Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Rix

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Rix »

18DIF91 skrev:Kom på att det månne kanske är ett tryout kontrakt som gäller för att få in NHL spelare? Verkar ju inte vara några problem för modo att skriva 1 månads tryout kontrakt med AHL spelare :P Om nu lockouten varar 3 månader, så skriv upp Kronwall och Murray och Hörna på 3 månaders tryoutkontrakt ;P
Haha det hade varit något :D
Användarvisningsbild
JohanPez
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av JohanPez »

Om nu Kronwall, Murray mfl inte tillåts spela med oss skulle det vara ack så värdefullt ifall de tränade med oss och hjälpte våra unga backar, det är detaljerna som gör det och ett erfaret tips som ovan nämnda delar med sig av till exempelvis Gustafsson kan vara den avgörande faktorn att vi täpper till i en avgörande match i en ev. kvalserie.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Backstabtraitor skrev:
Mäklaren skrev:
Backstabtraitor skrev:PRESTERA OTTO. Bara jag som inser ottos attityd? Fick nu i somras lite mer hopp om challe med tanke på att han inte ville signa honom. Han e så jäkla värdelös, han har inte tränat ett skit i sommar och nu ska han göra ett sista år, kräver hög lön utan att träna. Ni Ottofantaster, är ni blinda? Han tillför inte ett skit! Sen så kan man naturligtvis säga att det "bara" är european trophy, men vad sänder det för signaler till resten av laget? Varför ska de kämpa om han slipper?
Vi begår samma misstag som förra året, satsar enbart på juniorer och gamlingar, värdelös åldersmix vilket bara resulterar i grupperingar.
Allsvenskan även 2013! :cry:
Vilken faslig okunnighet. Otto gör alltid sitt jobb. Sedan har han alltid varit och kommer alltid att vara trögstartad, precis som Linkan. Lugn bara lugn, #9 kommer att leda oss i vinter. Tillsammans med Linkan, Timmy, Jimpa, Honken och Fimpen är han den som visar övriga spelare vad DIF-andan är.

Är det en slump att Otto så ofta får pris för mest seriöse spelaren i DIF?
Har du elittränat någon gång? Utan en stark, tidigt fysträning på försäsongen håller inte kroppen. Ska han fysträna under säsongen då? Då blir det fyrkantig hockey under hösten.
Mer trögstartade än någonsin:
1998-99 Djurgården EHL 1 0 0 0
2010-11 Djurgården ET 8 2 1 3
2011-12 Djurgården ET 7 3 3 6
2012-13 Djurgården ET 6 0 0 0
Mäklaren är bra tränad. ;)
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

android skrev:
Backstabtraitor skrev:
Mäklaren skrev:
Backstabtraitor skrev:PRESTERA OTTO. Bara jag som inser ottos attityd? Fick nu i somras lite mer hopp om challe med tanke på att han inte ville signa honom. Han e så jäkla värdelös, han har inte tränat ett skit i sommar och nu ska han göra ett sista år, kräver hög lön utan att träna. Ni Ottofantaster, är ni blinda? Han tillför inte ett skit! Sen så kan man naturligtvis säga att det "bara" är european trophy, men vad sänder det för signaler till resten av laget? Varför ska de kämpa om han slipper?
Vi begår samma misstag som förra året, satsar enbart på juniorer och gamlingar, värdelös åldersmix vilket bara resulterar i grupperingar.
Vilken faslig okunnighet. Otto gör alltid sitt jobb. Sedan har han alltid varit och kommer alltid att vara trögstartad, precis som Linkan. Lugn bara lugn, #9 kommer att leda oss i vinter. Tillsammans med Linkan, Timmy, Jimpa, Honken och Fimpen är han den som visar övriga spelare vad DIF-andan är.

Har du elittränat någon gång? Utan en stark, tidigt fysträning på försäsongen håller inte kroppen. Ska han fysträna under säsongen då? Då blir det fyrkantig hockey under hösten.
Hm, ska vi starta en insamling för att få in Mäklaren som extra back tro? ;)
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Som jag skrev tidigare här i tråden, så kommer varken Hockeyligan eller Hockeyallsvenskan att kunna göra ett skit åt saken om NHL spelare värvas.

Try-out kontrakt är som tidigare godkänt, och kontrakt skrivna över en hel säsong är även det godkänt. Allt som behövs är en NHL-klausul så är problemet löst.

Försöket till ett förbud lär för övrigt hävas snart också för den delen, då Hockeyligan och Hockeyallsvenskan är under utredning för brott mot konkurrenslagen.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5407608.ab
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5407647.ab

Så kort och gott, vill Challe ha ett stjärnspäckat Djurgården i allsvenskan så blir det ett stjärnspäckat Djurgården. Nu är det upp till Challe bara, blir intressant att se hur dom agerar och hur många NHL proffs som plockas in.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

...men herregud.

Det är ju bara att plocka in spelare på ett bräde. Vi skiter ut pengar och kan med lätthet pröjsa försäkringspengar (som är SKYHÖGA) samt någon form av ersättning för NHL-lirarna. Bryt mot reglerna. Det blir säkert bra på sikt. Hallelujah.

Jag förstår inte riktigt vad ni vill uppnå? Blir det en kort konflikt, dvs att det löser sig under hösten, så ser jag inte att vi har vunnit ett jävla skit av att ha spelare här. Det var inte ens intressant om det var godkänt, och än mindre nu när det har satts ett förbud.

Det enda som är intressant att DIF skall prestera i en kvalserie framåt våren. Att ha NHL spelare under en kort period kommer inte gagna laget ett endaste dugg.
Manijock

Inlägg av Manijock »

18DIF91 skrev:
android skrev:
Backstabtraitor skrev:
Mäklaren skrev:

Hm, ska vi starta en insamling för att få in Mäklaren som extra back tro? ;)
Upp till bevis Mäklaren 8) Nu har du kastat skit på chipstutten Hocken Jr, vill se ett race mellan dig och honom i Hammarbybacken :wink: 100 spänn på Mäklaren!
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Jag vet inte om jag vill ha NHL spelare i Djurgården, jag överlämnar det till Challe. Försäkringar och sådant bör nog inte vara något problem att lösa, vill t.ex. Hörnqvist, Kronwall och Murray spela så kommer förmodligen extern hjälp in, samt att dessa tre killar förmodligen spelar gratis och kan bidra till försäkringspengarna. Dom är så stenrika alla tre så att några hundratusen hit och dit för dom inte spelar någon roll.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Salas skrev:Jag vet inte om jag vill ha NHL spelare i Djurgården, jag överlämnar det till Challe. Försäkringar och sådant bör nog inte vara något problem att lösa, vill t.ex. Hörnqvist, Kronwall och Murray spela så kommer förmodligen extern hjälp in, samt att dessa tre killar förmodligen spelar gratis och kan bidra till försäkringspengarna. Dom är så stenrika alla tre så att några hundratusen hit och dit för dom inte spelar någon roll.
Jag har väldigt, väldigt svårt att se att dessa du nämner skulle spela gratis samt betala ur egen pengasäck för att lösa försäkringsfrågorna. Möjligtvis någon av dem.

Grejen som jag ser är att det bara är helt poänglöst alldeles oavsett att ha spelare här under hösten. Skulle det bli tal om en lockout hela säsongen så kan man fundera över saken och se om det är möjligt att lösa den ekonomiska frågan med extern hjälp, men tror det är mycket svårare om det blir en kort konflikt.
Användarvisningsbild
Stockholmare

Inlägg av Stockholmare »

-daniel- skrev:
Salas skrev:Jag vet inte om jag vill ha NHL spelare i Djurgården, jag överlämnar det till Challe. Försäkringar och sådant bör nog inte vara något problem att lösa, vill t.ex. Hörnqvist, Kronwall och Murray spela så kommer förmodligen extern hjälp in, samt att dessa tre killar förmodligen spelar gratis och kan bidra till försäkringspengarna. Dom är så stenrika alla tre så att några hundratusen hit och dit för dom inte spelar någon roll.
Jag har väldigt, väldigt svårt att se att dessa du nämner skulle spela gratis samt betala ur egen pengasäck för att lösa försäkringsfrågorna. Möjligtvis någon av dem.

Grejen som jag ser är att det bara är helt poänglöst alldeles oavsett att ha spelare här under hösten. Skulle det bli tal om en lockout hela säsongen så kan man fundera över saken och se om det är möjligt att lösa den ekonomiska frågan med extern hjälp, men tror det är mycket svårare om det blir en kort konflikt.

När det gäller Kronwall/Murray/Hörna så står det ord mot ord och är endast spekulationer ang. hur dyr historia det skulle bli. Kronvall sitter på ett fett kontrakt, Hörna scorar mål på löpande band och är en nyckelspelare för Nashville och Murray har ett antal egna företag som han kan ge lite tlc om han spelar 80 matcher istället för 120 nästa säsong. Lägg därtill mervärdet för våra sponsorer att synas i globen/tv även utanför det tilltänkta gruppen tittare om det blir lockout.

Hela ditt resonemang angående att ta in proffs gör att juniorer får stå åt sidan faller eftersom samma argument kan appliceras i scenariot där proffen stannar en hel säsong. Detta utan att ha med i beräkningen att samma juniorer kommer att träna med sina idoler och kommer att kunna lära sig enormt mycket samtidigt som de får matchträning i klubbar som de lånas ut till och i våran juniororganisation.

Att stå åt sidan för Kronwall, Murray och Hörna tror jag alla juniorer som har Dif i hjärtat köper. Annars har de inte Dif och framför allt inte supportrarna i första åtanke. Så hela ditt resonemang om impact för redan kontrakterade spelare och kostnad faller därför att Dif skulle givetvis ha en ekonomist kalkyl över kostnad för försäkringar/ev boendekostnader etc och skulle inte ta in spelare om det inte lönade sig. Varför skulle dom ta in spelare om det INTE lönade sig liksom.

Enda skälet till att korttidskontrakt förbjudits enkom för NHL-proffs är att alla lag inte är lika attraktiva för NHL-proffsen. Alltså, ett egoistiskt beslut som INTE fattats med ligans popularitet, ekonomista impact, supportrarnas åsikter, erfarenheten som det skulle innebära för våra juniorer i åtanke. Men visst, försök du att inbilla dig att det är av altruistiska skäl som dumjävlarna i Hockeyallsvenskans styrelse tagit detta beslut. Och på riktigt, håller du bakslag för andra klubbar som ett motiv för att vi inte ska göra som vi vill? Vi är Dif och vi gör som vi vill.
SELECT * FROM Users WHERE clue > 0
0 rows affected
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Stockholmare skrev:
Hela ditt resonemang angående att ta in proffs gör att juniorer får stå åt sidan faller eftersom samma argument kan appliceras i scenariot där proffen stannar en hel säsong. Detta utan att ha med i beräkningen att samma juniorer kommer att träna med sina idoler och kommer att kunna lära sig enormt mycket samtidigt som de får matchträning i klubbar som de lånas ut till och i våran juniororganisation.
Jasså? Det är ändå en i mitt tycke ganska kapital skillnad på att stöka om i en grupp kortvarigt mot att göra det för en hel säsong. Det måste du ju ändå köpa?

Att unga spelare skulle tycka det är OK att stäppa åt sidan och inte få spela tror jag inte ett endaste dugg på. Det sänker ju bara deras egna chanser att lyckas...Man ser oftast till sitt eget bästa, speciellt i dagens samhälle. Detta är naturligtvis något som är precis lika illa, om inte än värre, ifall det blir lockout hela säsongen så klart.

Jag förstår inte riktigt vart du vill komma faktiskt.
Användarvisningsbild
Stockholmare

Inlägg av Stockholmare »

-daniel- skrev:
Stockholmare skrev:
Jasså? Det är ändå en i mitt tycke ganska kapital skillnad på att stöka om i en grupp kortvarigt mot att göra det för en hel säsong. Det måste du ju ändå köpa?

Att unga spelare skulle tycka det är OK att stäppa åt sidan och inte få spela tror jag inte ett endaste dugg på. Det sänker ju bara deras egna chanser att lyckas...Man ser oftast till sitt eget bästa, speciellt i dagens samhälle. Detta är naturligtvis något som är precis lika illa, om inte än värre, ifall det blir lockout hela säsongen så klart.

Jag förstår inte riktigt vart du vill komma faktiskt.
3 spelare stökar om? Ok, då har vi olika uppfattningar om vad dessa 3 spelare skulle göra för gruppdynamiken. Jag tror att dessa 3 spelare kommer att göra alla andra spelare, juniorer som seniorer, bättre...det gör inte du. Du ser helt enkelt inte mervärdet i världsspelare, för medspelare, supportrar och för sponsorer. Ditt problem.

Då kan de juniorer som tycker att det är bättre att de spelar än Kronwall/Murray eller Hörna sticka. Ser de sig själva som större än Dif så har de inget här att göra. Att välja mellan att sura och lära sig av de bästa och välja att sura då kan de dra. Vi ska givetvis ställa upp med bästa möjliga lag. Annat vore brutalt dumt. Trollvarning på dig så jag avslutar denna diskussion nu.
Senast redigerad av Stockholmare den 2012-09-09 02:51:34, redigerad totalt 1 gånger.
0 rows affected
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Alltså, visst vore det såklart kul att se Hörnqvist, Kronwall och Murray i Djurgården. Men hur kan man vara så extreeeemt angelägen att få göra det 5-10 matcher? När man dessutom vet och borde ha i färskt minne hur det skadade Djurgården under förra lockouten att plocka hem massa spelare. Framför allt ekonomiskt.

Sedan kan det ju indirekt skada oss sportsligt den här säsongen om de kommer. Till kvalserien borde vi ta oss utan deras hjälp. Klarar vi inte det så förtjänar vi inte att gå upp heller. Ärligt talat nu. Vad är viktigare... att Murray och Kronwall går in 10 matcher i ett backpar och dominerar (inte för att jag tror att de skulle tokdominera, men ja, vara väldigt bra) eller att exempelvis Holm och Lennhammer får spela in sig med kontinuerligt med speltid och i alla fall få en chans att ta ett steg i sin utveckling så de kan spela på den nivån vi behöver ha dom på i en kvalserie? Visst, väljer ni alternativ ett är det upp till er. Men kom inte och gnäll sen då på att vissa yngre spelare inte "tagit steget" och räcker till i en kvalserie sen.
Expert.
Användarvisningsbild
Stockholmare

Inlägg av Stockholmare »

SirDIFalot skrev:Alltså, visst vore det såklart kul att se Hörnqvist, Kronwall och Murray i Djurgården. Men hur kan man vara så extreeeemt angelägen att få göra det 5-10 matcher? När man dessutom vet och borde ha i färskt minne hur det skadade Djurgården under förra lockouten att plocka hem massa spelare. Framför allt ekonomiskt.

Sedan kan det ju indirekt skada oss sportsligt den här säsongen om de kommer. Till kvalserien borde vi ta oss utan deras hjälp. Klarar vi inte det så förtjänar vi inte att gå upp heller. Ärligt talat nu. Vad är viktigare... att Murray och Kronwall går in 10 matcher i ett backpar och dominerar (inte för att jag tror att de skulle tokdominera, men ja, vara väldigt bra) eller att exempelvis Holm och Lennhammer får spela in sig med kontinuerligt med speltid och i alla fall få en chans att ta ett steg i sin utveckling så de kan spela på den nivån vi behöver ha dom på i en kvalserie? Visst, väljer ni alternativ ett är det upp till er. Men kom inte och gnäll sen då på att vissa yngre spelare inte "tagit steget" och räcker till i en kvalserie sen.
Det är de där 5-10 matcherna av matcherna som kidsen snackar om om 10 år när de får frågan: varför håller du på Djurgården? Vidare så räknas alla poäng och om vi tar alla, eller de flesta, av de 5-10 första matcherna så har vi 40+ matcher att spela samman laget efter superstarsen lämnat och vi är närmare kvalserien.

Det finns liksom inga logiska agrument som håller för att inte ha 1337-spelare i laget. Att ni inte ser att det inte är ett problem stör inte faktumet att amerikanska kommentatorer skulle säga att misc spelare från allsvenskan blev kronwalled under 5-10 matcher och fick se Dif-klacken under samma inslag. Hörnas one timer vid sidan av linkan är inte mindre värd. Win^3. Att Murray plattar till en motståndares ansikte, oavsätt vad man tycker om bråk, ska inte underskattas heller.
0 rows affected
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jag tror många överskattar hur grymma Murray och Kronwall skulle vara när de inte spelat match på ett halvår och det lär ta 4-5 matcher att få ordning på prylarna. Även för dom. Sedan tror jag att biljettförsäljningen skulle gå upp marginellt men inte mycket. Jag tror du överdriver möjligheterna att ungar skulle börja hålla på Djurgården bara för att Murray och Kronwall spelar en handfull matcher. Är de tillräckligt gamla för att veta vilka dom är och ta sig till hovet på grund av de så har de redan valt lagtillhörighet.
Expert.
Låst