Lockout 2012
-
Re: Lockout 2012
Jag kan avslöja att jag hört från en tillförlitlig källa att Douglas "Dogge" Murray och Patric "Bengan" Hörnqvist är riktigt nära att gå in i laget. De är tydligen sugna på att spela och vill spela i just i DIF och ingen annanstans under lockouten. De är dessutom beredda att spela gratis!!! San Jose och Nashville har tydligen också gett klartecken så länge försäkringsfrågan löser sig. DIF arbetar just nu febrilt för att lösa den och gällande Dogge är det tydligen riktigt nära då hans försäkring inte är jättedyr då han bara har ett år kvar på kontraktet.
Så nära är det tydligen rörande Dogge att han förmodligen gör comeback i DIF under nästa vecka. Han åker över så fort försäkringsfrågan är löst.
Tror det skulle vara enormt viktigt att få in dessa två. Dogge skulle får ordning på defensiven och bidra mycket till spelet i egen zon och med tuffhet. Bengan skulle kunna får fart på målskyttet. Vore kul att få se honom ihop med Linkan igen!!!
Så nära är det tydligen rörande Dogge att han förmodligen gör comeback i DIF under nästa vecka. Han åker över så fort försäkringsfrågan är löst.
Tror det skulle vara enormt viktigt att få in dessa två. Dogge skulle får ordning på defensiven och bidra mycket till spelet i egen zon och med tuffhet. Bengan skulle kunna får fart på målskyttet. Vore kul att få se honom ihop med Linkan igen!!!
Senast redigerad av Supportern den 2012-09-20 17:55:41, redigerad totalt 3 gång.
Helt jävla sjukt. Inte ens en serie ner slipper vi gnagarna! 
E: Supportern - lite tvåa på den pucken va?

E: Supportern - lite tvåa på den pucken va?
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Heter din källa difhockey.se?Supportern skrev:Jag kan avslöja att jag hört från en tillförlitlig källa att Douglas "Dogge" Murray och Patric "Bengan" Hörnqvist är riktigt nära att gå in i laget. De är tydligen sugna på att spela och vill spela i just i DIF och ingen annanstans under lockouten. De är dessutom beredda att spela gratis!!! San Jose och Nashville har tydligen också gett klartecken så länge försäkringsfrågan löser sig. DIF arbetar just nu febrilt för att lösa den och gällande Dogge är det tydligen riktigt nära då hans försäkring inte är jättedyr då han bara har ett år kvar på kontraktet.
Så nära är det tydligen rörande Dogge att kanske gör come back i DIF under nästa vecka. Han åker över så fort försäkringsfrågan är löst.
Expert.
-
Ooops! Såg inte att DIF redan lagt ut den nyheten på hemsidan så ja, erkänner, det var lite "två på pucken". Men hörde det redan innan de la ut det.
Tycker allt att Murray kan göra som Ekman-Larsson och åka hem redan nu så han är riktigt stand by
Mot Oskarshamn-matchen Dogge Ryssmördare!

- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Checkantti-pekka skrev:Mäklaren skrev:Varför ska Tim tas bort när det, som vanligt, bara är kedjan han spelar i som fungerar? Om jag måste välja bort en forward nu så tar jag definitivt bort Åberg, som inte åstadkommer någonting överhuvudtaget.
Check på den!

Åberg gör ingen nytta alls just nu. Försöker sig på konstnummer och tar sig INGENSTANS.
Spelar PP men skjuter bara bredvid.
Får kanonlägen men sätter inga.
Nej, han är på väg mot att göra en "Zibbe-säsong 2".
Han är nog för bra och borde åka över till NHL snarast

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- minalman
Lockout 2012
Ett perfekt nytt uttryck har sett dagens ljus. Säger allt!BOMBOM BOUCHARD skrev: "Zibbe-säsong 2".
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- SirDIFalot
Om vi inte går upp. Hur mycket har då lockouten kostat vår ekonomi? Vad för spelarbudget får vi nästa säsong? Finansieras inte det här helt externt så är jag sjukt orolig för det. Får hoppas att vi har smartare styrelse än vad förra lockouten.
Expert.
-
Åberg skall absolut vara den som först får smaka på bänken. Han har inte lyckats med något ännu.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Det pinsamma är ju inställningen: "vem förutom TIM ska petas när Landeskog och Bengan kommer"Pogue Mahone skrev:Åberg skall absolut vara den som först får smaka på bänken. Han har inte lyckats med något ännu.

- BaronVonDif
Sv: Re: Lockout 2012
DIF går "all in" , vinna eller försvinna, delar din oro men det går ju inte att sitta längst bak i klassen och se på när alla andra värvar heller för då blir vi omkörda poängmässigt.SirDIFalot skrev:Om vi inte går upp. Hur mycket har då lockouten kostat vår ekonomi? Vad för spelarbudget får vi nästa säsong? Finansieras inte det här helt externt så är jag sjukt orolig för det. Får hoppas att vi har smartare styrelse än vad förra lockouten.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
- -daniel-
Det är ju naturligtvis det man är mest orolig för... Känns som ett vågspel. Räknar man med att dessa NHL-tillskott kommer dra fulla hus och att publikintäkterna kommer gå jämnt ut med kostnaderna så tror jag man lär bli besviken.SirDIFalot skrev:Om vi inte går upp. Hur mycket har då lockouten kostat vår ekonomi? Vad för spelarbudget får vi nästa säsong? Finansieras inte det här helt externt så är jag sjukt orolig för det. Får hoppas att vi har smartare styrelse än vad förra lockouten.
Kan bara hoppas att man försökt få till det via externa sponsorer. Vore intressant att få någon murvel som gräver lite mer i det här...
- SirDIFalot
Skulle Landeskog, Murray och Hörnqvist tillsammans kosta typ 160k i månaden som Ros snackade om så borde det verkligen kunna gå att lösa externt. Det låter inte som en hög summa för de tre spelarna. Men mitt förtroende att DIF verkligen kan lösa detta externt är inte särskilt högt.-daniel- skrev:Det är ju naturligtvis det man är mest orolig för... Känns som ett vågspel. Räknar man med att dessa NHL-tillskott kommer dra fulla hus och att publikintäkterna kommer gå jämnt ut med kostnaderna så tror jag man lär bli besviken.SirDIFalot skrev:Om vi inte går upp. Hur mycket har då lockouten kostat vår ekonomi? Vad för spelarbudget får vi nästa säsong? Finansieras inte det här helt externt så är jag sjukt orolig för det. Får hoppas att vi har smartare styrelse än vad förra lockouten.
Kan bara hoppas att man försökt få till det via externa sponsorer. Vore intressant att få någon murvel som gräver lite mer i det här...
Expert.
- BaronVonDif
Sv: Lockout 2012
Kaarel var väldigt kryptisk när frågan om finansiering dök upp medans tex Mora gärna angav sina bidragsgivare. Vem vill vara anonym donator? Skulle inte förvåna mig om tex Viasat sponsrade, profil rikare DIF, fler tv intäkter men håll tyst om det för alla andra.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson