Balastik!
De är en tjeck som inte platsar i nhl.Har inte tränarens förtroende. Står att med rätt center breve sig gör han mycket mål. Spelade förra vm med tjeckien och gjorde 6 poäng. kanske inte så skrämande,men kanske kan vara nåt.Vi behöver en målskytt.Han är tydligen väldigt rapp på rören och har ett bra skott!Jack Daniel skrev:Vem är det?
Senast redigerad av jensa11 den 2006-12-12 14:56:04, redigerad totalt 1 gånger.
Jag blir mörkrädd då jag jag ser Djurgårns laguppställning. Var är profilerna? Var är de spelarna som sticker ut? Vi har inte en spelare i Tre Kronor.
VI är totalt profillösa.
Jag tog en titt på de 4 stora dvs FBK, HV 71, Frölunda och LHC och kan enkelt konstatera att de har en rad profler.
FBK har Ledin, Kåberg Jörgen Jönsson, Rhodin, Andreas Johansson och Fredrik Olausson.
Frölunda har Tomi Kallio, Steve Kariya, Ronnie Sundin, Jonas Fransson och Martin Pluss.
HV 71 har Andreas Jämtin, Lance Ward, Mika Hannula, Jan Hrdina,Jukka Voutilainen, David Petrasek, Stefan Pettersson och Johan Davidsson.
Vi hade ett ruskigt bra lag på gång 03-04 med Hedström som numera är i Timrå, Lintner som numera är i Skellefteå och Stefan Pettersson som numera är i Tre Kronor och HV 71. Dessa tre hävdar jag bestämt skulle man byggt laget kring . Stefan Pettersson och Jonte Hedström är två powerforwards dvs stora, starka, elaka, målfarliga och internationella i sin spelstil som är ganska sällsynta i svensk hockey.
VI är totalt profillösa.
Jag tog en titt på de 4 stora dvs FBK, HV 71, Frölunda och LHC och kan enkelt konstatera att de har en rad profler.
FBK har Ledin, Kåberg Jörgen Jönsson, Rhodin, Andreas Johansson och Fredrik Olausson.
Frölunda har Tomi Kallio, Steve Kariya, Ronnie Sundin, Jonas Fransson och Martin Pluss.
HV 71 har Andreas Jämtin, Lance Ward, Mika Hannula, Jan Hrdina,Jukka Voutilainen, David Petrasek, Stefan Pettersson och Johan Davidsson.
Vi hade ett ruskigt bra lag på gång 03-04 med Hedström som numera är i Timrå, Lintner som numera är i Skellefteå och Stefan Pettersson som numera är i Tre Kronor och HV 71. Dessa tre hävdar jag bestämt skulle man byggt laget kring . Stefan Pettersson och Jonte Hedström är två powerforwards dvs stora, starka, elaka, målfarliga och internationella i sin spelstil som är ganska sällsynta i svensk hockey.
- Jack Daniel
Vi har inga pengar, nej...
VARFÖR är Djurgårdens IF så förbannat fattiga?
Det började ju knappast för något år sedan.
Egen arena, klart det gör sitt till, men även innan FBK hade sin nuvarande Kaffe-arena, så drog dem ifrån oss ekonomiskt.
VARFÖR?
Varför talar detta för MISSKÖTSEL av DIF?
Och varför i helv*** sitter folk som Svanberg och Breitzholtz i styrelsen utan att pynta för BRA spelare?
Visst skuldsanering är kanon, men det räcker ju inte.
VARFÖR är Djurgårdens IF så förbannat fattiga?
Det började ju knappast för något år sedan.
Egen arena, klart det gör sitt till, men även innan FBK hade sin nuvarande Kaffe-arena, så drog dem ifrån oss ekonomiskt.
VARFÖR?
Varför talar detta för MISSKÖTSEL av DIF?

Och varför i helv*** sitter folk som Svanberg och Breitzholtz i styrelsen utan att pynta för BRA spelare?
Visst skuldsanering är kanon, men det räcker ju inte.
Inga spelare i Tre Kronor? Både Dragan och Fernholm är med deesutom var Ölvestad uttagen men han var tvungen att tacka nej.Bautabröl skrev:Jag blir mörkrädd då jag jag ser Djurgårns laguppställning. Var är profilerna? Var är de spelarna som sticker ut? Vi har inte en spelare i Tre Kronor.
VI är totalt profillösa.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hänger du med bra i landslagsfrågan?Bautabröl skrev:Jag blir mörkrädd då jag jag ser Djurgårns laguppställning. Var är profilerna? Var är de spelarna som sticker ut? Vi har inte en spelare i Tre Kronor.
VI är totalt profillösa.
Daniel Fernholm, Dragan Umicevic och Jimmie Ölvestad blev uttagna. Jimmie har däremot tvingats tacka nej.
Sjunger avgå Johnny...
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Problemet för vår del är nog inte avsaknaden av "toppar" för det har vi i Bremberg, Ölvestad och Ottosson. Haken är nog snarast att vi saknar bärande "breddspelare". Där andra lag har kvalité har vi "medelmåttor" eller juniorer.... Klart som tusan att detta inte funkar i längden.
Med två nya forwards av klass tror jag i alla fall att vi skulle undvika kvalserien. Utan förstärkningar hamnar vi nog där och då får vi väl i alla fall se lite derbyn i bästa fall!
Med två nya forwards av klass tror jag i alla fall att vi skulle undvika kvalserien. Utan förstärkningar hamnar vi nog där och då får vi väl i alla fall se lite derbyn i bästa fall!