Djurgårdens IF - Oskarshamn 25/9 2012
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Djurgårdens IF - Oskarshamn 25/9 2012
Det känns väl som ett bra läge va? Ser gärna Adam imorgon och Chet mot Malmö.SirDIFalot skrev:Reideborns tur att stå?
I övrigt är Oskarshamn ett av dom lagen som jag imponeras mest av. Gör det ruggigt bra med en relativt liten budget. Hittar bra karaktärer och tränaren där verkar bra på att få ut det mesta ur spelarna.
Spelar dom som dom en-två matcher jag såg förra året så lär våra backar få problem i egen zon. Verkar vara ett rätt vältränat lag som inte kommer vika ner sig.
Jämnbördiga med oss i både PP och BP.
"I samband med premiären av den animerade filmen Simpsons utsågs Oskarshamn som Sveriges motsvarighet till Springfield, familjen Simpsons hemstad"
Senast redigerad av android den 2012-09-24 17:48:47, redigerad totalt 1 gånger.
Född till sportchef.
- SirDIFalot
Exakt. Två tuffa bortamatcher efter detta. Sedan köra Chet tills Tingsryd borta typ. Då ger vi Adam en match igen.android skrev:Det känns väl som ett bra läge va? Ser gärna Adam imorgon och Chet mot Malmö.SirDIFalot skrev:Reideborns tur att stå?
Expert.
Tycker definitivt att Adam kan få stå, Chet får vila lite och Adam får komma in och bli lite varm i kläderna.
Förövrigt så verkar det på intervjun med Challe som att Timmy är tveksam imorgon med. Tråkigt då vi verkligen behöver våran Timmy där bak. Vi får se hur det blir helt enkelt.
Ni som inte köpt biljet ännu, se till att gör det. Lönen droppar in imorgon så finns inga ursäkter!
Förövrigt så verkar det på intervjun med Challe som att Timmy är tveksam imorgon med. Tråkigt då vi verkligen behöver våran Timmy där bak. Vi får se hur det blir helt enkelt.
Ni som inte köpt biljet ännu, se till att gör det. Lönen droppar in imorgon så finns inga ursäkter!

Matchen kommer sändas på hockeyallsvenskan.se. Priset är 129 kr. Det finns ingen chans i helvetet att jag kommer betala det. Förmodligen helt jäkla urusel kvalitet. Fan ta dom.
129 spänn?
Har det brunnit fullständigt i deras huvuden?
Möjligen att den matchen är värd 40 kronor eller liknande.
De kör en VM-game-plan. Ha höga priser - sälj inget.Kall-El skrev:129 spänn?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- SirDIFalot
Ju mer jag tänker på det, desto mer övertygad är jag att vi borde låta Reideborn stå denna. Nästkommande matcher är Malmö, Västerås, Bofors, Leksand, Örebro. Fem lag som garanterat inte hamnar i botten. Jag vill ha Pickard i mål alla de fem matcherna och vilar därför gärna honom mot Oskarshamn.
Expert.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Nu tror jag förvisso inte Oskarshamn kommer vara något bottenlag, men kanske vore det läge att spela Adam ändå. Tror vi kommer få en klart svettigare match än Almtuna-matchen exempelvis.
Hur gick det förresten för Reideborn i J20-matchen i helgen? Lite oroande ändå att han inte stått på så länge...
Hur gick det förresten för Reideborn i J20-matchen i helgen? Lite oroande ändå att han inte stått på så länge...
- SirDIFalot
5-2 till Modo.-daniel- skrev:Nu tror jag förvisso inte Oskarshamn kommer vara något bottenlag, men kanske vore det läge att spela Adam ändå. Tror vi kommer få en klart svettigare match än Almtuna-matchen exempelvis.
Sjukt tråkigt att man ska behöva gå in på motståndarlagens hemsidor för att få veta hur det går för vårt J20-lag. Det är inte U16 liksom, det är J20! Just nu går det inte att se ett enda resultat från någon av matcherna hittills under J20-säsongen difhockey.se. Sorry, men det är väldigt illa.
Visst, det kanske inte finns krafter att skriva matchrapporter och sånt, men resultatet i matcherna och målskyttarna i DIF är väl något man borde kunna begära i alla fall?
Expert.
-
jag hörde förlust..-daniel- skrev:Nu tror jag förvisso inte Oskarshamn kommer vara något bottenlag, men kanske vore det läge att spela Adam ändå. Tror vi kommer få en klart svettigare match än Almtuna-matchen exempelvis.
med Reideborn i mål och Åberg i anfall
- SirDIFalot
Blomstrand och Weigel spelade också.hockeywife skrev:jag hörde förlust..-daniel- skrev:Nu tror jag förvisso inte Oskarshamn kommer vara något bottenlag, men kanske vore det läge att spela Adam ändå. Tror vi kommer få en klart svettigare match än Almtuna-matchen exempelvis.
Expert.
Tänker inte yttra mig om Reideborn i målet då jag faktiskt inte sett en enda match hittills med honom, men Åberg tillför fanimej ingenting... Vad hände där egentligen?hockeywife skrev:jag hörde förlust..-daniel- skrev:Nu tror jag förvisso inte Oskarshamn kommer vara något bottenlag, men kanske vore det läge att spela Adam ändå. Tror vi kommer få en klart svettigare match än Almtuna-matchen exempelvis.
- SirDIFalot
Han är tonåring och har varit blek i fyra matcher.Stentuff skrev:Tänker inte yttra mig om Reideborn i målet då jag faktiskt inte sett en enda match hittills med honom, men Åberg tillför fanimej ingenting... Vad hände där egentligen?hockeywife skrev:jag hörde förlust..-daniel- skrev:Nu tror jag förvisso inte Oskarshamn kommer vara något bottenlag, men kanske vore det läge att spela Adam ändå. Tror vi kommer få en klart svettigare match än Almtuna-matchen exempelvis.
Varför är folk så chockade? Vad trodde folk? Jag vet inte med mig någon 19-åring som är konsekvent i sina prestationer på isen.
Expert.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det är väl kanske lite det man varit rädd för också (om du kommer ihåg min skepsis innan säsongen). Känns som man "litar på" att Pontus skall blomma ut och stänka in 20+ mål.SirDIFalot skrev:Han är tonåring och har varit blek i fyra matcher.Stentuff skrev:Tänker inte yttra mig om Reideborn i målet då jag faktiskt inte sett en enda match hittills med honom, men Åberg tillför fanimej ingenting... Vad hände där egentligen?hockeywife skrev:jag hörde förlust..-daniel- skrev:Nu tror jag förvisso inte Oskarshamn kommer vara något bottenlag, men kanske vore det läge att spela Adam ändå. Tror vi kommer få en klart svettigare match än Almtuna-matchen exempelvis.
Varför är folk så chockade? Vad trodde folk? Jag vet inte med mig någon 19-åring som är konsekvent i sina prestationer på isen.
Tror tyvärr för hans del att det handlar om att börja producera tämligen omgående, annars kommer han sjunka genom hierarkin och snart tappa sin plats. Det är ju så det fungerar, och kanske än mer för hans spelartyp. En "sniper" som inte levererar tillför ju inte speciellt mycket... Hoppas verkligen för hans skull han får det att stämma. Tycker i varje fall han ser betydligt starkare ut i kroppen sen tidigare, märks att han har en bättre balans med puck och inte faller lika lätt. Får han in någon puck så tror jag det kan lossna.