IF Troja/Ljungby - Djurgårdens IF 15/9 2012
- Jimmy Djurgårdare
Re: IF Troja/Ljungby - Djurgårdens IF 15/9 2012
Var på plats i Ljungby ikväll. Och stod i klacken för första gången. Tyckte nog att den var bättre än trojas i dom två första perioderna. Dock så var dom mer på G i sista. Troja kommer att sätta käppar i hjulen på många topp-lag som kommer dit i år. Troja hade 10 skott efter två perioder och tryckt dit 2 i kassen. Som sagt, dom slog topp lag där i fjol kommer göra så i höst oxå. Idag saknades en målskytt. Johner producerade, men fler måste leverera!
Inför tredje sa jag till min kompis: Jag tror fan knappt att chicago blackhawks hade vänt det här. Sätter man sig i det här läget mot ett bonnlag som gör sitt livs match inför en fullsatt lada så blir det jäkligt svårt. Alla går på 110% i motståndarlaget, i tron att de gör sina personliga "miracle on ice" just idag. (Ungdomar -- googla.)
Ja, det är tidigt på säsongen, men jag ser tendenser till en taktik som jag inte tror kommer fungera. Vi försöker spela hockey som om det vore en vanlig match, vi ska vara bättre. Glöm allt det där skiten, vi möter toppmotiverade lag som kommer ge allt för att slå oss.
Det vi ska göra framöver, är att ställa undan marginellt bättre spelare som Tim, Otto och de andra "elitspelarna" som försöker spela sig ur alla situationer och istället köra på utav bara helvete i första perioden. Jag vill se fullföljda forechecks i varenda jävla byte i första perioden. Jag vill se tacklingar. Jag vill se en attackerad motståndarkasse. Jag vill se boardings och skräcken i böndernas ögon.
Kort sagt vill jag först och främst se samma attityd som man möter på stan: Vi är från stockholm.
Sen kan vi börja flippa puckar och göra mål vartefter. Men med dagens tama ghandi-taktitk är vi körda och förevigt dömda till en framtid i anonymitet.
Ja, det är tidigt på säsongen, men jag ser tendenser till en taktik som jag inte tror kommer fungera. Vi försöker spela hockey som om det vore en vanlig match, vi ska vara bättre. Glöm allt det där skiten, vi möter toppmotiverade lag som kommer ge allt för att slå oss.
Det vi ska göra framöver, är att ställa undan marginellt bättre spelare som Tim, Otto och de andra "elitspelarna" som försöker spela sig ur alla situationer och istället köra på utav bara helvete i första perioden. Jag vill se fullföljda forechecks i varenda jävla byte i första perioden. Jag vill se tacklingar. Jag vill se en attackerad motståndarkasse. Jag vill se boardings och skräcken i böndernas ögon.
Kort sagt vill jag först och främst se samma attityd som man möter på stan: Vi är från stockholm.
Sen kan vi börja flippa puckar och göra mål vartefter. Men med dagens tama ghandi-taktitk är vi körda och förevigt dömda till en framtid i anonymitet.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Off topic : 06.00 i morgon bitti så kommer vi få reda på om det blir lockout i nhl.
Ni har spridit glädje i bondvischan iaf. Detta var nog den största vinsten sen vi slog Brynäs 1996 med Andreas Dackell, Fredrik Modin, Ove Molin och co.
Ni kommer säkert igen, men ska ni gå upp får ni nog hoppas på lockout i NHL.

- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Alltid roligt att glädja någon....Buckshot skrev:Ni har spridit glädje i bondvischan iaf. Detta var nog den största vinsten sen vi slog Brynäs 1996 med Andreas Dackell, Fredrik Modin, Ove Molin och co.![]()
Expert.
- Datsyuk_13
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det må kanske vara stora ord, men jag tycker faktiskt att Wennberg påminner extremt mycket om en ung Marian Hossa sett till spelstilen. Snabb, avig, genombrottsstark. Skulle vara skottet då möjligtvis som han behöver förbättra för att han på sikt ska nå upp i samma höga nivå som slovaken. Helt klart är i alla fall att DIF sitter på en riktig guldklimp just nu, och jag skulle inte alls bli förvånad om den killen går som topp 5 i draften nästa sommar...
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
Detta kommer bli en mycket lång och mörk vinter om våra backar inte skärper till det ordentligt. Fanns minst 3 stycken som i dagens match agerade so vilset i egen zon att jag i det närmaste blev mörkrädd. Självfallet fungerar inte detta när vi möter lag villiga att kriga tills de spyr kombinerat med att vår offensiv inte ger den utdelning som den kanske borde gjort.
Återigen skulle jag vilja ha svar på frågan vad detta dille med offensiva backar skall vara bra för? Borde inte huvudprioriteringen för en back bara att spela enkelt och rejält i egen zon?
I dagens match kändes det som att det var minst 3 kanske rent av 4 backar som inte klarade av den uppgiften tillräckligt bra och då spelar det mindre roll om det är duktiga offensivt.
Vi harju ganska många backar på "likvärdig nivå". Det vore kanske läge att pröva någon mer defensivt inriktad spelare som har lite kilon att sätta till och inte får ett halvt psykbryt varje gången pucken är i vår zon.
Avslutningsvis var Bremberg ens med i matchen?
PP-spelet var för övrigt helt borta det oxå.
Återigen skulle jag vilja ha svar på frågan vad detta dille med offensiva backar skall vara bra för? Borde inte huvudprioriteringen för en back bara att spela enkelt och rejält i egen zon?
I dagens match kändes det som att det var minst 3 kanske rent av 4 backar som inte klarade av den uppgiften tillräckligt bra och då spelar det mindre roll om det är duktiga offensivt.
Vi harju ganska många backar på "likvärdig nivå". Det vore kanske läge att pröva någon mer defensivt inriktad spelare som har lite kilon att sätta till och inte får ett halvt psykbryt varje gången pucken är i vår zon.
Avslutningsvis var Bremberg ens med i matchen?
PP-spelet var för övrigt helt borta det oxå.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Personligen tycker jag det är fel att konstant skylla på våra backar, väldigt ofta våra forwards som inte gör jobbet som krävs (eller helt enkelt missar något uppenbart) som leder till dessa fatala missar. Bättre kan vi.
När jag sansat mig lite vill jag passa på att hylla några spelare, framförallt Wennberg som är sjukligt bra. Han är precis så imponerande som Landeskog var de där få (2?) matcherna han spelade med DIF innan han lämnade för X antal säsonger sedan. Helvete vad han kommer bli viktig i vinter. Tycker även att det finns en helt annan krigarmoral i det här laget jämfört med förra säsongen. Tror det kan komma bli jävligt viktigt i vinter.
In med Blomstrand i laguppställningen nu, bänka någon av dessa osynliga lirare som inte åstadkommer ett smack under 3x20.
När jag sansat mig lite vill jag passa på att hylla några spelare, framförallt Wennberg som är sjukligt bra. Han är precis så imponerande som Landeskog var de där få (2?) matcherna han spelade med DIF innan han lämnade för X antal säsonger sedan. Helvete vad han kommer bli viktig i vinter. Tycker även att det finns en helt annan krigarmoral i det här laget jämfört med förra säsongen. Tror det kan komma bli jävligt viktigt i vinter.
In med Blomstrand i laguppställningen nu, bänka någon av dessa osynliga lirare som inte åstadkommer ett smack under 3x20.
- SkönaDjurgårn
Sv: Re: IF Troja/Ljungby - Djurgårdens IF 15/9 2012
Skulle också gärna byta de tre rakt av bara. Det finns såklart en anledning till att det är just de tre som lirar men jag är redan less på dem. Är de andra tre bättre defensivt så byt.lajjnus skrev:Gustafsson, Kim och Holm är orosmolnen i Djurgårn. Så jäkla vilsna, inte minst när de alltid ska lägga sig platt på isen eller vifta lite tamt med klubban så fort de får ett anfall mot sig. Skulle vilja se Bohman, Arnesson, Falk.
Off topic; fyfan vad äckliga små incesthålor det finns runt om i landet..
Re: Sv: Re: IF Troja/Ljungby - Djurgårdens IF 15/9 2012
Ut med Holm och Kim, in med Arnesson och Bohman. Gustavsson håller helt okej nivå, men han behöver någon som kan hjälpa honom. Helt horribelt att lira Holm och Gustavsson tillsammans.SkönaDjurgårn skrev:Skulle också gärna byta de tre rakt av bara. Det finns såklart en anledning till att det är just de tre som lirar men jag är redan less på dem. Är de andra tre bättre defensivt så byt.lajjnus skrev:Gustafsson, Kim och Holm är orosmolnen i Djurgårn. Så jäkla vilsna, inte minst när de alltid ska lägga sig platt på isen eller vifta lite tamt med klubban så fort de får ett anfall mot sig. Skulle vilja se Bohman, Arnesson, Falk.
Re: Sv: Re: IF Troja/Ljungby - Djurgårdens IF 15/9 2012
Ut med den där "finliraren" Holm.. Fyfan..
Rix skrev:Ut med Holm och Kim, in med Arnesson och Bohman. Gustavsson håller helt okej nivå, men han behöver någon som kan hjälpa honom. Helt horribelt att lira Holm och Gustavsson tillsammans.SkönaDjurgårn skrev:Skulle också gärna byta de tre rakt av bara. Det finns såklart en anledning till att det är just de tre som lirar men jag är redan less på dem. Är de andra tre bättre defensivt så byt.lajjnus skrev:Gustafsson, Kim och Holm är orosmolnen i Djurgårn. Så jäkla vilsna, inte minst när de alltid ska lägga sig platt på isen eller vifta lite tamt med klubban så fort de får ett anfall mot sig. Skulle vilja se Bohman, Arnesson, Falk.
Skulle hellre se det så här bland backarna.
Timmy - Erik
Elias - Bohman
Lidström - Arnesson
Tycker det skulle ge en bättre balans.
Timmy - Erik
Elias - Bohman
Lidström - Arnesson
Tycker det skulle ge en bättre balans.
SÅJA LOCKOUT! Våran räddning att den blir LÅÅÅÅNG om vi ska upp, dock kanske vi kan passa på att ta lite poäng med dem i laget.
Jag menar allvar detta DIF som står på isen just nu går inte till en kvalserie.
Leksand, Örebro är garanterat bättre, Malmö och Västerås är de vi får slåss med isf.
Jag menar allvar detta DIF som står på isen just nu går inte till en kvalserie.
Leksand, Örebro är garanterat bättre, Malmö och Västerås är de vi får slåss med isf.
seriöst?? du som skrev avgå challe? vfan tror du att vi går obesegrade i hela allsvenskan eller?! vi har 16 nya spelare tror du helt seriöst att de kan spela ihop direkt? jag tror fortfarande på detta laget och det ska jag fortsätta att göra ända inte i kaklet !