Sanningens ord, då har han inget i DIF anno 12/13 att göra, ingenting alls.SirDIFalot skrev:
Skulle Aftonbladets SIFFROR stämma? Då vill jag inte ha honom kvar.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
- Lidingö DIF
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
OK, jag håller med om det stämmer, men mitt förtroende för den blaskan ligger ungefär på samma nivå som alla Nigeriabrev jag får i min inbox.#87 skrev:Sanningens ord, då har han inget i DIF anno 12/13 att göra, ingenting alls.SirDIFalot skrev:
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Bah, håller du den så högt?Lidingö DIF skrev:OK, jag håller med om det stämmer, men mitt förtroende för den blaskan ligger ungefär på samma nivå som alla Nigeriabrev jag får i min inbox.#87 skrev:Sanningens ord, då har han inget i DIF anno 12/13 att göra, ingenting alls.SirDIFalot skrev:

Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Roligt att det ska skrivas sådana här saker utan att källor redovisas och så vidare. Som någon sa, så var ju detta definitivt inte vad insamlingen och framför allt DIF och Otto behöver just nu. Jag har personligen talat med några av huvudpersonerna i detta "drama" idag. Jag kommer lyfta frågan i morgon med dessa, men tills dess vill jag be samtliga betänka att sanningen ligger i betraktarens öga.
Skickat från min HTC Wildfire via Tapatalk 2
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
- SirDIFalot
Re: Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag
Att förvänta sig att AB och Expressen ska avslöja sin källa kan vi förstås inte göra. Standardprocedure. Annars skulle de aldrig överleva.cCat skrev:Roligt att det ska skrivas sådana här saker utan att källor redovisas och så vidare. Som någon sa, så var ju detta definitivt inte vad insamlingen och framför allt DIF och Otto behöver just nu. Jag har personligen talat med några av huvudpersonerna i detta "drama" idag. Jag kommer lyfta frågan i morgon med dessa, men tills dess vill jag be samtliga betänka att sanningen ligger i betraktarens öga.
Expert.
stämmer detta att han nobbade 70lakan plus en FET bonus då ljuger han i tidningarna. Han säger själv att han inte fick samma erbjudande som vissa andra. Alltså halverad lön. Nä fy fan stämmer detta så har han inget i DIF att göra. Jag hoppas verkligen inte detta stämmer för Kristoffer har varit DIF för mig. Först Tellqvist sedan Nilson sicka Djurgårdare. Fan inse fakta spelaran ner ett lag spelar man upp det. Har man nån som helst ryggrad så inser man detta. Fy fan för o vakna upp till denna skit.
Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag
Kasta en sten på Nilson om du måste men Tellqvist går fri från påhopp. Han valde inte bort DIF på grund av pengarna. Det var helt andra orsaker som gjorde så att Tellan avstod spel i DIF.gaspo skrev:stämmer detta att han nobbade 70lakan plus en FET bonus då ljuger han i tidningarna. Han säger själv att han inte fick samma erbjudande som vissa andra. Alltså halverad lön. Nä fy fan stämmer detta så har han inget i DIF att göra. Jag hoppas verkligen inte detta stämmer för Kristoffer har varit DIF för mig. Först Tellqvist sedan Nilson sicka Djurgårdare. Fan inse fakta spelaran ner ett lag spelar man upp det. Har man nån som helst ryggrad så inser man detta. Fy fan för o vakna upp till denna skit.
Ang. Otto väljer jag att misstro Tomas @Rosenrasande Ros och skräptidningen han representerar. De har inga krav på sanningshalt i sina texter och vinklar dem dessutom skandalöst. Jag väljer att vänta och se.
Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Re: Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och
Orsak,1? Orsak,2? Orsak,3?Magnutz skrev:Kasta en sten på Nilson om du måste men Tellqvist går fri från påhopp. Han valde inte bort DIF på grund av pengarna. Det var helt andra orsaker som gjorde så att Tellan avstod spel i DIF.gaspo skrev:stämmer detta att han nobbade 70lakan plus en FET bonus då ljuger han i tidningarna. Han säger själv att han inte fick samma erbjudande som vissa andra. Alltså halverad lön. Nä fy fan stämmer detta så har han inget i DIF att göra. Jag hoppas verkligen inte detta stämmer för Kristoffer har varit DIF för mig. Först Tellqvist sedan Nilson sicka Djurgårdare. Fan inse fakta spelaran ner ett lag spelar man upp det. Har man nån som helst ryggrad så inser man detta. Fy fan för o vakna upp till denna skit.
Ang. Otto väljer jag att misstro Tomas @Rosenrasande Ros och skräptidningen han representerar. De har inga krav på sanningshalt i sina texter och vinklar dem dessutom skandalöst. Jag väljer att vänta och se.
Expressen: http://www.expressen.se/sport/hockey/ho ... s-nya-bud/
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Expressens artikel säger betydligt mer än Aftonbladskans...
Sv: Re: Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster
En något trevligare artikel men fortfarande är innehållet DÅLIGT. Det berättar ju inte väsentligheter. Inga orsaker anges. Inga förklaringar ges. Skitdålig sensationsjournalistik. Otto tackade nej till ursprungsbudet, det vet vi (tror jag) men efter det vet vi ju inget med någon säkerhet. Två i stort substanslösa artiklar publicerade i två rivaliserande skräptidningar båda kända för att förvrida allt de kommer över är inget jag bryr mig om.gaspo skrev:Orsak,1? Orsak,2? Orsak,3?Magnutz skrev:Kasta en sten på Nilson om du måste men Tellqvist går fri från påhopp. Han valde inte bort DIF på grund av pengarna. Det var helt andra orsaker som gjorde så att Tellan avstod spel i DIF.gaspo skrev:stämmer detta att han nobbade 70lakan plus en FET bonus då ljuger han i tidningarna. Han säger själv att han inte fick samma erbjudande som vissa andra. Alltså halverad lön. Nä fy fan stämmer detta så har han inget i DIF att göra. Jag hoppas verkligen inte detta stämmer för Kristoffer har varit DIF för mig. Först Tellqvist sedan Nilson sicka Djurgårdare. Fan inse fakta spelaran ner ett lag spelar man upp det. Har man nån som helst ryggrad så inser man detta. Fy fan för o vakna upp till denna skit.
Expressen: http://www.expressen.se/sport/hockey/ho ... s-nya-bud/
Otto-Gate...
- Lucky Luke
Håller med om det. Så här står det i ExpressenTessan skrev:Expressens artikel säger betydligt mer än Aftonbladskans...
– Vi lämnade ett erbjudande till Kristofer för någon vecka sedan, säger Lehiste från Los Angeles.
För någon vecka sedan?? Det var ju för fan precis när insamlingen hade börjat!!! Vi har ingen aning om hur läget är NU!!
Nä tills motsatsen bevisats väljer jag att INTE tro på aftonblaskorna.
Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag
Det enda som skiljer ab och exp åt är att Ros valde att smutskasta Otto där Oscar (exp) höll sig saklig. I övrigt är innehållet, "faktan" lika tunn i båda.Lucky Luke skrev:Håller med om det. Så här står det i ExpressenTessan skrev:Expressens artikel säger betydligt mer än Aftonbladskans...
– Vi lämnade ett erbjudande till Kristofer för någon vecka sedan, säger Lehiste från Los Angeles.
För någon vecka sedan?? Det var ju för fan precis när insamlingen hade börjat!!! Vi har ingen aning om hur läget är NU!!
Nä tills motsatsen bevisats väljer jag att INTE tro på aftonblaskorna.
-
Ny målvakt?
Valliquette försvann med en gömd skada? ja han försvann iaf, tiden börjar sina, är det nån ny på gång?
-
Re: Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och
Är beredd att hålla med, ingen som hört nåt mer troligt från tex Marie Hallmans blogg? Hon driver ju bara sanningar och fakta till skillnad från Ros på skvaller blaskan!Magnutz skrev:Kasta en sten på Nilson om du måste men Tellqvist går fri från påhopp. Han valde inte bort DIF på grund av pengarna. Det var helt andra orsaker som gjorde så att Tellan avstod spel i DIF.gaspo skrev:stämmer detta att han nobbade 70lakan plus en FET bonus då ljuger han i tidningarna. Han säger själv att han inte fick samma erbjudande som vissa andra. Alltså halverad lön. Nä fy fan stämmer detta så har han inget i DIF att göra. Jag hoppas verkligen inte detta stämmer för Kristoffer har varit DIF för mig. Först Tellqvist sedan Nilson sicka Djurgårdare. Fan inse fakta spelaran ner ett lag spelar man upp det. Har man nån som helst ryggrad så inser man detta. Fy fan för o vakna upp till denna skit.
Ny målvakt?
Bra med en ny tråd, det behövs. Målvakt = A till O.
Vad händer med Otto? Läste i Aftonbladet för över en månad sedan att han skulle bli kvar i DIF.
Tellan kom hem!!
Vad händer med Otto? Läste i Aftonbladet för över en månad sedan att han skulle bli kvar i DIF.
Tellan kom hem!!
Född till sportchef.