Djurgårdens IF - Oskarshamn 25/9 2012
Djurgårdens IF - Oskarshamn 25/9 2012
Är bara ruskigt besviken hur DIF spelar;( bor man i Småland och har massa hv svin o Troja kräk som mobbar en dagarna ut så vill man att ens one and only team skall bli bra;(
Vill inte bli känd som någon spammare på detta forum;(
Men min frustration är olidlig;(
Vill inte bli känd som någon spammare på detta forum;(
Men min frustration är olidlig;(
Djurgården ALLTID OAVSETT.....
Re: Djurgårdens IF - Oskarshamn 25/9 2012
5-3, kom ihåg var ni hörde det först.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Inte en jävla chans.DIFÖrebro skrev:Få inga förhoppningar, 2 utvisningar i slutet på tredje... ja ni vet hur det går.
Avd. depression, ångest och alkoholism...

12-13 i skott efter 2 perrar hemma mot "randomlagAS".
Gruvar mig bara mer och mer inför Leksandsmatcherna. Då kan vi bli riktigt utspelade.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Sv: Djurgårdens IF - Oskarshamn 25/9 2012
Han jagar på sitt eget manér, Dustin Johnèr!
-
Tycker också Challe har en tråkig och grinig stil i intervjuer. Knappast något som hjälper till i marknadsföringen. Karln borde vara mer ödmjuk. Han skall vara glad att han får träna DIF. Så bra meritlista eller vitsord som tränare har han inte.
Jo om han ska "slå sig in i laget" då har vi inte ett lag att ställa upp med längreMäklaren skrev:Challe hävdar alltså att Dogge måste ''slå sig in i laget''. Aa, troligt. In med karljäveln nu för fan och spela honom nonstop så man slipper se dessa odugliga ungdomar!

Vad FAN är det för fel på folk? Bua för att vi tar burskydd? Pinsamma jävlar.
- DIF_Soldier
Re: Sv: Djurgårdens IF - Oskarshamn 25/9 2012
Väldigt sällan blir jag förvånad över saker som skrivs här, men trodde aldrig att jag på denna sida skulle skåda ett citat från Hjalle & Heavy. Wtf.pulverapa skrev:Han jagar på sitt eget manér, Dustin Johnèr!
Säg den glädje som varar
-
Han går alltid in försvarsställning. Även ha borde inse att DIF f-n inte har spelat bra hittills utan har tur som har så pass många poäng hittills med hänsyn till spelet. Två uddamålssegrar som lika gärna kunde gått åt andra hållet och en bortapinne mot ett Mora där vi var i princip utspelade i första och sista perioden och där Mora vann skotten med typ 45-15.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Kan hålla med om det du skriver. Några har nog fått ett rejält och tragiskt uppvaknande.Manijock skrev:Bouchard: Exempelvis blev jag kallad medgångare av random pajas härinne för att jag skrev att jag inte tror att folk förstår hur svår hockeyallsvenskan är. Sen bara att se folks kommentarer om pissgängen som Troja, Asplöven osv. Dessa grabbar är minst lika bra som DIF NÄR de bestämmer sig för att persa. DIF kommer aldrig att persa då de själva inte tycker att de behöver det. De har ingen vettig morot, då folk helt enkelt utgår från att Djurgårn ska gå upp i år.
Sedan som du säger, persar övriga lag slår de oss ifall vi inte kommer upp i full kapacitet.
Det som skiljer vårt lag mot andras är att vi har mer spets som vi måste utnyttja. Förutom det krävs att vårt spel fungerar minst lika bra som övriga lags.
Just nu saknar vi spelidé och då kan vi inte utnyttja vår spetskompetens till en avgörande del av matcherna.
Men Challe sa väl i en 08-hockey intervju att "vad är egentligen en spelídé?".
Detta som en replik på att han tyckte så många tjatade om att DIF saknade ett tydligt spelsätt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Som någon sa är det något fundamentalt fel i föreningen. Nu har vi bytt backar men det är lika dåligt som 10/11 och 11/12 där backar inte får understöd och fumlar bort pucken. Lätta situationer blir lätt svåra när forwards tjuvar i arbetet. Kolla bara på 0-3 målet. Forwards trycker på för kung och fosterland helt utan täckning bakåt och då blir det 0-3. För att vara fyllt av gamla vinnare har Djurgården verkligen blivit en looser-förening. Vad hände med uttrycket "det gör ont att möta Djurgår'n"? Lär er tackla för i helvete! Vet ni inte hur man gör så ring Ragge eller Ossi eller varför inte titta på Dogge snart? Skandal!
Nu blir det bondkross och puck i nät i 3:e
Vi hade behövt en kille som Dustin Johner förra året. Då hade vi förmodligen hängt kvar i Elitserien. Smart spelare.
- SkönaDjurgårn
Positiv avslutning på andra perioden, jag hakar på Edin men säger väl 4-3 då. Ännu en assist på Linkan och mål av Timmy och SörenSSON. 

- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Jodå, du var först. Men jag funderar på vad siffrorna betyder.Edin skrev:5-3, kom ihåg var ni hörde det först.
Har du köpt fem stora starka och druckit upp tre av dem?
Har du rest fel och kollar på Örebro-Almtuna?
Är det en kombination av ovanstående?