Otto

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.

Ska Otto vara kvar i DIF?

Spola och lägg pengarna på någon annan.
13
19%
Fortsätt förhandla för att ha honom kvar.
52
76%
Bryr mig inte
3
4%

Antal röster: 68

Användarvisningsbild
Challen
Säsongskort: Ja

Otto

Inlägg av Challen »

Hur känner DU just nu? Borde man spola eller satsa allt för att ha honom kvar?

Motivera gärna! :)
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
Jonas1891

Re: Otto

Inlägg av Jonas1891 »

Otto är en bra och stabil spelare som man kan räkna med. Jag är övertygad att han kommer att göra en bra säsong och vara väldigt viktig för DIF med all sin rutin och erfarenhet. Sorgligt att det har blivit såhär.

Om det nu saknas 300.000 så tycker jag att vi ska samla in detta, det borde inte vara en omöjlighet.

Jag tycker dessutom att vi ska köra på målet 2.000.000. DIF behöver extra tillskott i detta läge!

Nu ska vi upp till ES!
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Klart han är en bra och viktig spelare, men det finns nackdelar med att ta in honom i truppen nu också. 1. Han kostar mycket, kanske för mycket för vår budget då vi behöver en bra målvakt och kanske behöver ta in någon under säsongen. 2. Kan bli en dålig feeling i omklädningsrummet, då tänker jag på vad Linkan skrivit t.ex.
En fördel kan ju vara att Otto verkligen är motiverad till att göra riktigt bra ifrån sig då han känner att han inte vill göra oss besvikna.
Jag är kluven i frågan men börjar tappa känslan för att ta in honom nu, kanske ska man ta in en annan spelare istället.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Otto

Inlägg av Magnutz »

Bra att ni flyttat spekulationerna hit.

All in för att få in Otto.

Killarna i laget är proffs så de sköter detta bra.

Challe kan naturligtvis inte bränna alla pengar på Otto. Av den anledningen finns en buffert utöver det belopp Otto får kosta.

Otto - ja tack!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
chrille64

Inlägg av chrille64 »

pinsamt att blanda i vad de andra i laget tycker och tänker . alla har en egen förhandling angående lön . Alla som hållt på med idrott vet alla spelare går in i klubben med olika förutsättningar så ekonomi och vad man presterat tidigare.

om spelarna inte klara att ta emot otto i laget är jag riktigt oroad de blir de ha under en längre tid
Användarvisningsbild
Lucky Luke

Inlägg av Lucky Luke »

Jag har precis samma inställning nu som när insamlingen startade dvs jag anser att Otto är livsviktig för laget om vi skall ta oss tillbaks till elitserien igen. Av den anledningen har jag till dags dato stoppat in 10.000 kr + köpt en tröja och ett fodral. Och så länge insamlingen fortgår och Otto är kvar i matchen kommer jag att fortsätta att stödja insamlingen med så mycket jag kan.
Vill passa på att tacka Martin, Andy och Magnutz + alla andra som hjälper till efter förmåga för att ni orkar kämpa på. Det kallar jag verklig djurgårdsanda. Ge inte upp!! Det finns hopp!!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Ge Otto ett ultimatum. Djurgårdens grundbud på 45k i månaden plus vad insamlingen gav. Säger han nej så lägg pengarna på någon annan.
Expert.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

SirDIFalot skrev:Ge Otto ett ultimatum. Djurgårdens grundbud på 45k i månaden plus vad insamlingen gav. Säger han nej så lägg pengarna på någon annan.
Där.
DIF!
Användarvisningsbild
Sills

Re: Sv: Otto

Inlägg av Sills »

Magnutz skrev:Bra att ni flyttat spekulationerna hit.

All in för att få in Otto.

Killarna i laget är proffs så de sköter detta bra.

Challe kan naturligtvis inte bränna alla pengar på Otto. Av den anledningen finns en buffert utöver det belopp Otto får kosta.

Otto - ja tack!
kan bara hålla med dej om detta
"Det är bättre att skjuta löst på mål än hårt utanför. "
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Ni som vill fortsätta jobba efter Otto. Vad är er plan? Insamlingen har slutat dra in pengar och är det bara t-shirtsen och det kvar nu så lär det kanske dra in 50k till ungefär.

Om Otto vill ha ett bud som ligger på samma nivå som det han nobbade sist, så ska han alltså få cirka 100.000 kr i månaden från augusti och säsongen ut. Om DIF inte har pengar då?

Det är ju klart lätt att sitta och säga "Fortsätt jobba efter Otto" men har man inte pengarna så har man väl inte pengarna? Har spelaren för höga krav så går det ju inte.
Expert.
Användarvisningsbild
Jepe

Otto

Inlägg av Jepe »

SirDIFalot skrev:Ge Otto ett ultimatum. Djurgårdens grundbud på 45k i månaden plus vad insamlingen gav. Säger han nej så lägg pengarna på någon annan.
Enig!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
cCat

Sv: Re: Otto

Inlägg av cCat »

SirDIFalot skrev:Ni som vill fortsätta jobba efter Otto. Vad är er plan? Insamlingen har slutat dra in pengar och är det bara t-shirtsen och det kvar nu så lär det kanske dra in 50k till ungefär.

Om Otto vill ha ett bud som ligger på samma nivå som det han nobbade sist, så ska han alltså få cirka 100.000 kr i månaden från augusti och säsongen ut. Om DIF inte har pengar då?

Det är ju klart lätt att sitta och säga "Fortsätt jobba efter Otto" men har man inte pengarna så har man väl inte pengarna? Har spelaren för höga krav så går det ju inte.
Det är också lätt att sitta på sitt feta arsle och inte lyfta ett finger för att hjälpa till. Vill man inte så respekterar jag det, men ge fan i att kritisera och ifrågasätta allt och alla som faktiskt lyfter det där berömda arslet och istället gör något.

Skickat från min HTC Wildfire via Tapatalk 2
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jepe skrev:
Enig!
Som jag ser det finns det ju inget annat alternativ kvar. Otto sa ju själv att det var tvunget att vara löst den här månaden, eller minns jag fel? Och insamlingen har avstannat.

Visst. Gå all in på Otto med de pengarna man har. Men säger han nej då så.. Vad fan ska man göra? Sorgligt men då har vi väl inte råd med honom. Det är så den ekonomiska världen funkar. Har man inte råd med något så kan man inte köpa det.
Expert.
Användarvisningsbild
Lucky Luke

Re: Sv: Re: Otto

Inlägg av Lucky Luke »

cCat skrev:
SirDIFalot skrev:Ni som vill fortsätta jobba efter Otto. Vad är er plan? Insamlingen har slutat dra in pengar och är det bara t-shirtsen och det kvar nu så lär det kanske dra in 50k till ungefär.

Det är också lätt att sitta på sitt feta arsle och inte lyfta ett finger för att hjälpa till. Vill man inte så respekterar jag det, men ge fan i att kritisera och ifrågasätta allt och alla som faktiskt lyfter det där berömda arslet och istället gör något.

WORD!!! :D
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Re: Sv: Re: Otto

Inlägg av SirDIFalot »

cCat skrev:

Vad är problemet nu då...? Jag frågar vad er plan är eftersom ni säger "fortsätt jobba efter Otto". Men vad är planen?

DIF har ju inte pengarna uppenbarligen och alla som kunnat tänka sig donera inklusive mig, har gjort det. Vad mer kan vi göra? Det är ju bara lägga ett bud på allt vi har till Otto och säger han nej så måste vi väl gå vidare. Han har ju sagt själv att det måste vara löst snart, inom den här månaden.
Expert.
Skriv svar