Operation Derby

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Cantona
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Cantona »

fullfartframaat skrev:Vad ska man göra åt problemet? Jag tycker att hockeyn ska bryta med Järnkaminerna, för allas bästa. Järnkaminerna har försökt i flera år men har inte lyckats få deras medlemmar att gå på hockeymatcherna. Ta bort ansvaret från Järnkaminerna, låt dom bli en fotbollssupporterförening istället. Då slipper dom känna att dom måste angagera sig i hockeyn när de egentligen inte vill det.

Om Järnkaminerna är borta kan också nya grupper växa fram. Se på Hammarby hockey som ett bra exempel. Där är det inte Bajen Fans utan Bamsingarna som är den största supportergruppen. Det hindrar inte många medlemmar i Bajen Fans från att gå på hockey, men organisationen slipper bära ansvaret för eventuella motgångar. Hammarby hockey är faktiskt en förebild i det här sammanhanget. Dom har värdelösa publiksiffror, men deras klack är mycket större än vår.

Vad tror ni? Kan Järnkaminerna någonsin få deras medlemmar att gå på hockeyn eller krävs det nya grepp för att få tillbaka stämningen på DIF-matcherna?
Vad får dig att tro att Järnkaminerna inte vill engagera sig i hockeyn?
Användarvisningsbild
Rash
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Inlägg av Rash »

mforce, vi behöver inte solna aik. Det vi supportrar behöver en spark i arslet och ställa upp för vårt lag (nu mer än någonsin), inte för våra värsta rivaler. Vi ska brinna för vårt lag, inte för vilka som står på andra sidan!

Visst känns det speciellt att få möta dom. Men det som behövs för att hockey ska leva upp igen är att man minskar antalet omgångar och utvidgar elitserien. Så visst skulle det vara intressant de första derbyna, kanske rentav första säsongen. Men sen då?
Om man skulle skära i antalet omgångar och gnaget skulle gå upp, då kan vi snacka skillnad. Men då skulle även intresset bli större inför matcher mot lag som Malmö och Mora.
Lycka är att vara djurgårdare
vazze

Inlägg av vazze »

DIF är en av dem få klubbar som vi ha färre spelade matcher, och det va länge sen vi hade Putte vi rodret som verkligen kunde få sin vilja igenom.

Snart så är det 70+ omgångar, och ännu glesare på matcherna än idag.
Om jag hade kommit ihåg trådens namn där någon "grävande" supporter hade siffrorna på detta så hade jag länkat, men jag är lat och trött idag och skall snart bege mig till Lucia firande på yngsta dotterns dagis.

Putte tillbaks tack! 50+ omgångar förstör hockeyn, va gör då inte 70+?
Paulsgrove Crew

Inlägg av Paulsgrove Crew »

Jag är chockad.

Här sitter någon dåre som påstår sig vara hängiven Djurgårdare att vi ska låna ut spelare för att hjälpa upp våra hatade rivaler till Elitserien?

Hjälpa upp? Du menar väl hjälpa till att förinta dom? Det är rimligare.

Om det är så illa ställt med DIF och hockeyn i stort, att vi inte klarar oss utan Gnaget, ja då kan vi lika gärna lägga ner.

Jävla platssupportrar som sitter och hoppas på Gnaget för att få se derbyn.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

vazze skrev:DIF är en av dem få klubbar som vi ha färre spelade matcher, och det va länge sen vi hade Putte vi rodret som verkligen kunde få sin vilja igenom.

Snart så är det 70+ omgångar, och ännu glesare på matcherna än idag.
Om jag hade kommit ihåg trådens namn där någon "grävande" supporter hade siffrorna på detta så hade jag länkat, men jag är lat och trött idag och skall snart bege mig till Lucia firande på yngsta dotterns dagis.

Putte tillbaks tack! 50+ omgångar förstör hockeyn, va gör då inte 70+?
Jag tror inte att det handlar om att vi har ett dåligt lag eller att vi ligger långt ner i tabellen. Det är för mycket matcher helt enkelt. Folk orkar inte ta sig ut till Globen/Hovet två gånger i veckan. Utan man stannar hellre hemma med familjen och följer matchen från internet/text-tv.

Bort med derbygrupperna. Utöka serien till 16 lag och spela endast dubbelmöten. 6 istället för 8 lag går till slutspel. Det är det enda sättet att få tillbaka Stockholmspubliken tror jag. Då tror jag också att det skulle bli bättre matcher. Piggare spelare och mer prestige. Dock så kommer det här inte att inträffa på många år.

Som Hudiksvallare åker jag på helgmatcherna. Tycker det är förbannad onödigt att ta ledigt från jobbet för en seriematch.

Det förstår väl vem som helst att det är för mycket matcher. JK anordnar knappt någon bortresa under en säsong. Vem har tid, råd, lust & ork att åka på bortamatcher mitt i veckan? När man dessutom går på 1-2 hemmatcher i veckan.

Sen så tycker självklart jag också att det varit dåligt med folk på ståplats. Varje match är viktigt numera. Alla borde rannsaka sig själva och gå på minst en hemmamatch varannan vecka. Så är det ju faktiskt i fotbollen. Djurgår`n behöver oss mer än någonsin!
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Paulsgrove Crew skrev:Jag är chockad.

Här sitter någon dåre som påstår sig vara hängiven Djurgårdare att vi ska låna ut spelare för att hjälpa upp våra hatade rivaler till Elitserien?

Hjälpa upp? Du menar väl hjälpa till att förinta dom? Det är rimligare.

Om det är så illa ställt med DIF och hockeyn i stort, att vi inte klarar oss utan Gnaget, ja då kan vi lika gärna lägga ner.

Jävla platssupportrar som sitter och hoppas på Gnaget för att få se derbyn.
Du mognar nog om ett par år du med...

En fråga, vad är höjdpunkterna på en säsong i Allsvenskan? För mig är det alla derbyn. Det är då snacket och tråkningarna kommer igång på jobbet och bland vänner och man är aldrig så nervös och glad på andra matcher som man är på dessa.

Detta finns inte inom hockeyn, därför är det min bestämda åsikt att DIF skulle tjäna massor på att minst ett stockholmslag till kom upp (inte ssk).
Confucius43

Inlägg av Confucius43 »

Äh...lyckades skriva ett eget inlägg i ämnet, sorry!

Jag håller i alla fall med Jojje, då intresset helt klart skulle öka i sthlm.

För övrigt så var det Vetterstad och inte Värnamo som slogs samman med Husqvarna...
Senast redigerad av Confucius43 den 2006-12-13 13:31:48, redigerad totalt 2 gång.
vazze

Inlägg av vazze »

Jojje skrev: Du mognar nog om ett par år du med...

En fråga, vad är höjdpunkterna på en säsong i Allsvenskan? För mig är det alla derbyn. Det är då snacket och tråkningarna kommer igång på jobbet och bland vänner och man är aldrig så nervös och glad på andra matcher som man är på dessa.

Detta finns inte inom hockeyn, därför är det min bestämda åsikt att DIF skulle tjäna massor på att minst ett stockholmslag till kom upp (inte ssk).
I concur.

Men jag ställer mig frågande till låna/hyra ut spelare till packet för att få dem att åstadkomma detta.
Men vi behöver MINST 1 Sthlms-lag till i ES.
Paulsgrove Crew

Inlägg av Paulsgrove Crew »

Självklart är derbyn kul, men att sitta och hoppas på Aik? Hjälpa dom?

Är ni helt från vettet? Hör ni inte hur plastigt det låter?

"Det är så trist i Elitserien så hoppas våra rivaler går upp, annars hjälper vi dom upp"

Vadå behöver Aik & derbyn för Elitserien och hockeyn? Hejar ni på Elitserien? Hejar ni på hockey? Eller hejar ni på DIF?

Hata Aik!
DJ The real one..

Inlägg av DJ The real one.. »

Jo det är ju tur att man är så jävla mogen om man tycker som vissa här...
Det är ju även moget att inte gå på möten eller matcher för att "det blir inte som jag vill i alla fall, det är fel datum, fel tid buä"

Hjälpa gnaget?! Nu kanske vi ska inrikta oss själva lite mer på att bli kvar i elitserien och kanske ta oss till slutspel. Tycker dock självklart att det skulle vara kul med derbyn men på lång sikt är det ingen lösning på vårt problem. Nyhetens behag kommer snart att vara förbi och då blir de matcherna lika urvattnade som de var senast aik va uppe.
Ska vi dessutom hjälpa dom så ska ju vi självklart ha ngt i gengäld och det luktar samarbete som i sin tur luktar jävligt illa!

Det här med att fotbollen är "inne" är ju även det helt sjukt. Fotbollen och hockeyn är massmedialt och publikt de två största sporterna i Sverige. Vi har dessutom en väldigt fin historia att vårda när det gäller hockeyn. Det måste ju ligga i alla Djurgårdares intresse att se till att vi är dominanta inom båda grenarna. Annars är man ingen Djurgårdssupporter utan bara en trendkänslig prick som vill vara "rätt".
Div. 2 Djurgår´n ändå!
Användarvisningsbild
Hr1
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hr1 »

Aldrig i helvete att DIF ska hjälpa Allmänna IK att gå upp i ES!

Jag förstår om man vill se derbyn.

Jag kan förstå de som resonerar att det kanske kan hjälpa DIF och Stockholmshockeyn. Jag håller med om att det kan finnas en liten poäng i det resonemanget.

Jag kan sträcka mig så långt att jag till en liten liten del, på något sätt delvis förstår att några vill att Allmänna går upp, även om jag absolut inte håller med.

Men att någon vill att DIF, på något sätt, ska hjälpa Allmänna IK att gå upp i ES, det finns bara inte i min värld.

HATA AIK!
Mats Sundin - Jävla Svin!
Hammarby finns inte längre!
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
Dulee, Bergh, Huokko och Rådbjer. Allmänna IK – Kvinnomisshandlarnas klubb.
Användarvisningsbild
Royen

Allsvenskan

Inlägg av Royen »

Hr1 skrev:Aldrig i helvete att DIF ska hjälpa Allmänna IK att gå upp i ES!

Jag förstår om man vill se derbyn.
Foretrekker du Allsvenskan eller Kvalserien da?
Det er langt fra
Bergen til Hovet
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Det lär nog komma derbyn tidigare än vad vi vill.... Om nu AIK lyckas ta sig till kvalserien då......

För övrigt är det helt rätt att försöka hjälpa upp ett STHLMs lag till till elitserien. Detta skulle vi enbart vinna på....
Användarvisningsbild
Hr1
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Allsvenskan

Inlägg av Hr1 »

Royen skrev:Foretrekker du Allsvenskan eller Kvalserien da?
Jag foretrekker att DIF vinner SM-Guld och att Allmänna förlorar på en uterink.
Mats Sundin - Jävla Svin!
Hammarby finns inte längre!
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
Dulee, Bergh, Huokko och Rådbjer. Allmänna IK – Kvinnomisshandlarnas klubb.
Kojak

Inlägg av Kojak »

Nu tänker jag återigen ge mig in i denna diskussion då jag faktiskt tycker att den är viktig.

Fyra matcher mot Solnagänget i elitserien är INTE för mycket. Det funkade bra innan derbygrupperna kom till!

Och att jag vill ha Solna Ajk i elitserien är inte ett dugg konstigt då det skulle göra Stockholmshockeyn mer attraktivare.

Så att ha ett sammarbete som går ut på att spelare som inte tar plats kan få spelmöjlighet i en division lägre, utan att ta sina grejjer till Uppsala eller Nyköping. Med Bajen var det bara att ta trunken en trappa ner...

Jag ser verkligen inte felet med det. Jag avskyr sorkarna ändå lika mycket!
Skriv svar