Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
emilin
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av emilin »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
SirDIFalot skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Är helt med på Andys, Magnutz mfl linje.

Jag kommer aldrig kunna välja bort DIF. Det är inget val. DIF är allt för mig och skölden ger mig en enorm stolthet.

Att ishockeyföreningen är misskött skriver jag under på alla dagar i veckan. Men för mig kommer aldrig styrelsen att vara DIF för mig. DIF är skölden. Styrelsen kan man byta ut, men färgerna består.

Nu, mer än någonsin tidigare under mina levnadsår, behöver DIF allt stöd de kan få.

Jag kommer följa mitt kära lag i med och motgång.
För evigt, oavsett.
Just därför är DIF hockeys agerande väldigt konstigt. Nu borde de verkligen vilja lösa problem.
Som jag skrev, styrelsen har en hel del övrigt att önska. Till dess att vi får en kompetent styrelse tänker jag inte sitta med armarna i kors. Då kan det vara över för hockeyn. Vi måste stå upp för klubben och rädda den nu.

Man kan väl inte bryta med frugan bara för att svärmor är ett monster? :wink:
Svärmor ja du det var fan inte långt i från, men nog sitter man kvar i soffan med frugan. Men det känns som att du är inne på rätt spår måste hitta någon som är beredd att gå in o medla, som kan se problemen med lite andra ögon, och kanske vara beredd på att ta lite skit från båda håll, men ändå se vad som bäst för Djurgården både nu o i framtiden. Jag plussade ihop dina två senaste inlägg, kunde inte motstå svärmors grejen. :D
Användarvisningsbild
Andy
Säsongskort: Ja

Inlägg av Andy »

-daniel- skrev:Personligen så finner jag det hela som en oerhört komplicerad situation.

För något år sedan hade jag inte överhuvudtaget kunnat förstå hur JK-folk kunde ens orka bry sig, men efter att ha bevittnat agerandet från polisen och DIF Hockeys likgiltighet så ändrade jag uppfattning tämligen radikalt. Förstår således att de som drabbats har oerhört svårt att stå bakom klubben när man låter polismakten pissa på sina fans. Förstår naturligtvis också att man just nu har mest chans att påverka det framtida vägval som föreningen är tvingad att fatta.

Men samtidigt håller jag med om att man måste se bortom detta i detta läge för att hjälpa vår klubb på fötter igen. Det är inte vår förening som stått bakom dessa snedsteg från ordningsmaktens sida, eller våra egna ordningsvakter. Det är vår makt, som medlemmar och aktiva supportrar att göra något åt saken.

Jag är rädd att likgiltigheten och att välja att strunta i hockeyn kan vara dödsstöten som får vår förening att gå under...är det värt det? I mitt tycke är svaret "Nej".

Men det är en jävligt svår fråga som man kan ligga och grubbla på hur länge som helst...
Du sätter fingret på spiken. Man kan inte vara suporter till en klubb och bojkotta den. Det fungerar inte liksom. Särskilt inte om bojkotten leder till att föreningen man säger sig suportera långsamt kvävs till döds som ett resultat av ens handlingar.

Det är dags att alla - Järnkaminer och styrelse - inser att vi är ruskigt illa ute på många plan. Det är dags att kliva ner från höga hästar (på båda sidor) och göra det som är bäst för klubben vi alla älskar!

DIF är och kommer alltid att vara större än Järnkaminerna eller ett par gubbar i en styrelse. Det är det DIF vi alla är tillsammans jag alltid älskat och det är det DIF jag tänker kämpa för.

Mitt val i denna konflikt är inte Järnkaminerna. Mitt val är inte heller Djurgården Hockeys styrelse. Mitt val är Djurgården, vår sköld och våra färger - det är dessa jag är för evigt trogen!
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Hockeyhjärta

Inlägg av Hockeyhjärta »

Andy skrev:Man kan inte vara suporter till en klubb och bojkotta den. Det fungerar inte liksom. Särskilt inte om bojkotten leder till att föreningen man säger sig suportera långsamt kvävs till döds som ett resultat av ens handlingar.
Väl skrivet! +1
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

Andy skrev:
-daniel- skrev:Personligen så finner jag det hela som en oerhört komplicerad situation.

För något år sedan hade jag inte överhuvudtaget kunnat förstå hur JK-folk kunde ens orka bry sig, men efter att ha bevittnat agerandet från polisen och DIF Hockeys likgiltighet så ändrade jag uppfattning tämligen radikalt. Förstår således att de som drabbats har oerhört svårt att stå bakom klubben när man låter polismakten pissa på sina fans. Förstår naturligtvis också att man just nu har mest chans att påverka det framtida vägval som föreningen är tvingad att fatta.

Men samtidigt håller jag med om att man måste se bortom detta i detta läge för att hjälpa vår klubb på fötter igen. Det är inte vår förening som stått bakom dessa snedsteg från ordningsmaktens sida, eller våra egna ordningsvakter. Det är vår makt, som medlemmar och aktiva supportrar att göra något åt saken.

Jag är rädd att likgiltigheten och att välja att strunta i hockeyn kan vara dödsstöten som får vår förening att gå under...är det värt det? I mitt tycke är svaret "Nej".

Men det är en jävligt svår fråga som man kan ligga och grubbla på hur länge som helst...
Du sätter fingret på spiken. Man kan inte vara suporter till en klubb och bojkotta den. Det fungerar inte liksom. Särskilt inte om bojkotten leder till att föreningen man säger sig suportera långsamt kvävs till döds som ett resultat av ens handlingar.

Det är dags att alla - Järnkaminer och styrelse - inser att vi är ruskigt illa ute på många plan. Det är dags att kliva ner från höga hästar (på båda sidor) och göra det som är bäst för klubben vi alla älskar!

DIF är och kommer alltid att vara större än Järnkaminerna eller ett par gubbar i en styrelse. Det är det DIF vi alla är tillsammans jag alltid älskat och det är det DIF jag tänker kämpa för.

Mitt val i denna konflikt är inte Järnkaminerna. Mitt val är inte heller Djurgården Hockeys styrelse. Mitt val är Djurgården, vår sköld och våra färger - det är dessa jag är för evigt trogen!
Andy jag har läst en hel del av dina inlägg, och sätt hur du har försökt att beskriva hur du tänker, med detta inlägg så hoppas jag att ingen kan missuppfatta hur du funderar kring dessa frågor. Jag måste säga att jag håller med dig till 100% och att det vore fruktansvärt om det visar sig att detta var det som stjälpte vårt älskade Djurgården. Sen kan man ju undra vilka som skulle bli straffade om detta hände? för i slut ändan måste det väll ändå vara så att vi har straffat ut oss själva, på grund utav att några styrelse medlemmar har missköt sitt jobb, och det vore ju fruktansvärt. För man hoppas ju att själva hockey intresset fortfarande finns kvar hos alla, så att inte visar sig att dessa herrar har lyckats tagit död på själva glädjen med hockeyn. Personligen skulle jag gråta blod om man skulle behöva uppleva något liknande Bajen fans ishockeyförening, tror att alla måste inse i vilken fruktansvärd situation vi befinner oss i, så det måste bli en snabb lösning på detta, för om mindre än en vecka brakar det igång och då gäller det att alla som varit där o stöttat kommer även i år.
Viktory

Inlägg av Viktory »

Uttalande om situationen med DIF Hockey

http://jarnkaminerna.se/artikel/jk/2012 ... dif-hockey
Stentuff

Inlägg av Stentuff »

Viktory skrev:Uttalande om situationen med DIF Hockey

Härligt att höra! Skönt att det rör sig mot en lösning i alla fall, bättre det än åt andra hållet.
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Var ett bra uttalande från järnkaminernas sida. Hoppas verkligen att allt löser sig snart.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Mycket bra uttalande tycker även jag.

Nu får vi bara hoppas att DIF Hockey kommer JK till mötes.

Det bästa för alla partner nu är en enad front och fullt fokus på att stötta grabbarna på isen och ge dem bästa möjliga förutsättningar att spela oss upp till Elitserien där vi hör hemma.

Låt oss alla tillsammans förvandla Hovet till en kokande häxkittel som får bönderna att backa redan i spelargången.

Full fart framåt!
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Skönt att höra något. Ett bra uttalande utav JK.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Riktigt bra. Det är så jag vill se JK. Bra info utåt och en visad positiv vilja. Det känns bra!

Detta uttalande gör att jag vill bli medlem i JK. Så kan det gå.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Lucky Luke

Inlägg av Lucky Luke »

Magnutz skrev:Riktigt bra. Det är så jag vill se JK. Bra info utåt och en visad positiv vilja. Det känns bra!

Fantastiskt positivt. Ingen tvekan om att såväl JK som Fabriken behövs för att sätta ytterligare fart på hockeyn. I morgon gör jag som dig Magnutz, jag söker medlemskap i JK och skänker samtidigt en slant till Fabriken. Nu kör vi!!
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Tessan »

Detta uttalande av JK var efterlängtat!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Bra text. Jag hoppas av hela mitt Djurgårdshjärta att det inte bara är tomma ord från DIF-håll, utan att man också verkligen lyssnar på JK och agerar när det behövs. Det är upp till bevis på allvar nu.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Härligt att se att JK beter sig som ett föredöme som dom ska vara. DIF Hockey har gjort fel och alla vet om det, men en bojkott är inte rätt lösning. Hoppas detta blir bra nu och vi får en säsong utan trissel och trassel.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Lucky Luke skrev:
Magnutz skrev:Riktigt bra. Det är så jag vill se JK. Bra info utåt och en visad positiv vilja. Det känns bra!

Fantastiskt positivt. Ingen tvekan om att såväl JK som Fabriken behövs för att sätta ytterligare fart på hockeyn. I morgon gör jag som dig Magnutz, jag söker medlemskap i JK och skänker samtidigt en slant till Fabriken. Nu kör vi!!
Jag hänger på - har inte varit medlem på åratal i JK, men nu är det dags igen. Dock har jag regelbundet stoppat sedlar i Fabrikens hinkar och fortsätter med det.

Nu kör vi!
Skriv svar