Kristofer Ottosson-Insamling

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Andy »

DIF_Soldier skrev:Några tips angående hemsidan.

Länk till artikeln på difhockey.se. Ingen sätter in pengar på ett konto utan referens.

Rubriker. Det är för mycket text överlag, men mest vid "Vad kan jag göra?"
Sammanfatta de fyra olika stegen genom att rubricera dem, och sedan skriva en sammanfattning under. Som följer:

1. Bidra
Det första och mest självklara är att sätta in ett valfritt bidrag på det konto Djurgården Hockey tillhandahåller. Glöm inte att varje krona spelar roll.

2. Informera vänner
Det andra du kan göra är att sprida kännedom om denna insamling och uppmana alla du känner att bidra och sprida informationen vidare. Det blir som ringar på vattnet med engagemang och stöd för DIF.

3. Sprid på Facebook/Twitter
När alla du känner blivit uppmanade att delta är det dags att se till att alla du inte känner får vetskap om kampanjen. Posta länkar till kampanjens hemsida, twittra, gör inlägg och kommentarer på bloggar samt på olika medias hemsidor. Detta är helt avgörande för att skapa drag kring insamlingen och drag kommer vi behöva om vi skall komma upp i de riktigt stora summorna Djurgården så väl behöver.

4. Kontakta företag
Arbetar du på ett företag som sponsrar djurgården eller som har en ägare eller ledning med stort Djurgårdshjärta kan du föreslå att de skall skänka pengar till kampanjen. Det samma är om du känner eller i din närhet har kapitalstarka eller kända Djurgårdare. Prata med dem och be dem bidra med en gåva eller genom att låna ut sitt namn och öppet stötta kampanjen.

5. Jobba med kampanjen
Vill du göra en aktiv insats kan du kontakta kampanjen via hemsidan och tala om vad du kan bidra med. Det finns massor att göra. Ingen av oss som är aktiva med detta kände varandra innan kampanjen utan alla kom med just genom att vi räckte upp handen och sa att vi var beredda att göra en insats för klubben vi älskar.

...eller liknande. Det ger en mycket bättre överblick. Folk vill veta vad det är och vill veta det direkt. Personligen anser jag att det är alldeles för mycket text på hemsidan i stort. Jag anser att den bör mer än halveras. Försök vara mer kort och koncis då det blir mindre ansträngande för ögat och mycket stilrenare.

När människor klickar sig in och blir mött av metervis med text finns en överhängande risk att man inte orkar läsa och klickar bort det. Tro mig - minska texten! Rakt och ärligt och inte så mycket tjafs - det tilltalas folk av. Även om texten om Otto är bra skriven behövs den inte i så stor utsträckning. Det räcker med att sammanfatta Ottos karisma, betydelse och tid i DIF med 2-3 meningar högst.
Samma sak med vilka vi är, osv.

Det är vad jag tror skulle sälja.
Du har helt rätt!

Till mitt försvar så ska jag säga att jag skrev texterna väldigt fort i ett enda långt svep mitt i natten. Sedan har vi inte haft tid att uppdatera dem. Har inte ens läst texten själv en enda gång sedan jag skrev den.

Jag skulle vilja be dig om följande:

Kan du kopiera hela texten på hemsidan till ett word dokument. Gå igenom den. Göra alla dina ändringar och sedan maila till mig. Du har min mail som PM. Vi lägger sedan upp din text på hemsidan.

En sådan insats skulle kunna vara skillnaden mellan Otto eller ingen Otoo i DIF. Det skulle betyda oerhöert mycket och vara ett betydelsefullt bidrag.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Andy

Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av Andy »

DIF_Soldier skrev:Vår insamling har nu gett Otto ca 29k extra i månaden (man skriver väl kontrakt på 12 månader även som hockeyspelare?)

Om så är fallet kräver alltså Otto 41 666kr extra i månaden. Hur "lågt" kan DIFs bud varit?
Om vi håller oss till vad vi läst i media för att inte bryta några förtroenden kan vi konstatera följande:

Hallman berättar att Ottosson fått ett jättelågt bud. Att budet sänkts flera gånger från den ursprungliga halveringen.

forumet DIFhockey.se utalar sig Martin innan kampanjen drar igång på allvar och säger att DIF berättat att 500.000 SEK är det som fattas.

På diverse håll på internet (vettig källa?) spekuleras i att vad som hände var att Otto mfl fick ett bud som innebar en halvering. Någa blev klara snabbt, inte Otto. Under tiden gick flera tunga värvningar i lås Steve V bland annat, budet minskade i takt med att mindre pengar fanns kvar och till sist fanns helt enkelt inga pengar kvar.

Vi vet att Otto vill spela i DIF och att Challe vill ha honom, men att de ekonomiska förutsättningarna saknas i vår nya ekonomiska verklighet.

Kom igen - hjälp oss gå i mål under veckan. Otto kan vara skillnaden mellan Allsvenskan och Elitserien!
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
JK Haninge

Inlägg av JK Haninge »

DIF_Soldier skrev:Vår insamling har nu gett Otto ca 29k extra i månaden (man skriver väl kontrakt på 12 månader även som hockeyspelare?)

Om så är fallet kräver alltså Otto 41 666kr extra i månaden. Hur "lågt" kan DIFs bud varit?

Tyvärr är det ju inte bara spelar lönen som kostar DIF pengar, DIF måste ju också betala en jäkla massa i socialaavgifter, skatter och pensioner vilket kan lätt bli det dubbla eller tom 3 dubbla av vad de betalar ut till Otto i lön!
gurra

Inlägg av gurra »

Fast så kan man ju verkligen inte räkna. För det första arbetsgivaravgifter, 32% borta. Sedan vet jag inte hur de sköter betalning av försäkringar, pension, utrustning, mat etc...Man får nog räkna med att för att DIF ska ha en hockeyspelare så går nog säkert 50% av kostnaderna till annat än lönen. Så jag skulle nog halvera de där siffrorna.
Stadion

Inlägg av Stadion »

DIF skrev ett 9 månaders kontrakt med Widing så det är inte alltid 1års kontrakt.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Stadion skrev:

DIF skrev ett 9 månaders kontrakt med Widing så det är inte alltid 1års kontrakt.
Garvade inte Widing bort det där i 08 hockey..? typ "Jag skriver ju tydligen 9-månaders kontrakt också enligt media"
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Stadion skrev:

Tror inte heller man skulle skriva ett 12-månaders kontrakt i juli / augusti. Det handlar nog om 9 månader - max.
Mindrocker

Inlägg av Mindrocker »

Andy skrev:

Om vi håller oss till vad vi läst i media för att inte bryta några förtroenden kan vi konstatera följande:

Hallman berättar att Ottosson fått ett jättelågt bud. Att budet sänkts flera gånger från den ursprungliga halveringen.

forumet DIFhockey.se utalar sig Martin innan kampanjen drar igång på allvar och säger att DIF berättat att 500.000 SEK är det som fattas.

På diverse håll på internet (vettig källa?) spekuleras i att vad som hände var att Otto mfl fick ett bud som innebar en halvering. Någa blev klara snabbt, inte Otto. Under tiden gick flera tunga värvningar i lås Steve V bland annat, budet minskade i takt med att mindre pengar fanns kvar och till sist fanns helt enkelt inga pengar kvar.

Vi vet att Otto vill spela i DIF och att Challe vill ha honom, men att de ekonomiska förutsättningarna saknas i vår nya ekonomiska verklighet.

Kom igen - hjälp oss gå i mål under veckan. Otto kan vara skillnaden mellan Allsvenskan och Elitserien!
Jag tror att vi stirrar lite för mycket på just det ekonomiska. I intervjun med Marie Hallman säger ju Otto:
Och det finns annat i det här också som är mellan mig och Djurgården, därför blir det lite konstigt fokus på den här insamlingen, säger Ottosson.
Vad är det andra mellan Otto och Djurgården? Kommer det att omöjliggöra spel oavsett om rätt summa samlas ihop?
Avgå DJ Yes!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
Stadion skrev:

Garvade inte Widing bort det där i 08 hockey..? typ "Jag skriver ju tydligen 9-månaders kontrakt också enligt media"
Bara för att få det att låta som en lägre "månadspeng", jo.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mindrocker skrev:
Andy skrev:

Jag tror att vi stirrar lite för mycket på just det ekonomiska. I intervjun med Marie Hallman säger ju Otto:
Och det finns annat i det här också som är mellan mig och Djurgården, därför blir det lite konstigt fokus på den här insamlingen, säger Ottosson.
Vad är det andra mellan Otto och Djurgården? Kommer det att omöjliggöra spel oavsett om rätt summa samlas ihop?
Men hade det funnits något gammalt groll hade ju Challe aldrig sagt att Otto var villig att spela och att det saknades X mycket pengar.
Mindrocker

Inlägg av Mindrocker »

-daniel- skrev:
Mindrocker skrev:
Andy skrev:

Men hade det funnits något gammalt groll hade ju Challe aldrig sagt att Otto var villig att spela och att det saknades X mycket pengar.
Det behöver ju inte vara gammalt groll, det kan i princip vara vad som helst. Om man ska tro på Ottos uttalande så är det i alla fall inte enbart en ekonomisk fråga.
Avgå DJ Yes!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mindrocker skrev: Det behöver ju inte vara gammalt groll, det kan i princip vara vad som helst. Om man ska tro på Ottos uttalande så är det i alla fall inte enbart en ekonomisk fråga.
Jag skulle tro att Ottosson är besviken att DIF inte prioriterade honom mer, och att det är just den saken han syftar på.

Det säger sig ju lite självt; oavsett vad han menar hade han ju inte gett klartecken till Challe att han gärna vill spela i DIF om man kommer överens ekonomiskt. Eller så har Challe kört den största fulingen i historien för att få in pengar till klubben som man istället tänker använda till något annat. Välj själv vilket som låter mest sannolikt...
Användarvisningsbild
Lucky Luke

Inlägg av Lucky Luke »

2000 kr precis överförda till ”rädda Otto” kontot. Känns grymt bra att få vara med om att få in Otto i laget igen. Nu väntar jag bara på att få köpa t-shirten när den kommer :D

Sen vill jag bara rikta en vädjan till alla storföretag/storföretagare som kallar sig Djurgårdare – det börjar bli hög tid att ni kliver in i matchen nu. Det kan väl inte vara så betungande att matcha 50.000 kronor som Trångsunds Åkeri har satt in. Återigen hatten av för det företaget. Nu får ni ju dessutom er logga på insamlingens hemsida!! Vilken fantastisk fin pr för ert företag!! Ni kommer att bli riktiga hjältar…

Ni kan väl inte känna er speciellt stolta när ni sitter på Hovet i höst och kollar in # 9 och veta att ni inte var med och bidrog till återkomsten. Hur kommer det att kännas att veta att vanliga gräsrötter utan stora ekonomiska förutsättningar har fixat det? Studerande, barnfamiljer med knapp ekonomi, arbetslösa, småföretagre m.fl vanliga människor har bidragit men inte ni. Så kom igen nu – öppna plånboken och var med och bidra ni också. Ni kommer att bli älskade av alla i Djurgårdsfamiljen!!
gurra

Inlägg av gurra »

-daniel- skrev:
Mindrocker skrev: Det behöver ju inte vara gammalt groll, det kan i princip vara vad som helst. Om man ska tro på Ottos uttalande så är det i alla fall inte enbart en ekonomisk fråga.
Jag skulle tro att Ottosson är besviken att DIF inte prioriterade honom mer, och att det är just den saken han syftar på.

Det säger sig ju lite självt; oavsett vad han menar hade han ju inte gett klartecken till Challe att han gärna vill spela i DIF om man kommer överens ekonomiskt. Eller så har Challe kört den största fulingen i historien för att få in pengar till klubben som man istället tänker använda till något annat. Välj själv vilket som låter mest sannolikt...
Verkligen inte. Sedan får man väl räkna med att det finns en chans att Otto tappat motivationen efter alla turer och att han eventuellt tackar nej till att spela i höst men att detta är Challes plan är nog uteslutet.

Däremot kan jag tänka mig att Challe räknade lite för mycket med Otto. Kan tänka mig att eftersom att det drog ut på tiden med målvakter och att man efter att Tellan och Hadelöv var ute ur bilden så var det ekonomiska läget inte vad man räknat med och man fick betala lite mer för Steve och att det enda som fanns kvar då inom budget var att ge Otto ett ganska dåligt bud. Det är vad jag tror.
Användarvisningsbild
Fricke

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Fricke »

Andy, försök få till en 50 lax klubb (eller kanske 25 tkr) för företag där dom får en banner på Ottos tröja. Med all respekt för logga på hemsidan så tror jag det smäller högre.

Sätt ihop ett erbjudande och skicka ut det till alla förra årets mindre sponsorer.
Skriv svar