utkastade från ET? Tycker personligen att det skulle vara helt ok. Skulle hellre se försäsongsmatcher mot lag vi ska möta i serien och andra svenska lag. Tror inte laget får ut så mycket av att åka till Tjeckien för att få storstryk på liten rink.

Tycker precis tvärtom. Att möta samma gamla svenska gäng på försäsongen är nästan så tråkigt att jag inte ens har lust att kolla. ET är det ju tävlingskaraktär på.
ET eller inte - hade gärna sett nån träningsmatch mot AS motstånd innan säsongen startade. Inte direkt så att spelarna fick chansen och möjligheten att träna in sitt spel på rätt sätt.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Expert.
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Användarvisningsbild
XantE

DIF i Media

Inlägg av XantE »

Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Tar mycket hellre matcher av tävlingskarraktär jämfört med rena träningsmatcher.

Tackvare ET får vi möta bra motstånd i matcher som gäller något.

Helt klart ett plus i min bok.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Kall-El skrev:Tar mycket hellre matcher av tävlingskarraktär jämfört med rena träningsmatcher.

Lückner nämnde detta under matchen igår, att det skulle varit bättre (för DIF) om vi hade mött typ Tingsryd och sådana lag inför AS, eftersom spelet mellan lagen i ET och AS skiljer sig så mycket. DIF kanske inte var/är riktigt beredda på tyoen av motstånd vi möter nu.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Buford skrev:
Kall-El skrev:Tar mycket hellre matcher av tävlingskarraktär jämfört med rena träningsmatcher.

Lückner nämnde detta under matchen igår, att det skulle varit bättre (för DIF) om vi hade mött typ Tingsryd och sådana lag inför AS, eftersom spelet mellan lagen i ET och AS skiljer sig så mycket. DIF kanske inte var/är riktigt beredda på tyoen av motstånd vi möter nu.
Tror han mer menade att vi inte spelat i små bondehallar utan spelat i större hallar med samma "lyx" som tex Hovet.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Buford skrev:

Lückner satt under ET och snackade om hur bra det var att få spela just den typen av träningsmatcher också. Så han garderade upp sig lite där.
Expert.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

seppuko skrev:Tror han mer menade att vi inte spelat i små bondehallar utan spelat i större hallar med samma "lyx" som tex Hovet.
Nej, han menade spelet.
Skriv svar