Kall-El skrev:Problemet för vår del är nog inte avsaknaden av "toppar" för det har vi i Bremberg, Ölvestad och Ottosson.
Man inser hur illa det verkligen står till med DIF när ni kallar spelare som Ölvestad och Ottosson för toppar. Ottosson ha väl inte gjort många rätt denna säsong? Ölvestad kämpar men gör för lite poäng, Timmy Pettersson har gjort lika många poäng på exakt samma antal matcher.
Espen, linkan, Thoresen, Rudslätt osv. Det var/är toppar.
Min högst personliga uppfattning är att man borde plocka in en junis i varje kedja.
Fimpan tanken på en juniskedja och låtdem istället spela med mer rutinerat folk! I bättre omgivning tror jag de utvecklas fortare kombinerat med att de med största säkerhet får mer speltid jämfört med att bli förpassad til en juniskedja.
Dessutom ger detta en möjlighet till 4 jämna kedjor som kan spela lika mycket vilket i sin tur innebär att vi kan spela hårdare med vissa spelare i PP samt boxplay.
Avslutningvis tror jag inte heller det är så lyckat att slänga in allt krut i en kedja då risken blir stor att hela laget rääknar med att denna trio skall producewra vilket sätter stor press på dessa individer samtidigt som det kanske innebär att övriga spelare inte krigar på lika hårt då de räknar med att första kesjan skall göra jobbet.
Fyra jämna kedjor är i mitt tycke bättre bådeför spelarna och för lagets bästa.....
Balastik är inte den spelare vi söker. Han är fan latare än Brendl himself. Dessutom så har han inte samma målfarlighet som Pavel. Balastik är bättre än många utav våra spelare, men det finns bättre och billigare spelare tillgängliga. Så Nej Tack till Balastik, om han så ens spelar gratis!
Sen är han ju klar för hv också, så vi kan nog glömma honom. Tyvärr, ska vi hitta nya spelare är det enda vi har råd med spelare från allsvenskan. Eller hemvändare som inte platsar i andra lag.
Känns lite jobbigt ärligt talat. HV är inte direkt laget som behöver forwards eller ligger risigt till i tabellen.. Ändå fortsätter de att plocka guldkornen på marknaden.
Jaja, nu när fotbollsallsvenskan ska utökas ytterligare så stärks möjligheterna för Jönköpings Södra att komma dit.. det skulle nog bli kännbart för publikströmningen till Kinnarps Arena..
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche