DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
ludde-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av ludde- »

Kall-El skrev:Jag skulle bestämt avråda folk från att skriva upp sig på s24 tjänst och detta inte bara för att Pajasbladet står bakom det hela utan främst därför att bildkvalitén och produktionerna från dem i alla fall förut varit rent bedrövliga.

Om det är svårt att se deras fotbollssändningar tänk då hur in i helsickes svårt det är att se en "grumlig vit is och en liten svart puck".
Fattar verkligen inte hur Hockeyallsvenskan kan ha gått med på att låta 2 olika leverantörer sända matcherna... Har sett en match på S24 och det räckte för att aldrig mer vilja betala för en match som sänds med den skitkvalitén.

Surt när man har Viaplay så ska någon pajaskanal ägd av Aftonbladet få visa lite matcher. Hade Djurgården fått 80% av intäkterna hade jag övervägt.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Har inte Viaplay så jag vet inte hur den fungerar. Men är det samma match som visas på Viaplay som på Viasat Hockey?

Om jag har förstått det hela rätt så är Viaplay samma som Viasat fast på nätet, eller?
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Jepe skrev:Om jag har förstått det hela rätt så är Viaplay samma som Viasat fast på nätet, eller?
Stämmer.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Mattias_87 skrev:
Jepe skrev:Om jag har förstått det hela rätt så är Viaplay samma som Viasat fast på nätet, eller?
Stämmer.
Ok tackar!
2014-04-07, vad hände?
lefflan

Inlägg av lefflan »

Kan passa på och säga att för mig har kvaliten vart sådär på viaplay.. Csports var bättre när vi var i eliten. Det kunde hacka ibland och ibland inte funka. Men höll alltid med bra bild... På viaplay hackar det oftast och blir sämsta kvaliten nästa gämt.. Och andra sidan är det min dator som gör det till viss del. Men har även vart på andra platser med andra datorer. Men det är bättre än inget. Och något som inte framgår är att viaplat kontot kan endast vara kopplat till 4 datorer vilket csports inte hade. Där var det fitt sålänge ingen annan var inloggad samtidigt...

En sista sak. Ni som såg andra matchen och har viaplay har rätten att få tillbaka 99kr och endast betala 100 nästa dragning då den matchen strulade. Har iallafall jag fått.
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

När jag kopplade in laptoppen till tv'n blev det väldigt bra kvalité men det "hackade" lite.
Men om jag ser på datorn så är det stor skillnad på kvalitén men det hackar inte alls. Antar att TV'n vill få ut så mycket bildkvalité som möjligt istället för att se till att det inte är fördröjning eller hack i sändningen.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
Baggso

Sv: Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av Baggso »

Godnoken skrev:När jag kopplade in laptoppen till tv'n blev det väldigt bra kvalité men det "hackade" lite.
Men om jag ser på datorn så är det stor skillnad på kvalitén men det hackar inte alls. Antar att TV'n vill få ut så mycket bildkvalité som möjligt istället för att se till att det inte är fördröjning eller hack i sändningen.
Tvn vill inte någonting.. det är bara en extra bildskärm. Eftersom det är en laptop så är det nog grafikkortet som inte orkar med, om du ens har ett riktigt grafikkort i laptopen.
de flesta laptops körs från den inbyggda gpu'n i moderkortet som inte är något att hänga i granen direkt

Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
Användarvisningsbild
XantE

Inlägg av XantE »

Sänds morgondagens match mot Mora bara på s24? Har Viaplay så undrar om man kan se den där.
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

XantE skrev:Sänds morgondagens match mot Mora bara på s24? Har Viaplay så undrar om man kan se den där.
Nej du kan inte se den om du inte har s24-abonnemang eller köper matchen separat från samma källa.
Användarvisningsbild
Högdalen

Inlägg av Högdalen »

Fan vad lack man blir. S24?? Wtf!? Fan heller att jag ska ha ett abonnemang till, sug balle. Hoppas ingen annan köper heller så dom går under och inte köper nåt mer. 20 DIF matcher också? Helvete... Hoppas merparten är hemmamatcherna så jag inte drabbas mycket av det.

EDIT: Förövrigt har jag inte haft några problem med Viaplay förutom sist match, men då hade dom problem med alla servrar tror jag och överbelastning.
Gårdon

Inlägg av Gårdon »

Bojkotta aftonhorans s24! Vilket jävla skämt
Stockholms Stolthet
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henkos »

Jaha, då har man skaffat S24-abonnemang. Lär väl ångra sig men vill inte missa mitt kära DIF.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Henkos skrev:Jaha, då har man skaffat S24-abonnemang. Lär väl ångra sig men vill inte missa mitt kära DIF.
Samma här...

En liten fråga, vem sänder DIF-Oskarshamn? Vet att den vart flyttad från Viasat men har S24 tagit över den?
Användarvisningsbild
Lucky Luke

Inlägg av Lucky Luke »

Manijock skrev:
Henkos skrev:Jaha, då har man skaffat S24-abonnemang. Lär väl ångra sig men vill inte missa mitt kära DIF.
Samma här...

En liten fråga, vem sänder DIF-Oskarshamn? Vet att den vart flyttad från Viasat men har S24 tagit över den?

Undrar jag också.... Visas inte på S24 i alla fall. Inte om deras tablå över kommande matcher stämmer
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/s24/

Kan inte hitta matchen nånstans!! Hjälp!! Bor i Gbg och kan inte åka på varje match på Hovet. Fan vad jag saknar Csport. Trodde jag aldrig jag skulle säga. Men jämfört med detta elände var det rena drömmen.
Användarvisningsbild
XantE

Inlägg av XantE »

Manijock skrev:
Samma här...

Tror S24 sänder den tyvärr..
Skriv svar