Operation Derby
Vad tycker DU om att slå ihop alla Stockholmslag till ett lag? Den enda nackdelen jag ser är att alla heta Stockholmsderbyn försvinner.
När Husqvarna och Värnamo slog ihop sina båda organisationer (HV 71) gick det riktigt bra för klubben. Det vore riktigt intressant att se hur det skulle gå för ett Stockholmslag med spelare från Hammarby, Djurgården och AIK.
Eller vad tror du?
När Husqvarna och Värnamo slog ihop sina båda organisationer (HV 71) gick det riktigt bra för klubben. Det vore riktigt intressant att se hur det skulle gå för ett Stockholmslag med spelare från Hammarby, Djurgården och AIK.
Eller vad tror du?
Senast redigerad av Bautabröl den 2006-12-12 15:39:24, redigerad totalt 2 gång.
Jag tycker JK har varit väldigt engagerade i hockeyn i år och gjort allt för att lyfta fram hockeyn som prio 1 under vinterhalvåret. Det är inte JKs fel att alltför många djurgårdare bara går för stämningen och inte för att stötta laget.fullfartframaat skrev:Vad ska man göra åt problemet? Jag tycker att hockeyn ska bryta med Järnkaminerna, för allas bästa. Järnkaminerna har försökt i flera år men har inte lyckats få deras medlemmar att gå på hockeymatcherna. Ta bort ansvaret från Järnkaminerna, låt dom bli en fotbollssupporterförening istället. Då slipper dom känna att dom måste angagera sig i hockeyn när de egentligen inte vill det.
Om Järnkaminerna är borta kan också nya grupper växa fram. Se på Hammarby hockey som ett bra exempel. Där är det inte Bajen Fans utan Bamsingarna som är den största supportergruppen. Det hindrar inte många medlemmar i Bajen Fans från att gå på hockey, men organisationen slipper bära ansvaret för eventuella motgångar. Hammarby hockey är faktiskt en förebild i det här sammanhanget. Dom har värdelösa publiksiffror, men deras klack är mycket större än vår.
Vad tror ni? Kan Järnkaminerna någonsin få deras medlemmar att gå på hockeyn eller krävs det nya grepp för att få tillbaka stämningen på DIF-matcherna?
Rätta mig om jag har fel, men brajjen hockeys publiksnitt ligger på under 500. Tror det är lite orättvist att jämföra DIF med hammarby då vi har en lite bättre och lite finare hockey historia och tradition än vad kusinen från söder har.
Jojje, just precis, vett. En djurgårdare med vett räcker inte en hjälpande hand till ajk.
Lycka är att vara djurgårdare
Klart som fan att man vill ha derbyn. Det vore sanslöst grymt!
Men grejen är ju den att efter tre derbyn på två månader så förblir hockeyn lika död som den varit de senaste åren.
Hamnar vi i Allsvenskan lär vi spy på derbyn efter en säsong. Eller hur är seriestrukturen där nere? Hur många gånger möter man varandra per säsong?
Men grejen är ju den att efter tre derbyn på två månader så förblir hockeyn lika död som den varit de senaste åren.
Hamnar vi i Allsvenskan lär vi spy på derbyn efter en säsong. Eller hur är seriestrukturen där nere? Hur många gånger möter man varandra per säsong?
Det var Huskvaran och vätterstad som slogs ihop till hiv. Inte värnamo, att värnamo skulle slås ihop med huskvarna hadde typ varit samma sak som att DIF och nyköping gått ihopp. Eftersom värnamo ligger 10 mil från Jkpg.....Bautabröl skrev:Vad tycker DU om att slå ihop alla Stockholmslag till ett lag? Den enda nackdelen jag ser är att alla heta Stockholmsderbyn försvinner.
Eller vad tror du?
+
Det är tydligen många som glömmer det sammarbete vi har/hade (vet inte vilket) med Bajen.
Det var ofta vi skickade spelare dit under Wikegårds tid i DIF. Spelare som behövde matchträning och inte platsade i A-truppen.
Helt ärligt ser jag inget fel med att hjälpa hatet lite grann. Hatet mot Råttorna och Bajen är heligt hat men utövas inte kring våra matcher. Varför inte då hjälpa dom lite?
Jag ser inget problem med det. Dock så ska det vara spelare som inte platsar och som kanske inte har samma djurgårdshjärta som många har. Där kanske jag och Jojje inte delar samma uppfattning om vilka spelare man borde skicka till råttorna, men ideén tycker jag inte det är fel på.
Upp med Bajen eller gnaget, gärna så fort som möjligt!
Det var ofta vi skickade spelare dit under Wikegårds tid i DIF. Spelare som behövde matchträning och inte platsade i A-truppen.
Helt ärligt ser jag inget fel med att hjälpa hatet lite grann. Hatet mot Råttorna och Bajen är heligt hat men utövas inte kring våra matcher. Varför inte då hjälpa dom lite?
Jag ser inget problem med det. Dock så ska det vara spelare som inte platsar och som kanske inte har samma djurgårdshjärta som många har. Där kanske jag och Jojje inte delar samma uppfattning om vilka spelare man borde skicka till råttorna, men ideén tycker jag inte det är fel på.
Micke Nylander skrev:Det är tydligen många som glömmer det sammarbete vi har/hade (vet inte vilket) med Bajen.
Sammarbete säger du, menar du det sammarbetet som bajens supportrar satte stopp för?
Dom sade stopp, inga fler utlåningar till DIF, det blev inga fler utlåningar.
Så ska det också vara, det ska så fan lånas ut spelare till ajkå eller bajen.
Men vad kan man vänta sig av den dryga pojken som startat tråden, han som inte går på vissa matcher för det är fel dag, fel motstånd.
Men vi är inte lika ruttna som de bajenfans som stoppade utlåningarna, eller hur? Vafan är det för sandlådefasoner? Är det något vi behöver så är det AIK i elitserien. Vet inte om utlåningar hjälper AIK, men gör det det och vi har möjlighet så är det inte fel. Nog för att man tycker illa om AIK och Bajen, men det är tusan så mycket roligare att tycka illa om dem när de också spelar i elitserien.
mforce skrev:Men vi är inte lika ruttna som de bajenfans som stoppade utlåningarna, eller hur? Vafan är det för sandlådefasoner? Är det något vi behöver så är det AIK i elitserien. Vet inte om utlåningar hjälper AIK, men gör det det och vi har möjlighet så är det inte fel. Nog för att man tycker illa om AIK och Bajen, men det är tusan så mycket roligare att tycka illa om dem när de också spelar i elitserien.
Nu förstår jag ingenting, hjälpa ajkå?????
Hade det varit 2 derbyn så kanske det hade blivit drag kring matcherna, men 4, då blir det som vanligt att hemmalaget har en liten klack på c.a 50 pers, medans bortalaget är borta...
Var det ingen publik när det var NHL-strejk så inte fan hjälper några derbyn.
Ruttna som bajen fansen..... det var inte ruttet det var hjärta....
Nu förstår jag ingenting, hjälpa ajkå?????
Att du inte förstår framgår tydligt ;-)
Det bästa vore väl om vi inte behövde hjälpa dem, att de skulle kunna ta sig upp av egen kraft.
Hade det varit 2 derbyn så kanske det hade blivit drag kring matcherna, men 4, då blir det som vanligt att hemmalaget har en liten klack på c.a 50 pers, medans bortalaget är borta...
Det är inte bara derbyna det behöver bli drag kring. Om AIK går upp kommer det förhoppningsvis medföra att folk börjar snacka hockey i den här staden och folk blir intresserade igen.
det var inte ruttet det var hjärta....
Ja, inte var det hjärna i varje fall. Tänk om dessa idrottsfans kunde använda denna del av kroppen lite mer och inse att det är idrott det handlar om, inte krig...
Men det är klart, en del är kvar på grottmänniskostadiet ;-)
Att du inte förstår framgår tydligt ;-)
Det bästa vore väl om vi inte behövde hjälpa dem, att de skulle kunna ta sig upp av egen kraft.
Det är inte bara derbyna det behöver bli drag kring. Om AIK går upp kommer det förhoppningsvis medföra att folk börjar snacka hockey i den här staden och folk blir intresserade igen.
det var inte ruttet det var hjärta....
Ja, inte var det hjärna i varje fall. Tänk om dessa idrottsfans kunde använda denna del av kroppen lite mer och inse att det är idrott det handlar om, inte krig...
Men det är klart, en del är kvar på grottmänniskostadiet ;-)
- Jack Daniel