IF Troja/Ljungby - Djurgårdens IF 15/9 2012
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
IF Troja/Ljungby - Djurgårdens IF 15/9 2012
16:00 Viasat Hockey
Jag har alltid hatat Troja/Ljungby!
Jag har alltid hatat Troja/Ljungby!
Expert.
Re: IF Troja/Ljungby - Djurgårdens IF 13/9 2012
Tuff match. Finns ett par riktigt tunga lirare i det laget, tänker framförallt på en gammal Djurgårdsbekanting; http://eliteprospects.com/player.php?player=5503
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Undra om Challe väljer samma formationer? Skulle nästan tro det. Undrar också med Chet, kommer man försöka "varannandags-matcha"eller låter man Pickard få lite kontinuitet? Hoppas på det senare. Jag tror dock man möjligtvis kommer resonera som så att prio 1 den här säsongen är att inte spela slut på en målvakt alltför mycket...
Tycker dock man borde ge Chet 3-4 matcher och ge Adam 1-2 eller något liknande.
Tycker dock man borde ge Chet 3-4 matcher och ge Adam 1-2 eller något liknande.
- SirDIFalot
För övrigt jävligt kul att vi fick se renodlade PP-formationer. Typ unikt i Sverige. Fortsätt så nu...
Expert.
Vad är oddsen på att Carl Gustafsson och/eller Mikael Ahlèn nätar?
En att se upp med är David Åslin, hade en riktigt bra säsong ifjol och har börjat bra med att assistera till båda deras mål i segern mot Oskarshamn.
Fel datum i rubriken.
En att se upp med är David Åslin, hade en riktigt bra säsong ifjol och har börjat bra med att assistera till båda deras mål i segern mot Oskarshamn.
Fel datum i rubriken.
Re: IF Troja/Ljungby - Djurgårdens IF 15/9 2012
Ahlén skulle jag faktiskt gärna sett i DIF denna säsong.
Beträffande målvakterna vill jag ju mena att Chet skall stå.
Vill att man ger en målvakt förtroende i ett antal matcher helt enkelt.
Skulle nog förorda att inte göra några större förändringar alls för jag tror att kontinuitet ständigt underskattas i just hockey så varför inte ge samma uppställning chansen igen?
Beträffande målvakterna vill jag ju mena att Chet skall stå.
Vill att man ger en målvakt förtroende i ett antal matcher helt enkelt.
Skulle nog förorda att inte göra några större förändringar alls för jag tror att kontinuitet ständigt underskattas i just hockey så varför inte ge samma uppställning chansen igen?
Behåll kedjorna, ge dock Blomstrand lite speltid om möjlighet finns.
Chet bör få stå ett par 3-4 matcher innan vi tar in Adam tycker jag. Troja/Ljungby har jag väl knappast någon koll på, men en borta match är alltid svår och det gäller att ta i och kriga på i 60 minuter i denna match!
Mitt tips:
3-1 DIF
1-0 Åberg (Bremberg) PP
1-1 Ahlén
2-1 Sörenssen (Tim)
3-1 Lidström (Timmy)
Publik: 4500 bönder som tror att det är traktor rally nere på rinken.
Chet bör få stå ett par 3-4 matcher innan vi tar in Adam tycker jag. Troja/Ljungby har jag väl knappast någon koll på, men en borta match är alltid svår och det gäller att ta i och kriga på i 60 minuter i denna match!
Mitt tips:
3-1 DIF
1-0 Åberg (Bremberg) PP
1-1 Ahlén
2-1 Sörenssen (Tim)
3-1 Lidström (Timmy)
Publik: 4500 bönder som tror att det är traktor rally nere på rinken.
Kollade upp Ljungby på Wikipedia, och det här var första meningen under "Ljungby i dag":
Ljungby är en småstad, med ett centrum bestående av en god blandning av olika butiker. Här finns såväl lokala butiker, som de större butikskedjorna, exempelvis KappAhl, Lindex, Dressmann, Scorett och Kicks.
Helvete alltså, dom har till och med ett Lindex!
Ljungby är en småstad, med ett centrum bestående av en god blandning av olika butiker. Här finns såväl lokala butiker, som de större butikskedjorna, exempelvis KappAhl, Lindex, Dressmann, Scorett och Kicks.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- -daniel-
Jag har varit där en gång. Det räckte.Edin skrev:Kollade upp Ljungby på Wikipedia, och det här var första meningen under "Ljungby i dag":
Första bortamatchen! Sunnerbohovs ishall som matchen spelas i tar in cirka 3700. Nästintill slutsålt som det verkar enligt Trojas hemsida. Vinst i premiärmatchen mot Oskarshamn med 2-0. Ingen aning om laget. Ingen aning om supportrarna. Det blir väl en upplevelse för oss!
En vinst vore skönt, men jag är tveksam.
Kämpa DIF!
En vinst vore skönt, men jag är tveksam.
Kämpa DIF!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Missade mitt tips förra matchen med 1 mål. (tippade 3-3).
Blev precis lika svår premiär som jag trodde.
Nu första bortamatchen. Kommer bli ännu jobbigare.
Höjer budet till 4-4.
Jag hoppas verkligen vi har mycket som kan bli bättre i vårt spel. Snacka om virr i försvarzon. Trodde vi lärt oss något från igelkottsförsvaret vi hade i kvalserien.
Tur att Almtuna knappt fick chansen att spela i vår zon. Men hur fan ska det hålla mot lag som Leksand och Södertälje?
Höjer budet till 4-4.
Jag hoppas verkligen vi har mycket som kan bli bättre i vårt spel. Snacka om virr i försvarzon. Trodde vi lärt oss något från igelkottsförsvaret vi hade i kvalserien.
Tur att Almtuna knappt fick chansen att spela i vår zon. Men hur fan ska det hålla mot lag som Leksand och Södertälje?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Är verkligen SSK så bra? Blev TOTALT utspelade av Mora. Om våra backar är risiga så är väl SSKs minst lika dåliga. Våra forwards håller jag också högre än SSKs.BOMBOM BOUCHARD skrev:Missade mitt tips förra matchen med 1 mål. (tippade 3-3).
Höjer budet till 4-4.
Jag tror faktiskt vi vinner igen. Det blir ju säsongens första bortavinst.
3-5
1-0 Calle G (Micke A)
1-1 H.Eriksson (Johner, Gustafsson) PP1
1-2 Lidström (Pettersson, Ljungh)
1-3 Sörensen
1-4 Ljungh (T.Eriksson)
2-4 Micke A (Calle G) PP1
3-4 Micke A (Calle G)
3-5 Bremberg (Holmqvist) ENG
Skott 26-32
Publik 3898
Född till sportchef.
-
Ses i Ljungby!!
Ljungby är en riktigt jävla skithåla. Nu ska vi vinna! Tippar 1-5. UR SPÅR BÖNDER!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Vi får snart se. Men helt klart är att vi fortfarande har stora svårigheter när spelet är i vår zon. Vi hamnar ofta på mellanhand. Ser ut som att vi blandar mellan zon och man-man försvar. Blir bara en soppa av det hela.android skrev:Är verkligen SSK så bra? Blev TOTALT utspelade av Mora. Om våra backar är risiga så är väl SSKs minst lika dåliga. Våra forwards håller jag också högre än SSKs.BOMBOM BOUCHARD skrev:Missade mitt tips förra matchen med 1 mål. (tippade 3-3).
Höjer budet till 4-4.
Jag tror faktiskt vi vinner igen. Det blir ju säsongens första bortavinst.
3-5
1-0 Calle G (Micke A)
1-1 H.Eriksson (Johner, Gustafsson) PP1
1-2 Lidström (Pettersson, Ljungh)
1-3 Sörensen
1-4 Ljungh (T.Eriksson)
2-4 Micke A (Calle G) PP1
3-4 Micke A (Calle G)
3-5 Bremberg (Holmqvist) ENG
Skott 26-32
Publik 3898
Någon ligger nära och trycker till, andra åker en bit ifrån och ger utrymme. Ser inte ut att finnas någon klar fördelning om vad som ska ske. Emellanåt överbelastar vi och går bort oss.
Paniken är alltid nära och då kryper vi ihop som skrämda harar runt egen målbur.
Ska bli spännande att se hur det blir mot bättre motstånd.
Offensiven ser betydligt bättre ut.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm