Undrar hur det där funkar i så fall, blir man utköpt eller bara utkastad? Blir man utköpt så lär man ju kunna lägga de (~2milj?) på spelarbudgeten i så fall... Vet ej vad de kostar att köpa in sig i AB:t..SirDIFalot skrev:Japp.Jepe skrev:Var väl därför Malmö fick lämna ET...SirDIFalot skrev:Djurgården kan kastas ut ur European Trophy
– Det är ingen situation som vi direkt gillar, vi vill inte ha lag från lägre divisioner, säger tävlingsgeneralen Bo "Kulon" Lennartsson till NSD.
DIF i Media
DIF i Media
2014-04-07, vad hände?
Re: DIF i Media
Det går fort utför... Från att för ett par år sedan varit en hårsmån ifrån SM-guld till att bli degraderade och nu kanske utslängdaSirDIFalot skrev:Djurgården kan kastas ut ur European Trophy
– Det är ingen situation som vi direkt gillar, vi vill inte ha lag från lägre divisioner, säger tävlingsgeneralen Bo "Kulon" Lennartsson till NSD.

Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Är det någon som bryr sig om vi blir utkastade från ET? Tycker personligen att det skulle vara helt ok. Skulle hellre se försäsongsmatcher mot lag vi ska möta i serien och andra svenska lag. Tror inte laget får ut så mycket av att åka till Tjeckien för att få storstryk på liten rink.
Jag tycker vi skiter i European Trophy även när vi tar klivet upp i Elitserien.
Såg det där, typ tre gånger också.kotten skrev:"Publikfiasko, då hånar Wesslau AIK"
http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... sslau-aik/
Trodde han var gnagare, men det kan man ju avfärda.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Tycker precis tvärtom. Att möta samma gamla svenska gäng på försäsongen är nästan så tråkigt att jag inte ens har lust att kolla. ET är det ju tävlingskaraktär på.Husmusen skrev:Är det någon som bryr sig om vi blir utkastade från ET? Tycker personligen att det skulle vara helt ok. Skulle hellre se försäsongsmatcher mot lag vi ska möta i serien och andra svenska lag. Tror inte laget får ut så mycket av att åka till Tjeckien för att få storstryk på liten rink.
Expert.
DIF i Media
ET eller inte - hade gärna sett nån träningsmatch mot AS motstånd innan säsongen startade. Inte direkt så att spelarna fick chansen och möjligheten att träna in sitt spel på rätt sätt.SirDIFalot skrev:Tycker precis tvärtom. Att möta samma gamla svenska gäng på försäsongen är nästan så tråkigt att jag inte ens har lust att kolla. ET är det ju tävlingskaraktär på.Husmusen skrev:Är det någon som bryr sig om vi blir utkastade från ET? Tycker personligen att det skulle vara helt ok. Skulle hellre se försäsongsmatcher mot lag vi ska möta i serien och andra svenska lag. Tror inte laget får ut så mycket av att åka till Tjeckien för att få storstryk på liten rink.
2014-04-07, vad hände?
- SirDIFalot
http://www.hockeysverige.se/article/135 ... in-omstart
Lång intervju med Pickard.
Lång intervju med Pickard.
Expert.
DIF i Media
Det var som fan.
Tar mycket hellre matcher av tävlingskarraktär jämfört med rena träningsmatcher.
Tackvare ET får vi möta bra motstånd i matcher som gäller något.
Helt klart ett plus i min bok.
Lückner nämnde detta under matchen igår, att det skulle varit bättre (för DIF) om vi hade mött typ Tingsryd och sådana lag inför AS, eftersom spelet mellan lagen i ET och AS skiljer sig så mycket. DIF kanske inte var/är riktigt beredda på tyoen av motstånd vi möter nu.Kall-El skrev:Tar mycket hellre matcher av tävlingskarraktär jämfört med rena träningsmatcher.
Tror han mer menade att vi inte spelat i små bondehallar utan spelat i större hallar med samma "lyx" som tex Hovet.Buford skrev:Lückner nämnde detta under matchen igår, att det skulle varit bättre (för DIF) om vi hade mött typ Tingsryd och sådana lag inför AS, eftersom spelet mellan lagen i ET och AS skiljer sig så mycket. DIF kanske inte var/är riktigt beredda på tyoen av motstånd vi möter nu.Kall-El skrev:Tar mycket hellre matcher av tävlingskarraktär jämfört med rena träningsmatcher.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- SirDIFalot
Lückner satt under ET och snackade om hur bra det var att få spela just den typen av träningsmatcher också. Så han garderade upp sig lite där.Buford skrev:Lückner nämnde detta under matchen igår, att det skulle varit bättre (för DIF) om vi hade mött typ Tingsryd och sådana lag inför AS, eftersom spelet mellan lagen i ET och AS skiljer sig så mycket. DIF kanske inte var/är riktigt beredda på tyoen av motstånd vi möter nu.Kall-El skrev:Tar mycket hellre matcher av tävlingskarraktär jämfört med rena träningsmatcher.
Expert.
Nej, han menade spelet.seppuko skrev:Tror han mer menade att vi inte spelat i små bondehallar utan spelat i större hallar med samma "lyx" som tex Hovet.