JohanPez skrev:Om det är radiosporten du hänvisar till måste jag säga att jag mest stör mig på det hela.
Har behövt lyssna till en utav våra fotbollsmatcher när jag skjutsat folk till Arlanda någon gång och de snackar ju typ speedway, curling, orientering, stafett och hästdressyr i en evighet för att till sist återgå till den relativt populära sporten fotboll med ett halvminutsreferat.
Ja men vem fan lyssnar på P4? Är du pensionär eller?
Man kan ju lyssna på live-sändningar på webben. Har du en smartphone kan du ladda ner SRs app så kan du lyssna direkt från den på matcherna i sin helhet, utan avbrott (bortsett från periodpauserna dock då dom spelar musik).
JohanPez skrev:Om det är radiosporten du hänvisar till måste jag säga att jag mest stör mig på det hela.
Har behövt lyssna till en utav våra fotbollsmatcher när jag skjutsat folk till Arlanda någon gång och de snackar ju typ speedway, curling, orientering, stafett och hästdressyr i en evighet för att till sist återgå till den relativt populära sporten fotboll med ett halvminutsreferat.
Ja men vem fan lyssnar på P4? Är du pensionär eller?
Man kan ju lyssna på live-sändningar på webben. Har du en smartphone kan du ladda ner SRs app så kan du lyssna direkt från den på matcherna i sin helhet, utan avbrott (bortsett från periodpauserna dock då dom spelar musik).
Du, P4 är faktiskt jävligt bra
.. Förutom barnradion och city sisu.
Jag använder redan appen men visste inte att man kunde lyssna på specifika matcher utan avbrott - bra tips!
Har P4 konstant på jobbet, och jag blev nyligen 21. Jävligt bra balans mellan snack och musik, där de allra flesta genrena är representerade. Här i Sörmland har vi även en del i ett sommarprogram, ett moment, där man ska hitta reportern på en specifik plats i länet. Ledtrådarna är från början oerhört svåra, men blir såklart lättare med tiden. En underhållning som gör vardagen lite mera kryddad!
DIF_Soldier skrev:Jag måste ju se alla matcher!
Jag och mina DIF-sändningar på webben kan likställas med en suktande tjackpundare på plattan.
Säsongskort på Hovet är en bra start.
Bra! Betalar du?
Det är fan dyrare att se alla matcher på TV än att köpa säsongskort. 2500:- Aktiv Sittplats, 1000:- Klack - kan du inte casha det för DIF vet jag inte riktigt vad jag ska säga..
Det är viktigare än RäddaOtto-insamlingen, att folk köper säsongskort.
Resekostnader kan ju göra att kostnaden blir betydligt högre än 1000 kronor för att se hemmamatcherna.
Sedan får man inte heller glömma allt annat godis som Viaplay bjuder en på för de 2400 de kostar om året att ha tillgång till som t ex PL, CL, NHL och nu i veckan som kommer även Gothia Cup.
Skall man ärligt och objektivt avgöra var man får störst valuta för pengarna tror jag nog man måste säga att 2400 kronors investeringen ger mest knall för pengarna.
Tror det kommer bli såhär, dom kommer visa 90% av alla hemma matcher men betydligt mindre av borta matcherna. Lätt och bekvämt att åka till Hovet å filma. Vi kommer torska som fan på det
Jag och mina DIF-sändningar på webben kan likställas med en suktande tjackpundare på plattan.
Bra! Betalar du?
Det är fan dyrare att se alla matcher på TV än att köpa säsongskort. 2500:- Aktiv Sittplats, 1000:- Klack - kan du inte casha det för DIF vet jag inte riktigt vad jag ska säga..
Kall-El har givetvis rätt. Resekostnader ingår också. Dessutom finns inte tiden för mig att resa till och från Hovet varannan dag eller vad det nu är, så då blir det web-tv, även om jag kommer se många matcher live.
Tyvärr vill jag ju inte ha all annan skit som ingår i paketet. Det smidigaste vore Klubbkortet som Csports hade förut innan de blev idioter och la ned det.
Viasat borde få sitt förnuft tillfånga och anamma det.
Bra! Betalar du?
Kall-El har givetvis rätt. Resekostnader ingår också. Dessutom finns inte tiden för mig att resa till och från Hovet varannan dag eller vad det nu är, så då blir det web-tv, även om jag kommer se många matcher live.
Tyvärr vill jag ju inte ha all annan skit som ingår i paketet. Det smidigaste vore Klubbkortet som Csports hade förut innan de blev idioter och la ned det.
Stocky skrev:Tror det kommer bli såhär, dom kommer visa 90% av alla hemma matcher men betydligt mindre av borta matcherna. Lätt och bekvämt att åka till Hovet å filma. Vi kommer torska som fan på det
Tror du har helt rätt där.
Lätt och billigt att filma på Hovet.
Sedan tror jag att rätt många bortamatcher kommer visas oxå, men inte lika många.
Bra! Betalar du?
200 i månaden är faktiskt ett schysst pris om man får tillång till 75% av våra matcher vilket jag tror vi kommer få. Tyvärr kommer antagligne 90% av dessa matcher vara hemmamatcher dock vilket vi ekonomiskt kommer förlora en hel del på helt klart.
Men Kall-El, är det inte så att S24 har rättighet till ett gäng matcher? Isåfall måste man ju skaffa den tjänsten också för att täcka allt (och stödja ABs äckliga verksamhet, usch!)