Du har helt rätt!DIF_Soldier skrev:Några tips angående hemsidan.
Länk till artikeln på difhockey.se. Ingen sätter in pengar på ett konto utan referens.
Rubriker. Det är för mycket text överlag, men mest vid "Vad kan jag göra?"
Sammanfatta de fyra olika stegen genom att rubricera dem, och sedan skriva en sammanfattning under. Som följer:
1. Bidra
Det första och mest självklara är att sätta in ett valfritt bidrag på det konto Djurgården Hockey tillhandahåller. Glöm inte att varje krona spelar roll.
2. Informera vänner
Det andra du kan göra är att sprida kännedom om denna insamling och uppmana alla du känner att bidra och sprida informationen vidare. Det blir som ringar på vattnet med engagemang och stöd för DIF.
3. Sprid på Facebook/Twitter
När alla du känner blivit uppmanade att delta är det dags att se till att alla du inte känner får vetskap om kampanjen. Posta länkar till kampanjens hemsida, twittra, gör inlägg och kommentarer på bloggar samt på olika medias hemsidor. Detta är helt avgörande för att skapa drag kring insamlingen och drag kommer vi behöva om vi skall komma upp i de riktigt stora summorna Djurgården så väl behöver.
4. Kontakta företag
Arbetar du på ett företag som sponsrar djurgården eller som har en ägare eller ledning med stort Djurgårdshjärta kan du föreslå att de skall skänka pengar till kampanjen. Det samma är om du känner eller i din närhet har kapitalstarka eller kända Djurgårdare. Prata med dem och be dem bidra med en gåva eller genom att låna ut sitt namn och öppet stötta kampanjen.
5. Jobba med kampanjen
Vill du göra en aktiv insats kan du kontakta kampanjen via hemsidan och tala om vad du kan bidra med. Det finns massor att göra. Ingen av oss som är aktiva med detta kände varandra innan kampanjen utan alla kom med just genom att vi räckte upp handen och sa att vi var beredda att göra en insats för klubben vi älskar.
...eller liknande. Det ger en mycket bättre överblick. Folk vill veta vad det är och vill veta det direkt. Personligen anser jag att det är alldeles för mycket text på hemsidan i stort. Jag anser att den bör mer än halveras. Försök vara mer kort och koncis då det blir mindre ansträngande för ögat och mycket stilrenare.
När människor klickar sig in och blir mött av metervis med text finns en överhängande risk att man inte orkar läsa och klickar bort det. Tro mig - minska texten! Rakt och ärligt och inte så mycket tjafs - det tilltalas folk av. Även om texten om Otto är bra skriven behövs den inte i så stor utsträckning. Det räcker med att sammanfatta Ottos karisma, betydelse och tid i DIF med 2-3 meningar högst.
Samma sak med vilka vi är, osv.
Det är vad jag tror skulle sälja.
Till mitt försvar så ska jag säga att jag skrev texterna väldigt fort i ett enda långt svep mitt i natten. Sedan har vi inte haft tid att uppdatera dem. Har inte ens läst texten själv en enda gång sedan jag skrev den.
Jag skulle vilja be dig om följande:
Kan du kopiera hela texten på hemsidan till ett word dokument. Gå igenom den. Göra alla dina ändringar och sedan maila till mig. Du har min mail som PM. Vi lägger sedan upp din text på hemsidan.
En sådan insats skulle kunna vara skillnaden mellan Otto eller ingen Otoo i DIF. Det skulle betyda oerhöert mycket och vara ett betydelsefullt bidrag.