Är lite kluven angående lockout. Senast det blev lockout, jovisst sköna lirare och ett riktigt bra lag och en rolig säsong. Men det kostade betydligt mer än vad det smakade.
Man blir ju lite orolig när man får höra på omvägar att i stort sett alla av våra "junisar" som har en a-lags plats inte tror att vi kommer ta oss upp på ett par år. Tveksam inställning! Tar dock detta med en nypa salt och väljer att blunda..
Nu kan du ju i princip sitta där och hitta på detta men kan det inte vara lite försvarsmekanism ifall det stämmer? Få ner pressen lite på sig själva. Jag tror inte det är fel på inställningen, de måste köra extra hårt för att synas nu.
Jag tycker det är komiskt att flera har åsikter om Pickard utan att ha sett honom spela. Först var det väldigt negativa kommentarer från flera håll då vi gjort klart med honom.
Efter intervjun på hemsidan är det flera som är positiva och tror på succe'.
Jag har bara sett några klipp med honom, ville bekanta mig med hans målvaktsstil.
Jag tyckte också han verkade sympatisk i intervjun men hur bra han blir i DIF - flipp eller flopp - det får han visa på isen. Jag har ingen aning, men jag hoppas att han och Reideborn konkurrerar med varandra och höjer sig. Det hoppas vi alla!
Taggade inför hockeysäsongen? Det är jag! Hovet på fredag - vi ses då hoppas jag!
Tessan skrev:Jag tycker det är komiskt att flera har åsikter om Pickard utan att ha sett honom spela. Först var det väldigt negativa kommentarer från flera håll då vi gjort klart med honom.
Jag har bara sett några klipp med honom, ville bekanta mig med hans målvaktsstil.
Jag tyckte också han verkade sympatisk i intervjun men hur bra han blir i DIF - flipp eller flopp - det får han visa på isen. Jag har ingen aning, men jag hoppas att han och Reideborn konkurrerar med varandra och höjer sig. Det hoppas vi alla!
Taggade inför hockeysäsongen? Det är jag! Hovet på fredag - vi ses då hoppas jag!
Läs tråden om Pickard igen. Vem tror på succé? Han gjorde ett bra intryck, det är allt.
Tessan skrev:Jag tycker det är komiskt att flera har åsikter om Pickard utan att ha sett honom spela. Först var det väldigt negativa kommentarer från flera håll då vi gjort klart med honom.
Jag kan väl med dumstruten på säga att jag kanske dömde ut han lite för hårt när han kom. Förvisso har han ju inte bevisat mig helt fel ännu, men från hans videor och klippet på DIFhockey så kände jag ändå att min bild av honom var kanske lite grövre än vad den kan vara. Jag hoppas och tror att han faktiskt kan lyckas och att jag helt enkelt sköt med för mycket krut i kanonen under mitt första inlägg om honom
Mårten_ skrev:Undrar om Marcus Bohman är tillräckligt bra för att ta en fast plats i allsvenskan? Han spelade ju några matcher i Elitserien förra säsongen.
Kanske. Samtidigt slåss han ju mot sex spelare som spelade mycket i bra ligor förra året + Arnesson och Falk som även dom är stora talanger.
Erik Gustafsson har föresten varit över på Edmontons sommar camp. Har läst på flera ställen att han var en av dom spelare som imponerade mest. Låter lovande.
Är personlig ytterst tveksam till att spela Johner och Bremberg i samma kedja.
Känns helt enkelt som kaka på kaka för min del och är dessutom av uppfattningen att spelare av den kvaliten måste kunna leda var sin kedja offensivt på denna nivån.
Sedan har jag inger problem alls med att Weigel ges chansen det känns bara kul.