easer90 skrev:Nu var vi iofs i Elitserien vid den tiden, men hur många spelare hade vi från NHL vid förra lockouten? Med dessa hutlösa försäkringskostnader så är jag förvånad att vi hade någon alls :O
Inför förra lockouten hade vi väldigt dåliga publiksiffror och ville snygga till snittet med Nhl profiler, sen var vi tvungna att att ta in lockout spelare för att alla andra gjorde det och vi hade halkat efter poängmässigt om vi inte gjort det.
Edit. Vi hade inte råd men tog in spelare iaf vilket gjorde säsongen efter till en väldigt profil-fattig säsong med många budget lösningar.
Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson http://www.djurgardshjalpen.com/
easer90 skrev:Nu var vi iofs i Elitserien vid den tiden, men hur många spelare hade vi från NHL vid förra lockouten? Med dessa hutlösa försäkringskostnader så är jag förvånad att vi hade någon alls :O
Våra enorma ekonomiska problem 05/06 och 06/07 var ju resultatet av det.
Kentta skrev:Ros snackar om att fullförsäkra spelare kostar 4% av deras återstående kontraktsvärde per år. Murray har ett år kvar på sitt kontrakt, eller hur man nu ska se det. Det går iaf ut 12/13. Han tjänar 2,5 miljoner dollar per år. Verkar ju inte bli allt för dyrt att försäkra honom i alla fall..
Borde inte Erik Karlssons försäkring vara högre än Kopitars då?
Kentta skrev:Ros snackar om att fullförsäkra spelare kostar 4% av deras återstående kontraktsvärde per år. Murray har ett år kvar på sitt kontrakt, eller hur man nu ska se det. Det går iaf ut 12/13. Han tjänar 2,5 miljoner dollar per år. Verkar ju inte bli allt för dyrt att försäkra honom i alla fall..
Borde inte Erik Karlssons försäkring vara högre än Kopitars då?
Om Ros har rätt så borde den ju rimligtvis vara det.
Tycker de som verkligen har hjärta för klubben. Dvs Hörna, Kronwall och Dogge borde kunna iaf betala en del av deras försäkring det är ju strunt summor för dem!
-daniel- skrev:Jag hoppas verkligen inte det finns planer på en insamling för det här ändamålet, skulle kännas smått pinsamt.
Nej, det finns det inte mig veterligen, men det var som sagt var en idé.
Och vad är det som är så pinsamt? DIF Hockey är inte direkt den rikaste klubben på jorden i dagsläget, vad är det pinsamma i att folk som tror och hoppas på laget genuint skulle sluta upp bakom den?
Ja, jag tycker det känns rätt ruttet att tigga pengar av vanligt folk för att betala en försäkring till en redan multimiljonär (i dollar). Finns ingenting som känns rätt med det, tror det faktiskt skulle bli oerhört svårt att få in några pengar om man gör ett liknande upplägg som med Rädda Otto kampanjen. Tror inte heller varken Murray eller Kronwall skulle gilla det initiativet.
Tjavars, förhoppningsvis går det att lösa utan insamling, tanken var mer om det nu inte gick att lösa på annat sätt. Och jag snackar inte om att lösa ut försäkringen för en full säsong, tanken var mer som en pik åt eventuella sponsorer eller dylikt om att det faktiskt finns ett starkt intresse och en stor vilja hos många att ha NHL spelarna med på tåget, och att man därav faktiskt kan vinna en hel del goodwill samt exponering genom att hjälpa till. Fast kanske är det inte helt gångbart heller för den delen..
Dock så tycker jag det är märkligt hur småklubbar som mora och dylikt alltid lyckas hitta sponsorer som skjuter till det som behövs, medan det verkar hur trögt som helst för DIF hockey att rådda ihop något liknande, vi kan ju inte direkt ha brist på företag som är beredda att sponsra eller skjuta till kapital om det skulle behövas?
warrant skrev:Ja tack till nhl spelare i DIF. Så länge inte ekonomin blir allt för hårt påfrestad.
Visst tackar jag inte nej till NHL-spelare. Däremot kan jag förutse ett problem i ett lagbygge kring en/ett par spelare som inte är garanterade till en eventuell Kvalserie... De tar mycket plats och lämnar minst lika stora, om inte ännu större hål, ifall de försvinner.
Som jag spekulerade tidigare så skickas Landeskog inte till AHL.
Den nyutsedde lagkaptenen är en av få med rookie-kontrakt som inte skickats till AHL. Kommer att vilja spela matcher om det blir långbänk av konflikten, Djurgården finns med i bilden.
Det skulle vara en jävla drömvärvning. Snacka om ledare.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jim Morrison skrev:Som jag spekulerade tidigare så skickas Landeskog inte till AHL.
Den nyutsedde lagkaptenen är en av få med rookie-kontrakt som inte skickats till AHL. Kommer att vilja spela matcher om det blir långbänk av konflikten, Djurgården finns med i bilden.
Skulle helt klart vara överst på min lista. Trots att vi egentligen främst behöver en back och vi har massor av forwards.
Jim Morrison skrev:Som jag spekulerade tidigare så skickas Landeskog inte till AHL.
Skulle helt klart vara överst på min lista. Trots att vi egentligen främst behöver en back och vi har massor av forwards.
Dessutom inte för dyr eftersom att han fortfarande sitter på sitt rookie-kontrakt. Eller ja, inte Anze Kopitar/Erik Karlsson-dyr i alla fall.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Han fick maxlön för en rookie plus alla maxbonusar för att Colorado skulle komma över lönegolvet. Har dock ingen aning om potentiella bonusar skulle behöva försäkras upp. De är ju inga garanterade pengar direkt.
SirDIFalot skrev:Han fick maxlön för en rookie plus alla maxbonusar för att Colorado skulle komma över lönegolvet. Har dock ingen aning om potentiella bonusar skulle behöva försäkras upp. De är ju inga garanterade pengar direkt.
Maxlön i ett ELC är ungefär 1.25 miljoner dollar, kanske. Eller så var det så för några år sedan. Vet inte riktigt vad det är nu. Men som sagt så är det knappast Erik Karlsson eller Anze Kopitar pengar vi snackar om. Tror knappast bonusar måste försäkras.