Haha så kul att en del som gett cashen till insamlingen har krävt att det ska gå till Ottosson och inte någon annan spelare..pulverapa skrev:Jag är tveksam till att Ottosson accepterar mindre än 100k. Han vill få igen de pengar han inte tjänat de tre senaste månaderna.
Malto: Vi spelar i allsvenskan nu. Jag vet inte vilket lag du håller på som skriver DIF med små bokstäver, samt betraktar laget som "de" istället för "vi", men du förstår väl att en spelare får mindre lön i AS?
Jag säger som SirDIF och Frasse, ge ett sista bud eller spara pengarna till en annan spelare.
Otto
Otto
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Otto
Fast de har ju varit "officiellt" hela tiden att cashen skulle gå till andra nyförvärv om de inte räckte till Otto.XantE skrev:Haha så kul att en del som gett cashen till insamlingen har krävt att det ska gå till Ottosson och inte någon annan spelare..pulverapa skrev:Jag är tveksam till att Ottosson accepterar mindre än 100k. Han vill få igen de pengar han inte tjänat de tre senaste månaderna.
Malto: Vi spelar i allsvenskan nu. Jag vet inte vilket lag du håller på som skriver DIF med små bokstäver, samt betraktar laget som "de" istället för "vi", men du förstår väl att en spelare får mindre lön i AS?
Jag säger som SirDIF och Frasse, ge ett sista bud eller spara pengarna till en annan spelare.
Expert.
Otto
Okej,ber om ursäkt. Har missat den biten. Tror vi får gräva oss i arslet efter vår köra #9 tyvärr asså..SirDIFalot skrev:Fast de har ju varit "officiellt" hela tiden att cashen skulle gå till andra nyförvärv om de inte räckte till Otto.XantE skrev:Haha så kul att en del som gett cashen till insamlingen har krävt att det ska gå till Ottosson och inte någon annan spelare..pulverapa skrev:Jag är tveksam till att Ottosson accepterar mindre än 100k. Han vill få igen de pengar han inte tjänat de tre senaste månaderna.
- Håkan Södergren
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Sv: Otto
Tror inte att han kräver 100k. Dock möjligt att han resonerar så att han vill ha viss kompensation för de uteblivna tre månaderna, vilket ju inte är orimligt. Hursomhelst anser iaf jag att 45k per månad från DIFs sida är ett hån mot Otto och tycker Maltos inlägg är högst relevant.pulverapa skrev:Jag är tveksam till att Ottosson accepterar mindre än 100k. Han vill få igen de pengar han inte tjänat de tre senaste månaderna.
Har Challe halverat sin lön? Han blev ju signad till ett elitserielag som blev HA-lag så han bör ju också beröras av halveringen? Har inte sett några ifrågasättanden av Challes lön i diskussionerna. Är ju förstås möjligt att Challes kontrakt är helt annorlunda jämfört med spelarnas men det finns inte desto mindre en moralisk aspekt i det. Tycker det skulle smaka väldigt bittert om ledarstaben är den enda lagbiten som slipper sänka lönen även om de skulle ha kontrakt som ger "elitserielön". Jämför diskussionerna kring Mackan och hans kontrakt som eventuellt gällde även efter degradering. Han fick mycket skit från forumskribenter för det.
Eftersom Otto är Otto, lätt en av topp 5 i laget och ödmjuk trotjänare, är han ett specialcase som DIF nu bör göra allt som står i deras makt för att behålla, inklusive att tränarna ombeds sänka sina löner om de inte redan gjort det.
Dessutom tycker jag det är tragiskt om folk struntar i att skänka medel till insamlingen bara pga AB-artikeln som ju är skitsnack. Kommer själv sätta in en slant till när lönen kommer.
- starvin_marwin
5:e tråden med direkt anknytning till Rädda Otto nu. Jag stödjer projektet och har donerat pengar men kan vi inte försöka hålla oss från att starta en sjätte tråd?
Ber ödmjukast om ursäkt, mäster.starvin_marwin skrev:5:e tråden med direkt anknytning till Rädda Otto nu. Jag stödjer projektet och har donerat pengar men kan vi inte försöka hålla oss från att starta en sjätte tråd?
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
- starvin_marwin
Haha var inte ute efter en ursäkt, free speech and all that, blir mest rörigt för egen del. Är dessutom betydligt mer intresserad av vad som händer på målvaktssidan just nu.Challen skrev:Ber ödmjukast om ursäkt, mäster.starvin_marwin skrev:5:e tråden med direkt anknytning till Rädda Otto nu. Jag stödjer projektet och har donerat pengar men kan vi inte försöka hålla oss från att starta en sjätte tråd?