Kristofer Ottosson-Insamling

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av Magnutz »

benganfs skrev:var kan man se hur mkt vi fått in?
+100 000kr nu. Det lär fortsätta och allt är till det POSITIVA för oss som förening.

Till ALLA här: Är ni inte ännu medlemmar? Se till att bli det då, för det är pengar in till DIF Hockey det också! Rappa på bröder och systrar!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Lucky Luke

Inlägg av Lucky Luke »

100.000 redan. Jag blir så glad så jag nallar ytterligare 2000 kr av pensionen och slänger in till Otto. Det får bli pölsa resten av året... :D
Användarvisningsbild
Lucky Luke

Inlägg av Lucky Luke »

Fixat. Ytterligare 2000 till Otto. Känns ännu roligare att lätta på lädret den här gången! :D
Användarvisningsbild
Andy
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av Andy »

BaronVonDif skrev:
-daniel- skrev:100.000 är en OK startsumma, men vad hände med sponsorspengarna som det var prat om tidigare? Är de inräknade?

Det kan ju omöjligtvis vara någon som tror vi kommer fortsätta ligga på runt 100 lax om dagen. :|
Sponsorer och företag som ger större summor brukar vilja flagga med det och att det ska uppmärksammas offentlig, att få sitt namn i ett forum räcker inte, de vill ha loggan "in your face" på hemsidan, donationer över 10 000 borde kunna få extra uppmärksamhet? Vi stackars knegare dom nallar av semesterkassan där varje hundring är av vikt ska ha en eloge, synd att slipsnissarna på hyllan kan få se Otto i DIF i höst på enbart vår bekostnad.

Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
Bland annat av den anledningen jobbas det på en hemsida för kampanjen "Rädda Otto"

Jag hoppas att vi får hissa Martins tröja i taket! Suveränt att du startade detta
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Lucky Luke

Re: Sv: Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av Lucky Luke »

Andy skrev:
BaronVonDif skrev:
-daniel- skrev:100.000 är en OK startsumma, men vad hände med sponsorspengarna som det var prat om tidigare? Är de inräknade?

Det kan ju omöjligtvis vara någon som tror vi kommer fortsätta ligga på runt 100 lax om dagen. :|
Sponsorer och företag som ger större summor brukar vilja flagga med det och att det ska uppmärksammas offentlig, att få sitt namn i ett forum räcker inte, de vill ha loggan "in your face" på hemsidan, donationer över 10 000 borde kunna få extra uppmärksamhet? Vi stackars knegare dom nallar av semesterkassan där varje hundring är av vikt ska ha en eloge, synd att slipsnissarna på hyllan kan få se Otto i DIF i höst på enbart vår bekostnad.

Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
Bland annat av den anledningen jobbas det på en hemsida för kampanjen "Rädda Otto"

Jag hoppas att vi får hissa Martins tröja i taket! Suveränt att du startade detta
Det hoppas jag också. Vilket driv han har. Aldrig varit med om maken. Det är synd att vi redan har valt ordförande, annars hade jag definitivt föreslagit Martin!
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

500:- insatta i går för min del.

Är det för övrigt någon sista tidsgräns för insamlingen? För jag tänkte panga in ytterligare 500 nästa månad också om det inte är för sent.
Senast redigerad av 18DIF91 den 2012-07-04 14:07:34, redigerad totalt 1 gånger.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Är bortrest i 10 dagar framöver och inser nu att jag har lyckats med bedriften att glömma min bankdosa hemma. Jag får helt enkelt låta er andra ösa på i insamlingen tills vidare för att sedan så fort jag kommer hem bidra med åtminstone en tusen kronor.
Kul att 100k är insamlat i alla fall, även om jag faktiskt hade hoppats och trott på mer. Men man får tänka på siffrorna i sig ändå, för att 100k är ungefär 10k extra i månaden, vilket ändå är helt ok. DIF har ju ett startbud, så för varje 100k som samlas in så ökas Ottos månadslön med 10k i månaden ungefär, vilket är rätt bra ändå. Förhoppningsvis kommer vi upp i 400k åtminstone.

Men det bästa vore ju förstås om någon rik Djurgårdare gav insamlingen en rejäl boost. Någon NHL-stjärna kan ju kanske tänka sig att offra en dagslön eller två.
Användarvisningsbild
cCat

Inlägg av cCat »

Nu har jag pratat med diverse NHL och KHL proffs och jag får svar i helgen på vilket vis de kan eller vill hjälpa till.

Hoppas ni andra fortsätter i samma takt som tidigare! :D
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
FFFHTB

Inlägg av FFFHTB »

cCat skrev:Nu har jag pratat med diverse NHL och KHL proffs och jag får svar i helgen på vilket vis de kan eller vill hjälpa till.

Tokhyll! Fantastiskt arbete.
Frajn

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Frajn »

Beslutades det om någon speciell tagg på twitter? #RäddaOtto ?
Ur spår bönder!
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

cCat skrev:Nu har jag pratat med diverse NHL och KHL proffs och jag får svar i helgen på vilket vis de kan eller vill hjälpa till.

Fan vad duktig du är! Du får en stående ovation av mig framför dataskärmen! Hjälte!
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av DIF_Soldier »

Frajn skrev:Beslutades det om någon speciell tagg på twitter? #RäddaOtto ?
"OttoAid" är ju det självklara. Låter pajigt och snarlikt "Rädda Joppe!" annars. (massakrera pingvinjäveln och få käft på ungen)
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
knaZen

Inlägg av knaZen »

500:- bidrar jag med. :D
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Jag tror snarare det är bortåt 200 000 kr redan nu... Bara en känsla jag har.
Användarvisningsbild
cCat

Inlägg av cCat »

pulverapa skrev:Jag tror snarare det är bortåt 200 000 kr redan nu... Bara en känsla jag har.
En bra och ganska sanningsenlig gissning enligt mig, då jag tror, av det jag hört, att vi passerat 250..

100 är det som vi supportrar satt in i större och mindre bidrag.
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Skriv svar