Djurgårdens IF - Oskarshamn 25/9 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Djurgårdens IF - Oskarshamn 25/9 2012

Inlägg av Jim Morrison »

12139 skrev:In med Hardy!

Fullt seriöst.
Varför? Det var han som fick ned oss hit till att börja med.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
DIF#1

Inlägg av DIF#1 »

Berglund skrev:Vi får vara glada om vi slipper spela kvalspel för att vara kvar i hockeyallsvenskan ser mer ut som att DIF kommer spela i division 1 nästa år.
Ajajaj, känner igen en liknande kommetar från förra året. Och jag behöver knappast påminna någon om att det även slutade med degradering. Vart fan är DIF på väg!?! Vi har för fan inget lag!
Kan inte ens bli arg och besviken längre för ilskan tog slut förra året. Men det blöder i hjärtat. USCH FY FAAAAN!!! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Daniel942 »

Mattias_87 skrev:Vi förlorar mot ett riktigt jävla skitdåligt Oskarshamn. Arnesson din jävla sopa allt är ditt fel.
Jag tyckte Oskarshamn var riktigt bra. Sen var vi brutalusla.
DIF!
Berglund

Inlägg av Berglund »

Detta lag uppträder som en kopia av förra årets, skillnaden är att vi "städat ut" några duktiga hockeyspelare och ersatt dessa med ett gäng mindre duktiga hockeyspelare.Vi är ett mittenlag, dags för alla att greppa det nu, både spelare och fans.Kan vi acceptera detta faktum så finns det nåt att jobba på. Det ser ut idag som att alla åker omkring och tycker det både tråkigt och jobbigt att vara DIF-spelare i Allsvenskan, man liksom drömmer sig bort. Stora delar är man inte närvarande.
Jag ger det till omgång 12 ser det inte bättre ut då säger jag byt tränare och klubbdirektör och plocka in folk som saknar kopplingar till föreningen...Man ser ju för sjutton vad denna "inavel" leder till och det är ingen vacker syn alls.
Kan bara hålla med i det ni säger till 100%.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

-daniel- skrev:
Mattias_87 skrev: Arnesson din jävla sopa allt är ditt fel.
Eh...?

Vissa kommentarer tar trots allt priset.
Överdrift ja. Men spelet såg jävligt bra ut tills han gjorde bort sig och dom fick sitt första mål.

Jag behöver en syndabock.
Avskaffa tre mot tre.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Att dra på sig flera 2manyplayersontheice känns inget vidare. Det är en jävligt tråkig signal som sänds ut. Oreda!

Det finns gott om tid för Challe och de andra att fundera och komma fram till något bättre. Frågan är om inte, som några redan varit inne på, en mental coach är nödvändig nu. Våra unga spelare hade behövt en STARK inledning med vind i seglen. De hade behövt vinna krigarmatcher och fått växa mentalt. Nu har det blivit tvärtom. Nu har vi torskat och dessutom gjort det utan att ha krigat så mycket som vi antagligen borde ha krigat.

Burskydd? Helt 1982.

6 players on the ice. Som Daniel942 skrev ovan: Sätt dig på läktaren direkt.

En ledsam kväll. Hoppas på bättring.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Steelmountain

Inlägg av Steelmountain »

Hur svårt kan det vara att ställa upp i ett klassiskt styrsystem???? Finns ju inga linjer i spelet överhuvudtaget! Sluta spela tuta å kör hockeyn den funkar mindre bra....Hur många frilägen släpper vi till? 8-10?? helt magiskt dåligt...upp med säcken i a-laget å börja tänk försvars hockey innan det är försent. Inget emot dig challe men du suger så mycket pung just nu att jag spyr..
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Lee Harvey Oswald skrev:Det ser ut idag som att alla åker omkring och tycker det både tråkigt och jobbigt att vara DIF-spelare i Allsvenskan, man liksom drömmer sig bort.
Stora delar är man inte närvarande.
Eller så drömmer man om nästa säsong då man är tillbaka i finrummet med "storklubben" DIF och spelar med de stora grabbarna, mitt i rampljuset och glamoren. Det man glömmer är den långa och hårda vägen dit, ingenting som sker utav sig självt.

Nä, nu vill jag se en ordentlig uppryckning och ledningen får sluta se mellan fingrarna och ta tag i problemen. Som någon skrev ovan, spelar de så här hemma så slutar publiken att gå på matcherna och då är det kört för DIF.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Ja, det värsta är att vi förlorar för att vi förtjänar att förlora.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

pulverapa skrev:
Daniel942 skrev:Nu är jag hemma och behöver inte skriva på min telefon. Jag känner mig lite som Jim Morrison just nu. Allt är mörkt.

Som jag sa innan, vi tar den i dajmkrysset hela matchen och det är en plåga att se DIF spela hockey.

Powerplay - Vad händer? Vi har ju ingen spelidé verkar det som förutom att stå och ta skydd bakom egen kasse? Bra idé, tiden går ju iaf och vi har pucken.
Hur svårt ska det vara att starta ett uppspel? ALLA spelare hänger på ena sidan av mittzon i en stor gröt medans den andra halvan är helt fri - varför utnyttjar vi bara 50% av spelytan? Ska vi leka NHL eller vad är det frågan om?
Om bara en forward visar sig på andra sidan skulle det vara mycket lättare att starta ett uppspel. Och det är en sådan enkel liten detalj som gör att vi faller totalt i Powerplay.

Se på Oskarshamn, de ägde ju ut oss i PP. De snurrade på bra som fan och under ett powerplay kom vi bara ut ur zon när domaren blåste för anfallsspelare i målgården.

Och den som är ansvarig för att bytena ska gå som de ska kan ju sätta sig på läktaren direkt.
Håller med. Challe eller någon som faktiskt KAN hockey får gärna förklara för mig vad som är så svårt med att båga i våra uppspel. Alla tre forwards ska åka ner och hämta fart. Backen går fram, slår en passning när han har tre alternativ. Sen kan vi fortsätta passa eller dumpa med fart. Varför står man still på rödlinjen och touchar pucken samtidigt som halva laget byter?
Ja, varför gör vi inte såhär? Jag reagerade flera gånger på hur stackars Holm eller Granath tog burskydd och sedan fick stå helt ensam och skulle försöka ta sig förbi två checkande Oskarshamnspelare utan någon som helst hjälp. Publiken buar för att det inte händer något, Holm blir stressad, drar iväg en puck som Oskarshamn får tag på och publiken buar ännu mer.

Fyfan, det hade ju knäckt vilket självförtroende som helst.
Jim Morrison skrev:Ja, det värsta är att vi förlorar för att vi förtjänar att förlora.
Visst är det så, vi har ju ohyggligt med otur när vi dundrar pucken i ribban, pucken går ur zon och Oskarshamn kan kontra in 0-3, men det till trots så är de värdiga vinnare sett över 60 minuter.

Synd att det bara är tisdag idag, man hade ju gärna velat ta till flaskan.
Senast redigerad av Edin den 2012-09-25 21:05:19, redigerad totalt 1 gånger.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kom igen nu. Vi kan inte ens diskutera Challe såhär tidigt. En tränare måste ju få minst en säsong på sig. Speciellt när det handlar om ett helt nytt lag med spelare. Efter fem matcher redan kan vi inte börja diskutera tränarfrågan. Så lågt kan vi inte sjunka.

Sedan är jag inte alls någon Challe-dyrkare och var verkligen inte för att ta in honom. Men det är en annan fråga.
Expert.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Ny ramsa:

Täcka puck, täcka puck.
Täcka puck, täcka puck.
Vi är från Östermalm, vi tar burskydd ibland.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Hemma och fullständigt bedrövad.

Första tio är bra, sen tabbar sig Arnesson kapitalt. Slarv som är något av DIF:s signum i nuläget.

Därefter tappar vi allt. 3-0 kunde varit 6-1 när vi bjöd på frilägen hejvilt.

PP är helt ofattbart jävla uselt. Jag förstår inte hur det kan vara så dåligt med det spelarmaterial vi förfogar över. Vi kommer knappt in i zon och att lyckas etablera spel är det inte tal om. Att Oskarshamn fullständigt krossar oss i den disciplinen är makalöst. De glider in i zon, lätt som en plätt, spelar runt och etablerar massivt tryck runt vår box som bara krymper. Har sett likadant ut i tidigare matcher.

Sen är iofs 5-5 också uselt. Alla ser ut att krampa. Ingen vågar, ingen vill, alla kör solo eller tar burskydd. Challe coachar som en blind, och forceringen i tredje grusas helt av två KATASTROFALA utvisningar för för många spelare på isen. Under all jävla kritik.

Jag tycker inte om när det buas på egna spelare. Men det känns inte obefogat. Man kan inte underprestera så här utan att det blir en reaktion.

Murray och Hörnqvist lär ju göra att publiken fortsätter komma. Men annars känns det nästan som att laget DIF hade tjänat på att spela utan publik. De verkar ju inte kunna hantera att ha ett massivt hemmastöd.

Murray är precis den detta lag behöver. Visa var skåpet ska stå.

FAN vilken unken tillställning detta var...
12139

Inlägg av 12139 »

Jim Morrison skrev:
12139 skrev:In med Hardy!

Fullt seriöst.
Varför? Det var han som fick ned oss hit till att börja med.
Vi hade högre poängsnitt och låg väl inte ens på kvalplats när Hardy och Micke fick gå?

Största misstaget som någonsin har begåtts. Hardy hade precis den rutinen i båset som hade kunnat leda oss ur svackan och förmodligen (om vi nu ändå hade gått dit) även gjort att vi klarat Kvalserien.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:Kom igen nu. Vi kan inte ens diskutera Challe såhär tidigt. En tränare måste ju få minst en säsong på sig. Speciellt när det handlar om ett helt nytt lag med spelare. Efter fem matcher redan kan vi inte börja diskutera tränarfrågan. Så lågt kan vi inte sjunka.

Sedan är jag inte alls någon Challe-dyrkare och var verkligen inte för att ta in honom. Men det är en annan fråga.
Nä, han ska inte få sparken än. Men hoppas vi kan få lite bra svar i någon intervju om vad fan som pågår i alla fall, och inte några mediatränade svar som man hör efter varenda jävla förlust.
Skriv svar