Djurgårdens IF - Oskarshamn 25/9 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Oskarshamn 25/9 2012

Inlägg av -daniel- »

Jag väljer att se positivt på det hela; Hockeyallsvenskan är i varje fall kort. Det är bara 47 omgångar kvar tills det är sommarlov.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

12139 skrev:
SirDIFalot skrev:Att gnälla på att juniorer gör juniormisstag är lite som att gnälla på att motståndarna har en målvakt som hindrar våra skott från att gå in.
Problemet är att varken Arnesson, Holm eller Lennhammer skall spela i Allsvenskan. De är helt enkelt inte tillräckligt bra för seniorspel och det är därför synd att dessa spelare (som faktiskt kan bli bra på sikt) tvingas bli totalt överkörda i match efter match istället för att kanske dominera i J20 eller division 1. Gustafsson tycker jag är duktig och han får för mycket kritik som han inte är förtjänt av.

Vi skulle behöva tre backar i 30-årsåldern. Då är jag nöjd.
Ja, jag håller med dig. Det är i alla fall ett par tunna grabbar för mycket nu. Holm som 7:e back. Lennhammer helst inte med alls. Typ så.

Men åldern är lite överskattad. Kyle, Honken och BomBom var alla rutinerade också.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Det är dock frapperande att se både Lennhammer och Holm flera klasser sämre än förra säsongen... vad har hänt? De var knappast några stjärnor men nu är bägge helt jävla vilsna.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Jag tror på fullaste allvar att det kommer bli ännu tyngre än vad många tror. De flesta säger att i VÄRSTA fall så missar vi kvalserien... I värsta fall säger jag, kommer det här likna Hammarbys tidigare år i Superettan där vi får kämpa för att hålla oss kvar. I allsvenskan är vi inte etablerade och det kommer ta ett par säsonger innan vi är det. Så räkna inte med att det värsta drabbat oss än. Framåt vårkanten kanske vi drömmer om en nionde plats!
Användarvisningsbild
Alexander

Inlägg av Alexander »

:idea: Jag vill ha mer energi i laget! Jag vill att alla ska rent av flyga runt på isen!
Jag vill se byten där spelarna kastar sig till och från bänken i raketfart som om hela matchen hängde på det. Sån energi smittar av sig och kan bidra till bättre prestationer :!: :!: :!:
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Morwin skrev:
12139 skrev:
SirDIFalot skrev:Att gnälla på att juniorer gör juniormisstag är lite som att gnälla på att motståndarna har en målvakt som hindrar våra skott från att gå in.
Problemet är att varken Arnesson, Holm eller Lennhammer skall spela i Allsvenskan. De är helt enkelt inte tillräckligt bra för seniorspel och det är därför synd att dessa spelare (som faktiskt kan bli bra på sikt) tvingas bli totalt överkörda i match efter match istället för att kanske dominera i J20 eller division 1. Gustafsson tycker jag är duktig och han får för mycket kritik som han inte är förtjänt av.

Vi skulle behöva tre backar i 30-årsåldern. Då är jag nöjd.
behöver bara douglas murray <3 kasta resten av skiten . eller ja timmy får vara kvar.... Saknar Nils sjukt mycket :(
Såg Nisse och Murray i jumbotronen på hovet.. var väl fan den enda ljusglimten i denna match. Totalt jävla mörker. Och bara för att toppa det hela så hade oskarshamn bokat bord på kolgrillen där vid globen, sätter fan aldrig min fot på någon jävla grekisk kolgrill igen över huvudt taget.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Alexander skrev::idea: Jag vill ha mer energi i laget! Jag vill att alla ska rent av flyga runt på isen!
Jag vill se byten där spelarna kastar sig till och från bänken i raketfart som om hela matchen hängde på det. Sån energi smittar av sig och kan bidra till bättre prestationer :!: :!: :!:
Du glömde ett " :!: ".
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Det är dock frapperande att se både Lennhammer och Holm flera klasser sämre än förra säsongen... vad har hänt? De var knappast några stjärnor men nu är bägge helt jävla vilsna.
Sophomore slump kallas det i NHL när man får ett betydligt sämre andraår. Fredrik Claesson hade det ifjol.
Expert.
Användarvisningsbild
Jepe

Djurgårdens IF - Oskarshamn 25/9 2012

Inlägg av Jepe »

Känns som om att det är så sjukt mycket ångest inom föreningen nu. Det hänger kvar från förra säsongen och det hänger ihop med denna säsong.

Vi har inga tifon (tro mig jag förstår fabriken och UCS), vi känner press på att vinna varenda match, period, tekning, närkamp. Nytt lag, unga spelare, annan division. Bantad organisation, NHL lockout. Och press. Folk pratar om kvalserien som om att det är något självklart - det är de inte. Se till att komma överens med fabriken & UCS, tillbaka med glädjen som engång fanns, tänk en match i taget. Målen behöver inte vara de snyggaste, härligaste målet hittills denna säsong är nog Fimpens 2-0 mot ssk - ett riktigt skitmål!

Nej släpp ångesten nu DIF! Hitta harmonin inom föreningen, hitta tillbaka till supportrarna. Tillsammans kan vi ha kul, tillsammans kan vi vinna! Tillsammans kan vi göra detta till det mest minnesrika året i hockeyallsvenskan - inte bara för alla andra lag runtom i Sverige!

(Det här var mitt "yes we can" tal)
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:Det är dock frapperande att se både Lennhammer och Holm flera klasser sämre än förra säsongen... vad har hänt? De var knappast några stjärnor men nu är bägge helt jävla vilsna.
Sophomore slump kallas det i NHL när man får ett betydligt sämre andraår. Fredrik Claesson hade det ifjol.
Ingen av dem fick väl iofs sitt genombrott förra säsongen, det där brukar ju sägas om spelare som verkligen slår igenom och hyllas?

Sen är väl Lennhammer 22-23 eller nåt dessutom.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Mörker.

Ska gråta mig till sömns.

Hej,
25/4-2025
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:
Ingen av dem fick väl iofs sitt genombrott förra säsongen, det där brukar ju sägas om spelare som verkligen slår igenom och hyllas?

Sen är väl Lennhammer 22-23 eller nåt dessutom.
Ja, Lennhammer känns sådär. Men vi borde ändå ha potential att få en stabil backbesättning nu.

Murray, Timmy, Granath, Lidström och Gustafsson. Det där är fem bra backar. Då behöver vi alltså bara spela med EN av Arnesson, Holm och Lennhammer. Som då indirekt spelar istället för Nils Andersson.
Expert.
12139

Inlägg av 12139 »

Under flera år har motståndarna ostört fått snurra runt och briljera i vår zon när de har PowerPlay. Samtidigt har vi genomgående haft enorma problem att ens ta oss in i anfallszon. Oavsett vilka spelare, tränare och lagledare som har stått i vårt bås. Någonting är helt helt galet inne i omklädningsrummet, tror jag.
Användarvisningsbild
DIF#1

Inlägg av DIF#1 »

12139 skrev:Under flera år har motståndarna ostört fått snurra runt och briljera i vår zon när de har PowerPlay. Samtidigt har vi genomgående haft enorma problem att ens ta oss in i anfallszon. Oavsett vilka spelare, tränare och lagledare som har stått i vårt bås. Någonting är helt helt galet inne i omklädningsrummet, tror jag.
+1
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

12139 skrev:Under flera år har motståndarna ostört fått snurra runt och briljera i vår zon när de har PowerPlay. Samtidigt har vi genomgående haft enorma problem att ens ta oss in i anfallszon. Oavsett vilka spelare, tränare och lagledare som har stått i vårt bås. Någonting är helt helt galet inne i omklädningsrummet, tror jag.
Tycker inte det har varit samma problem i flera år. Det kommer att gnällas på PP. Men ligger man över 20% så tycker jag inte direkt man kan klaga. Ingen aning vart vi ligger nu dock.

Vi har ju dessutom bytt ledare massor av gånger senaste åren och kraftig rullians i spelartruppen så jag kan inte tro att det är ett visst problem som hänger kvar i flera år. Bara att folk allmänt alltid tycker att PP är uselt.
Expert.
Skriv svar