-daniel- skrev:Personligen så finner jag det hela som en oerhört komplicerad situation.
För något år sedan hade jag inte överhuvudtaget kunnat förstå hur JK-folk kunde ens orka bry sig, men efter att ha bevittnat agerandet från polisen och DIF Hockeys likgiltighet så ändrade jag uppfattning tämligen radikalt. Förstår således att de som drabbats har oerhört svårt att stå bakom klubben när man låter polismakten pissa på sina fans. Förstår naturligtvis också att man just nu har mest chans att påverka det framtida vägval som föreningen är tvingad att fatta.
Men samtidigt håller jag med om att man måste se bortom detta i detta läge för att hjälpa vår klubb på fötter igen. Det är inte vår förening som stått bakom dessa snedsteg från ordningsmaktens sida, eller våra egna ordningsvakter. Det är vår makt, som medlemmar och aktiva supportrar att göra något åt saken.
Jag är rädd att likgiltigheten och att välja att strunta i hockeyn kan vara dödsstöten som får vår förening att gå under...är det värt det? I mitt tycke är svaret "Nej".
Men det är en jävligt svår fråga som man kan ligga och grubbla på hur länge som helst...
Du sätter fingret på spiken. Man kan inte vara suporter till en klubb och bojkotta den. Det fungerar inte liksom. Särskilt inte om bojkotten leder till att föreningen man säger sig suportera långsamt kvävs till döds som ett resultat av ens handlingar.
Det är dags att alla - Järnkaminer och styrelse - inser att vi är ruskigt illa ute på många plan. Det är dags att kliva ner från höga hästar (på båda sidor) och göra det som är bäst för klubben vi alla älskar!
DIF är och kommer alltid att vara större än Järnkaminerna eller ett par gubbar i en styrelse. Det är det DIF vi alla är tillsammans jag alltid älskat och det är det DIF jag tänker kämpa för.
Mitt val i denna konflikt är
inte Järnkaminerna. Mitt val är
inte heller Djurgården Hockeys styrelse. Mitt val är Djurgården, vår sköld och våra färger - det är dessa jag är för evigt trogen!