Lockout 2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Lockout 2012

Inlägg av SirDIFalot »

jensa öhling skrev:Bengan blir en kanonförstärkning.

Är dock väldigt tveksam till Murray. Visst kommer han hålla, men tror inte alls han blir det lyft vi skulle få se om vi tog in Kronwall eller för den delen Oduya. Murray kommer få svårt på den stora rinken och är ju ingen dominant spelare.

Mina önskeförstärkningar (djurgårdare)
1. Kronwall - skulle lyfta både vårt förvarsspel och PP enormt.
2. Landeskog
3. Bengan Hörnqvist
4. Krüger
5. Oduya
6. Josefsson
7. Zibanejad
8. Murray
9. Urbom
Intressant. Jag tror tvärtom. Murray känns exakt som den spelartypen vi saknar på backsidan. Bengan känns inte som en spelare som kommer dominera på allsvensk nivå. Han görs så bra som hans medspelare är kapabla att göra honom till, typ... Tror inte han kommer att ha överdrivet bra siffror i Allsvenskan.
Expert.
Rix

Inlägg av Rix »

SirDIFalot skrev:
jensa öhling skrev:Bengan blir en kanonförstärkning.

Är dock väldigt tveksam till Murray. Visst kommer han hålla, men tror inte alls han blir det lyft vi skulle få se om vi tog in Kronwall eller för den delen Oduya. Murray kommer få svårt på den stora rinken och är ju ingen dominant spelare.

Mina önskeförstärkningar (djurgårdare)
1. Kronwall - skulle lyfta både vårt förvarsspel och PP enormt.
2. Landeskog
3. Bengan Hörnqvist
4. Krüger
5. Oduya
6. Josefsson
7. Zibanejad
8. Murray
9. Urbom
Intressant. Jag tror tvärtom. Murray känns exakt som den spelartypen vi saknar på backsidan. Bengan känns inte som en spelare som kommer dominera på allsvensk nivå. Han görs så bra som hans medspelare är kapabla att göra honom till, typ... Tror inte han kommer att ha överdrivet bra siffror i Allsvenskan.
Bremberg och Bengan lirade ju väldigt bra ihop sist. Murray blir en kanonförstärkning helt klart. Han är ju i 1a backparet i San Jose, klart han går in i Allsvenskan och står i klass för sig.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Ja, kanske har du rätt med Bangan. Han är ju ingen som gör massa saker på egen hand eller lyfter andra spelare på så sätt. Krüger hade kanske varit bättre på så sätt,
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Zibanejad före Murray?! What has this world come to?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Josefson överskattas en del här.. Han höll ofta till i en tredjekedja när han var här och gjorde 20 poäng den sista säsongen han spelade här. Sedan dess har han haft tre långtidsskador och har inte ens 100 ishockeymatcher i benen sedan han lämnade. Hur mycket kan han egentligen ha utvecklats?
Expert.
Användarvisningsbild
mutation
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av mutation »

Ojojoj, hoppas verkligen det stämmer att de kan vara spelklara inom en vecka. Då jag bor på landsort så får man inte se DIF så ofta, men ska ned till Malmö nästa helg så då hoppas jag de finns med.

Och om man har tur, även Landeskog.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Kul att dom försöker lösa det. Nu är det som det är och om andra lag tar in förstärkningar anser jag att vi också borde försöka. Är dock fortfarande missnöjd med hela fadderullan..

Btw, Viktor Fasth till Tingsryd. Didn't see that coming..
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kentta skrev:Kul att dom försöker lösa det. Nu är det som det är och om andra lag tar in förstärkningar anser jag att vi också borde försöka. Är dock fortfarande missnöjd med hela fadderullan..

Btw, Viktor Fasth till Tingsryd. Didn't see that coming.
.
what? Ska man aldrig slippa den dampungen...
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Kentta skrev:Kul att dom försöker lösa det. Nu är det som det är och om andra lag tar in förstärkningar anser jag att vi också borde försöka. Är dock fortfarande missnöjd med hela fadderullan..

Är det sant? Källa? Då blir Tingsryd genast ett lag som kommer bli svårt att ta poäng mot. Jag som hade hoppats på att det skulle vara lite gratispoäng.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
antti-pekka
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av antti-pekka »

Mäklaren skrev:Varför ska Tim tas bort när det, som vanligt, bara är kedjan han spelar i som fungerar? Om jag måste välja bort en forward nu så tar jag definitivt bort Åberg, som inte åstadkommer någonting överhuvudtaget.

Check på den!
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Men suck, jag trodde man skulle få slippa honom för alltid nu och så kommer han tillbaka :(
nevyn

Inlägg av nevyn »

Källa, tack!
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Lockout 2012

Inlägg av Tessan »

Hey hey Douglas Murray!!! Kan ni höra den eka på Hovet?! Jag myser åt detta och den uppmärksamhet AS får. Borde locka fler sponsorer, säsongare och publik överhuvudtaget.
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5477781.ab
Där bekräftat med fasth

EDIT: Alltså undrar hur mycket viasat sitter och myser nu och räknar pengar, fan vad dem tjänar på detta nu
gurra

Inlägg av gurra »

haha det är ju fan sant med Fasth i tingsryd. Garva när jag såg det.

Vilken het jävla liga HA blir helt plötsligt. Detta kommer bli kul.
Skriv svar