Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Rix

Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm

Inlägg av Rix »

En lockout är aldrig bara positiv, men det är klart om vi får in ett par spelare ett par månader som gör att vi får in bra med poäng skadar ju aldrig.

Vi får väl helt enkelt se hur det blir :)
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Är lite kluven angående lockout. Senast det blev lockout, jovisst sköna lirare och ett riktigt bra lag och en rolig säsong. Men det kostade betydligt mer än vad det smakade.

Lägger upp en länk som passar bra
YNWA
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av YNWA »

Man blir ju lite orolig när man får höra på omvägar att i stort sett alla av våra "junisar" som har en a-lags plats inte tror att vi kommer ta oss upp på ett par år. Tveksam inställning! Tar dock detta med en nypa salt och väljer att blunda..
Staten

Inlägg av Staten »

Nu kan du ju i princip sitta där och hitta på detta men kan det inte vara lite försvarsmekanism ifall det stämmer? Få ner pressen lite på sig själva. Jag tror inte det är fel på inställningen, de måste köra extra hårt för att synas nu.
Användarvisningsbild
Ja-ke den andre

Inlägg av Ja-ke den andre »

Träffade Blomstrand ute igår. Som vanligt när jag träffar honom ute så är han nykter. Professionellt.

Var jävligt taggad inför säsongen. Bitig är han också.

Detta inlägg är till er som klagar på våra "supande" junisar.

Tack för mig.
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm

Inlägg av Tessan »

Jag tycker det är komiskt att flera har åsikter om Pickard utan att ha sett honom spela. Först var det väldigt negativa kommentarer från flera håll då vi gjort klart med honom.
Efter intervjun på hemsidan är det flera som är positiva och tror på succe'.

Jag har bara sett några klipp med honom, ville bekanta mig med hans målvaktsstil.

Jag tyckte också han verkade sympatisk i intervjun men hur bra han blir i DIF - flipp eller flopp - det får han visa på isen. Jag har ingen aning, men jag hoppas att han och Reideborn konkurrerar med varandra och höjer sig. Det hoppas vi alla!

Taggade inför hockeysäsongen? Det är jag! Hovet på fredag - vi ses då hoppas jag!
Användarvisningsbild
android

Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm

Inlägg av android »

Tessan skrev:Jag tycker det är komiskt att flera har åsikter om Pickard utan att ha sett honom spela. Först var det väldigt negativa kommentarer från flera håll då vi gjort klart med honom.

Jag har bara sett några klipp med honom, ville bekanta mig med hans målvaktsstil.

Jag tyckte också han verkade sympatisk i intervjun men hur bra han blir i DIF - flipp eller flopp - det får han visa på isen. Jag har ingen aning, men jag hoppas att han och Reideborn konkurrerar med varandra och höjer sig. Det hoppas vi alla!

Taggade inför hockeysäsongen? Det är jag! Hovet på fredag - vi ses då hoppas jag!
Läs tråden om Pickard igen. Vem tror på succé? Han gjorde ett bra intryck, det är allt.
Född till sportchef.
Rix

Inlägg av Rix »

Tessan skrev:Jag tycker det är komiskt att flera har åsikter om Pickard utan att ha sett honom spela. Först var det väldigt negativa kommentarer från flera håll då vi gjort klart med honom.

Jag kan väl med dumstruten på säga att jag kanske dömde ut han lite för hårt när han kom. Förvisso har han ju inte bevisat mig helt fel ännu, men från hans videor och klippet på DIFhockey så kände jag ändå att min bild av honom var kanske lite grövre än vad den kan vara. Jag hoppas och tror att han faktiskt kan lyckas och att jag helt enkelt sköt med för mycket krut i kanonen under mitt första inlägg om honom :D
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Alla läser inte så noga här.

Bara för att man skriver upp vilka siffror han haft innan han kom hit (och de råkar vara dåliga) så betyder inte det att man dömer ut honom.

Och detsamma gäller att man skriver att han ger ett positivt intryck i intervjuerna. Det betyder inte att man tror på succé.
Expert.
Mårten_

Inlägg av Mårten_ »

Undrar om Marcus Bohman är tillräckligt bra för att ta en fast plats i allsvenskan? Han spelade ju några matcher i Elitserien förra säsongen.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Mårten_ skrev:Undrar om Marcus Bohman är tillräckligt bra för att ta en fast plats i allsvenskan? Han spelade ju några matcher i Elitserien förra säsongen.
Kanske. Samtidigt slåss han ju mot sex spelare som spelade mycket i bra ligor förra året + Arnesson och Falk som även dom är stora talanger.

Erik Gustafsson har föresten varit över på Edmontons sommar camp. Har läst på flera ställen att han var en av dom spelare som imponerade mest. Låter lovande.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
floor15
Kontakt:

Inlägg av floor15 »

Då vet vi iaf en femma och hur den formeras inför morgondagen.
Bremberg / Johner / Weigel
David Lidström / Timmy Pettersson

Ska bli riktigt intressant att se hur det ser ut på isen imorgon.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

floor15 skrev:Då vet vi iaf en femma och hur den formeras inför morgondagen.

Fy FAN vad kul att Weigel får chansen direkt! Som jag hade hoppats på det. Och det är han verkligen värd. Grymt!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
mb81

Inlägg av mb81 »

Jim Morrison skrev:
floor15 skrev:Då vet vi iaf en femma och hur den formeras inför morgondagen.

Fy FAN vad kul att Weigel får chansen direkt! Som jag hade hoppats på det. Och det är han verkligen värd. Grymt!
Kul! Hoppas Weigel får sitt genombrott nu! Är laget helt ordinarie tro? Inga borta? r tanken att Weigel spelar som ytterforward?
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Är personlig ytterst tveksam till att spela Johner och Bremberg i samma kedja.

Känns helt enkelt som kaka på kaka för min del och är dessutom av uppfattningen att spelare av den kvaliten måste kunna leda var sin kedja offensivt på denna nivån.

Sedan har jag inger problem alls med att Weigel ges chansen det känns bara kul.
Skriv svar