Djurgårdens IF - Oskarshamn 25/9 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
12139
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Oskarshamn 25/9 2012

Inlägg av 12139 »

Supportern skrev:Bra att publiken buade för att markera. Tycker faktiskt att Otto, Linkan och Ölvestad har underpresterat hittills. Kanske fel att satsa på dem igen istället för att köra helt nytt.
Linkan har varit långt ifrån sin kapacitet, men har ändå en poäng per match och är den enda tillsammans med Johner som kan skapa målchanser. Otto tycker jag har varit bra. Jimmie kan bättre.

In med Hardy att stötta upp Bäcklin/Zabel med. Challe kör sportchefsfrågan. Jag menar det.
Supportern

Inlägg av Supportern »

Jag sa redan tidigt förra året att vi spelade skit och riskerade åka ur ES men det var ingen som lyssnade men det gjorde vi.

Nu ser det efter 5 matcher fatalt kasst ut och funderar på om vi faktiskt kan åka ur Hockeyallsvenskan också.

Någonstans har det när det gäller ledningen i denna klubb gått riktigt riktigt fel.
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Djurgårdens IF - Oskarshamn 25/9 2012

Inlägg av pulverapa »

Kan någon förklara för mig vad som är så svårt med att hämta fart när vi ska göra ett uppspel - dvs båga!? Vad är det svåra? Är spelarna för trötta?

Alla dessa utvisningar för för många spelare på isen måste bort nu. Nu!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Hank the... Who?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
benganfs

Inlägg av benganfs »

Supportern skrev:Bra att publiken buade för att markera. Tycker faktiskt att Otto, Linkan och Ölvestad har underpresterat hittills. Kanske fel att satsa på dem igen istället för att köra helt nytt.
hur ser interna poängligan ut? ja ska säga dig vad som är fel, det är alldeles för slappt 0-1 hur såg det ut? jo en junior som tappar puck precis framför chet, ogillar också att holm får chans efter chans..
Farsta & Cobran

Inlägg av Farsta & Cobran »

Skicka ut challe nu innan det är för sent.
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Daniel942 »

Alla jävla äckel till ishockeyspelare om de ens är värda att bli kallade det kan avgå. Coachningen var åt helvete. Hur kan man vara 6 spelare på isen TRE gånger?
De spelar inte som ett lag, var det inte det denna upplaga av DIF skulle göra? Var det inte så laget var byggt?

Att vi ens får två mål i matchen är ett skämt. Vi blev konstant rövknullade av Oskarshamn. Ja, OSKARSHAMN!!!!!

Med sopor som Holm och Gustafsson på backen kommer vi få kvala oss kvar. Detta håller inte.

Och vad är det för jävla spel bakom kassen som vi kör med hela tiden?
Det är precis så man vinner matcherna, bakom eget mål.

Alla sög. Tack för mig.
DIF!
Användarvisningsbild
Daniel08
Medlem: Ja, ständig medlem

Djurgårdens IF - Oskarshamn 25/9 2012

Inlägg av Daniel08 »

Bedrövligt spel med puck ikväll. Kan inte förstå varför man med en man mer på isen dumpar puck? Går över mitt förstånd. Det såg bra mycket sämre ut än i kvalserien. Tack och god natt
Ständig medlem säsongen DIF åkte ner i allsvenskan.
kajklers

Inlägg av kajklers »

Den stora frågan är vem ska vi ta in istället för Challe ?
Supportern

Inlägg av Supportern »

>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Morrison

Förstår heller inte hyllningarna av Henrik Eriksson. Tycker han har varit helt osynlig och kass fem matcher i rad nu. Varför värvades han? Finns väl en anledning att han spolades en gång i tiden.

Fruktansvärt besviken och orolig över situationen just nu.
benganfs

Inlägg av benganfs »

kajklers skrev:Den stora frågan är vem ska vi ta in istället för Challe ?
hörde att wikegård va intresserad:)
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Frågan är om vi är så mycket bättre än såhär. Förra året räddades vi gång på gång av Wesslau. ÄNDÅ åkte vi ut.
Farsta & Cobran

Inlägg av Farsta & Cobran »

Lückner, ja vem fan som helst som är ledig
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Backsidan är dålig, det vet vi. Men det är inte det som är problemet. Murray är precis sen back vi behöver få in. Men den bästa värvningen det här laget skulle behöva göra är en psykolog. Första tio så äger vi matchen, det är spel mot ett mål, vi fyller på i offensiv zon snabbt, låser fast dom i hörnen och tar tillbaka pucken. Vi kör över dom och vi har ju bud på flera mål.

Sen gör Arnesson en jättetabbe i egen zon, Oskarshamn får ett extremt oförtjänt mål och då rasar allt samman. Vi blir ängsliga, passarna sitter inte på bladen längre och man åker hellre och byter istället för att jaga puck. För så här dåliga är inte Djurgårn, vi vet ju vad de kan, och de visar de, stundtals. Men lägstanivån är så skrämmande låg, och det håller inte ens i Allsvenskan.

Det är precis som i fjol, det är bara andra lag vi möter nu.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
DIFÖrebro

Inlägg av DIFÖrebro »

Jag tror alla här har acceptans för att det är i början på säsongen, jag tror de flesta här inne har förståelse för att DIF på intet sätt skall dominera allsvenskan som ingenting.

Det jag däremot blir fly-förbannad och får sjuk jävla ångest och riktig sorg över, är att det inte sker någonting.

Det är precis samma misstag, inställning, dåliga koncentration och onödiga utvisningar. Match efter match.

Det jag får är lite floskler på difhockey.se men INGENTING händer. Challe skyllde förra förlusten på individuella misstag. Det håller INTE som förklaring.

Vad beror de urusla förstaperioderna på? Lagstraffen? Tappet i tredjeperioderna?
Skriv svar