Djurgårdens IF - Oskarshamn 25/9 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Rix

Re: Djurgårdens IF - Oskarshamn 25/9 2012

Inlägg av Rix »

5 matcher har gått bara. Kan hålla med er om att idag var allt under all kritik. Men serien är långt ifrån avgjord och vi är långt ifrån sist.

Serien är lång, men vinster måste börja trilla in nu, annars halkar vi efter.
Berglund
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Berglund »

Håller med om att laget inte är bra nu men jag kommer aldrig att skämmas över att jag är Djurgårdare. Ville bara poängtera detta.
Klart att man inte sviker DIF men vad jag menar är , är att det är tungt nu, hade hoppats på en bättre start för DIF en den vi fått.

Och varför får inte Ludwig Blomstrand spela???? han var bra i European Trophy med 3 mål.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Rix skrev:5 matcher har gått bara. Kan hålla med er om att idag var allt under all kritik. Men serien är långt ifrån avgjord och vi är långt ifrån sist.

Serien är lång, men vinster måste börja trilla in nu, annars halkar vi efter.
Känner igen det här snacket från förra säsongen...
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Edin skrev:Backsidan är dålig, det vet vi. Men det är inte det som är problemet. Murray är precis sen back vi behöver få in. Men den bästa värvningen det här laget skulle behöva göra är en psykolog. Första tio så äger vi matchen, det är spel mot ett mål, vi fyller på i offensiv zon snabbt, låser fast dom i hörnen och tar tillbaka pucken. Vi kör över dom och vi har ju bud på flera mål.

Sen gör Arnesson en jättetabbe i egen zon, Oskarshamn får ett extremt oförtjänt mål och då rasar allt samman. Vi blir ängsliga, passarna sitter inte på bladen längre och man åker hellre och byter istället för att jaga puck. För så här dåliga är inte Djurgårn, vi vet ju vad de kan, och de visar de, stundtals. Men lägstanivån är så skrämmande låg, och det håller inte ens i Allsvenskan.

Det är precis som i fjol, det är bara andra lag vi möter nu.
Klok post, och jag håller med i varenda mening.

Men skall man kommentera något så är Holm & Lennhammer betydrigt sämre än förra året. Vad beror detta på? Vi spelar på en sämre nivå, det borde finnas chans mer utrymme. Eller är det helt enkelt så att det finns mindre utrymme för att alla motståndare tokkör och att det passar vissa spelartyper sämre?

Nä, den här matchen var en av de värsta tillställningarna jag bevittnat när det kommer till Djurgården Hockey. Jag skäms. Och lider.
Användarvisningsbild
JohanPez

Djurgårdens IF - Oskarshamn 25/9 2012

Inlägg av JohanPez »

Edin tror jag är helt spot on. Vi behöver en psykolog för det är inget annat än nerver och ängslighet som gör att vi spelar såhär.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

DIFVästertorp skrev:Jag begriper inte vad Lenhammer är bra på? Kan nån förklara???
Vem har sagt att han är bra?

-Botten är nådd, botten är också passerad

Detta lag uppträder som en kopia av förra årets, skillnaden är att vi "städat ut" några duktiga hockeyspelare och ersatt dessa med ett gäng mindre duktiga hockeyspelare.
Vi är ett mittenlag, dags för alla att greppa det nu, både spelare och fans.
Kan vi acceptera detta faktum så finns det nåt att jobba på.

Det ser ut idag som att alla åker omkring och tycker det både tråkigt och jobbigt att vara DIF-spelare i Allsvenskan, man liksom drömmer sig bort.
Stora delar är man inte närvarande.

Kommer på mig själv i samma tillstånd, man bli knappt förbannad längre.
Bara alldeles matt & blek
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Lyckas man dra på sig två lagstraff i en sista period skall man kanske inte vara kvar som tränare längre.

Så jävla uselt att jag saknar ord.

Det uslaste är dock att vi återigen inte lyckats med lagbygget för fem öre och det finns ingen spelidé alls.

Jag ger det till omgång 12 ser det inte bättre ut då säger jag byt tränare och klubbdirektör och plocka in folk som saknar kopplingar till föreningen...Man ser ju för sjutton vad denna "inavel" leder till och det är ingen vacker syn alls.
spocksbeard

Inlägg av spocksbeard »

Ja dags att vi börjar spela som ett lag o hjälper varandra istället för åka o gömma sig o spela fast varandra.. Var riktigt risigt idag... :evil:
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

Lee Harvey Oswald skrev:
DIFVästertorp skrev:Jag begriper inte vad Lenhammer är bra på? Kan nån förklara???
Vem har sagt att han är bra?

-Botten är nådd, botten är också passerad

Detta lag uppträder som en kopia av förra årets, skillnaden är att vi "städat ut" några duktiga hockeyspelare och ersatt dessa med ett gäng mindre duktiga hockeyspelare.
Vi är ett mittenlag, dags för alla att greppa det nu, både spelare och fans.
Kan vi acceptera detta faktum så finns det nåt att jobba på.

Det ser ut idag som att alla åker omkring och tycker det både tråkigt och jobbigt att vara DIF-spelare i Allsvenskan, man liksom drömmer sig bort.
Stora delar är man inte närvarande.

Kommer på mig själv i samma tillstånd, man bli knappt förbannad längre.
Bara alldeles matt & blek
Bara undrar eftersom han spelar hockey borde han ju kunna nått. Skjuta,tackla,passa,åka skridskor..Han e sämst på ALLT.
Håller med om ditt tillstånd. Kom dock på mig själv att sitta och skratta åt hur dåligt det var. Mitt tillstånd gick från förbannad till stirrande till skrattande. Hur fan ska detta sluta?
Djurgårdens IF
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Nu är jag hemma och behöver inte skriva på min telefon. Jag känner mig lite som Jim Morrison just nu. Allt är mörkt.

Som jag sa innan, vi tar den i dajmkrysset hela matchen och det är en plåga att se DIF spela hockey.

Powerplay - Vad händer? Vi har ju ingen spelidé verkar det som förutom att stå och ta skydd bakom egen kasse? Bra idé, tiden går ju iaf och vi har pucken.
Hur svårt ska det vara att starta ett uppspel? ALLA spelare hänger på ena sidan av mittzon i en stor gröt medans den andra halvan är helt fri - varför utnyttjar vi bara 50% av spelytan? Ska vi leka NHL eller vad är det frågan om?
Om bara en forward visar sig på andra sidan skulle det vara mycket lättare att starta ett uppspel. Och det är en sådan enkel liten detalj som gör att vi faller totalt i Powerplay.

Se på Oskarshamn, de ägde ju ut oss i PP. De snurrade på bra som fan och under ett powerplay kom vi bara ut ur zon när domaren blåste för anfallsspelare i målgården.

Och den som är ansvarig för att bytena ska gå som de ska kan ju sätta sig på läktaren direkt.
DIF!
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Vi har riktigt risig generation ungdomar nu. Kan vi börja träna lite power play och bli lite tyngre när vi forcerar så kan det räcka till Kvalserien, speciellt nu när det kommer in lite proffs i klubben.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Vi förlorar mot ett riktigt jävla skitdåligt Oskarshamn. Arnesson din jävla sopa allt är ditt fel.
Avskaffa tre mot tre.
12139

Inlägg av 12139 »

In med Hardy!

Med Hardy kvar i båset hade vi spelat slutspel förra säsongen.

Istället fick spelarna som de ville. Kraven minskade och vi åkte rakt ur.
Senast redigerad av 12139 den 2012-09-25 20:59:15, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mattias_87 skrev: Arnesson din jävla sopa allt är ditt fel.
Eh...?

Vissa kommentarer tar trots allt priset.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Daniel942 skrev:Nu är jag hemma och behöver inte skriva på min telefon. Jag känner mig lite som Jim Morrison just nu. Allt är mörkt.

Som jag sa innan, vi tar den i dajmkrysset hela matchen och det är en plåga att se DIF spela hockey.

Powerplay - Vad händer? Vi har ju ingen spelidé verkar det som förutom att stå och ta skydd bakom egen kasse? Bra idé, tiden går ju iaf och vi har pucken.
Hur svårt ska det vara att starta ett uppspel? ALLA spelare hänger på ena sidan av mittzon i en stor gröt medans den andra halvan är helt fri - varför utnyttjar vi bara 50% av spelytan? Ska vi leka NHL eller vad är det frågan om?
Om bara en forward visar sig på andra sidan skulle det vara mycket lättare att starta ett uppspel. Och det är en sådan enkel liten detalj som gör att vi faller totalt i Powerplay.

Se på Oskarshamn, de ägde ju ut oss i PP. De snurrade på bra som fan och under ett powerplay kom vi bara ut ur zon när domaren blåste för anfallsspelare i målgården.

Och den som är ansvarig för att bytena ska gå som de ska kan ju sätta sig på läktaren direkt.
Håller med. Challe eller någon som faktiskt KAN hockey får gärna förklara för mig vad som är så svårt med att båga i våra uppspel. Alla tre forwards ska åka ner och hämta fart. Backen går fram, slår en passning när han har tre alternativ. Sen kan vi fortsätta passa eller dumpa med fart. Varför står man still på rödlinjen och touchar pucken samtidigt som halva laget byter?
Skriv svar