Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av #87 »

SirDIFalot skrev:
Skulle Aftonbladets SIFFROR stämma? Då vill jag inte ha honom kvar.
Sanningens ord, då har han inget i DIF anno 12/13 att göra, ingenting alls.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Lidingö DIF »

#87 skrev:
SirDIFalot skrev:
OK, jag håller med om det stämmer, men mitt förtroende för den blaskan ligger ungefär på samma nivå som alla Nigeriabrev jag får i min inbox.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Lidingö DIF skrev:
#87 skrev:
SirDIFalot skrev:
OK, jag håller med om det stämmer, men mitt förtroende för den blaskan ligger ungefär på samma nivå som alla Nigeriabrev jag får i min inbox.
Bah, håller du den så högt? :wink:
Användarvisningsbild
cCat

Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av cCat »

Roligt att det ska skrivas sådana här saker utan att källor redovisas och så vidare. Som någon sa, så var ju detta definitivt inte vad insamlingen och framför allt DIF och Otto behöver just nu. Jag har personligen talat med några av huvudpersonerna i detta "drama" idag. Jag kommer lyfta frågan i morgon med dessa, men tills dess vill jag be samtliga betänka att sanningen ligger i betraktarens öga.

Skickat från min HTC Wildfire via Tapatalk 2
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Re: Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av SirDIFalot »

cCat skrev:Roligt att det ska skrivas sådana här saker utan att källor redovisas och så vidare. Som någon sa, så var ju detta definitivt inte vad insamlingen och framför allt DIF och Otto behöver just nu. Jag har personligen talat med några av huvudpersonerna i detta "drama" idag. Jag kommer lyfta frågan i morgon med dessa, men tills dess vill jag be samtliga betänka att sanningen ligger i betraktarens öga.

Skickat från min HTC Wildfire via Tapatalk 2
Att förvänta sig att AB och Expressen ska avslöja sin källa kan vi förstås inte göra. Standardprocedure. Annars skulle de aldrig överleva.
Expert.
gaspo

Inlägg av gaspo »

stämmer detta att han nobbade 70lakan plus en FET bonus då ljuger han i tidningarna. Han säger själv att han inte fick samma erbjudande som vissa andra. Alltså halverad lön. Nä fy fan stämmer detta så har han inget i DIF att göra. Jag hoppas verkligen inte detta stämmer för Kristoffer har varit DIF för mig. Först Tellqvist sedan Nilson sicka Djurgårdare. Fan inse fakta spelaran ner ett lag spelar man upp det. Har man nån som helst ryggrad så inser man detta. Fy fan för o vakna upp till denna skit.
Magnutz

Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av Magnutz »

gaspo skrev:stämmer detta att han nobbade 70lakan plus en FET bonus då ljuger han i tidningarna. Han säger själv att han inte fick samma erbjudande som vissa andra. Alltså halverad lön. Nä fy fan stämmer detta så har han inget i DIF att göra. Jag hoppas verkligen inte detta stämmer för Kristoffer har varit DIF för mig. Först Tellqvist sedan Nilson sicka Djurgårdare. Fan inse fakta spelaran ner ett lag spelar man upp det. Har man nån som helst ryggrad så inser man detta. Fy fan för o vakna upp till denna skit.
Kasta en sten på Nilson om du måste men Tellqvist går fri från påhopp. Han valde inte bort DIF på grund av pengarna. Det var helt andra orsaker som gjorde så att Tellan avstod spel i DIF.

Ang. Otto väljer jag att misstro Tomas @Rosenrasande Ros och skräptidningen han representerar. De har inga krav på sanningshalt i sina texter och vinklar dem dessutom skandalöst. Jag väljer att vänta och se.

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
gaspo

Re: Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och

Inlägg av gaspo »

Magnutz skrev:
gaspo skrev:stämmer detta att han nobbade 70lakan plus en FET bonus då ljuger han i tidningarna. Han säger själv att han inte fick samma erbjudande som vissa andra. Alltså halverad lön. Nä fy fan stämmer detta så har han inget i DIF att göra. Jag hoppas verkligen inte detta stämmer för Kristoffer har varit DIF för mig. Först Tellqvist sedan Nilson sicka Djurgårdare. Fan inse fakta spelaran ner ett lag spelar man upp det. Har man nån som helst ryggrad så inser man detta. Fy fan för o vakna upp till denna skit.
Kasta en sten på Nilson om du måste men Tellqvist går fri från påhopp. Han valde inte bort DIF på grund av pengarna. Det var helt andra orsaker som gjorde så att Tellan avstod spel i DIF.

Ang. Otto väljer jag att misstro Tomas @Rosenrasande Ros och skräptidningen han representerar. De har inga krav på sanningshalt i sina texter och vinklar dem dessutom skandalöst. Jag väljer att vänta och se.
Orsak,1? Orsak,2? Orsak,3?

Expressen: http://www.expressen.se/sport/hockey/ho ... s-nya-bud/
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av Tessan »

Expressens artikel säger betydligt mer än Aftonbladskans...
Magnutz

Sv: Re: Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster

Inlägg av Magnutz »

gaspo skrev:
Magnutz skrev:

Orsak,1? Orsak,2? Orsak,3?

Expressen: http://www.expressen.se/sport/hockey/ho ... s-nya-bud/
En något trevligare artikel men fortfarande är innehållet DÅLIGT. Det berättar ju inte väsentligheter. Inga orsaker anges. Inga förklaringar ges. Skitdålig sensationsjournalistik. Otto tackade nej till ursprungsbudet, det vet vi (tror jag) men efter det vet vi ju inget med någon säkerhet. Två i stort substanslösa artiklar publicerade i två rivaliserande skräptidningar båda kända för att förvrida allt de kommer över är inget jag bryr mig om.

Otto-Gate...

Användarvisningsbild
Lucky Luke

Inlägg av Lucky Luke »

Tessan skrev:Expressens artikel säger betydligt mer än Aftonbladskans...
Håller med om det. Så här står det i Expressen
– Vi lämnade ett erbjudande till Kristofer för någon vecka sedan, säger Lehiste från Los Angeles.

För någon vecka sedan?? Det var ju för fan precis när insamlingen hade börjat!!! Vi har ingen aning om hur läget är NU!!

Nä tills motsatsen bevisats väljer jag att INTE tro på aftonblaskorna.
Magnutz

Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av Magnutz »

Lucky Luke skrev:
Tessan skrev:Expressens artikel säger betydligt mer än Aftonbladskans...
Håller med om det. Så här står det i Expressen
– Vi lämnade ett erbjudande till Kristofer för någon vecka sedan, säger Lehiste från Los Angeles.

För någon vecka sedan?? Det var ju för fan precis när insamlingen hade börjat!!! Vi har ingen aning om hur läget är NU!!

Nä tills motsatsen bevisats väljer jag att INTE tro på aftonblaskorna.
Det enda som skiljer ab och exp åt är att Ros valde att smutskasta Otto där Oscar (exp) höll sig saklig. I övrigt är innehållet, "faktan" lika tunn i båda.

Dif Sundsvall

Ny målvakt?

Inlägg av Dif Sundsvall »

Valliquette försvann med en gömd skada? ja han försvann iaf, tiden börjar sina, är det nån ny på gång?
Dif Sundsvall

Re: Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och

Inlägg av Dif Sundsvall »

Magnutz skrev:

Är beredd att hålla med, ingen som hört nåt mer troligt från tex Marie Hallmans blogg? Hon driver ju bara sanningar och fakta till skillnad från Ros på skvaller blaskan!
Användarvisningsbild
android

Ny målvakt?

Inlägg av android »

Bra med en ny tråd, det behövs. Målvakt = A till O.

Vad händer med Otto? Läste i Aftonbladet för över en månad sedan att han skulle bli kvar i DIF.

Tellan kom hem!!
Född till sportchef.
Låst