NHL

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Salas
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: NHL 11/12

Inlägg av Salas »

sensei skrev:Det är lite kul att alla beskriver Kings precis som jag skulle beskriva Devils efter att ha följt dem mot Panthers och Rangers.
Skillnaden är att Panthers, som är ett relativt uddlöst lag, ställde till enorma problem för Devils. Två matchbollar hade dom, men Devils vann med nöd och näppe. I samma stund lekte Kings bort en av storfavoriterna i form av Canucks.
I konferenssemifinalerna rök nästa favorit, St. Louis med 4-0 i matcher efter 4 raka lekstugor signerande av Kings. Devils tog sig då relativt enkelt vidare, men dock med betydligt större bekymmer mot Flyers än vad Kings hade mot Blues. I konferensfinalerna nu senast körde Kings på nytt över Phoenix som egentligen var chanslöst spelmässigt i fem matcher. Deras enda seger mot Kings var en spelmässig kross och LAs kanske bästa match i serien mot Coyotes (efter 4-0 matchen förstås som var en uppvisning utan motsvarighet), men där Kings verkligen inte fick hål på en storspelande Mike Smith. Devils å andra sidan hade stundtals stora problem med Rangers, och sett till matcherna lagen emellan så speglar 4-2 i matcher knappast någon rättvisa efter 6 matcher.

Med detta sagt, Devils är inte dåliga, och givetvis går det inte att underskatta dom, för då kommer Kings åka på pisk. Men rent spelmässigt så har Kings i varje slutspelsmatch varit snäppet vassare än Devils. Kings har varit mer eller mindre felfria, vilket Devils inte varit på långa vägar, inte minst mot Panthers och mot Rangers stundtals då Rangers under längre perioder körde över Devils. Att påstå att Devils lekte med Rangers känns aningen fel, Rangers hade några svackor i matcherna men sett över alla matcher så var Rangers inte dåliga. Det var tillfälligheter som avgjorde den serien.
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Tycker det är ganska öppet inför finalen. Både Kings och Devils spelar väldigt lika. Kings har varit betydligt stabilare i sina insatser under slutspelet så här långt än var Devils har varit. Kings har dock haft enorma problem i PP vilket inte alls är bra om man ska vinna täta matcher. Samtidigt har Devils haft en tendens att tappa spelet helt under perioder i matcherna. Som sagt, känns väldigt öppet och det ska bli riktigt kul att följa.
Användarvisningsbild
Jepe

NHL 11/12

Inlägg av Jepe »

Många rykten om att Lidström kommer meddela under sin presskonferens imorgon att han lägger av (är väl inte så mycket som talar för annat).

Ytterst tråkigt att en av världens bästa backar genom tidens (kanske den bästa) slutar med hockeyn, men kanske inte så förvånande med tanke på åldern.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Det är bekräftat av Håkan Andersson.

Trist. Trodde han skulle köra ett år till nu med Winter Classics i Detroit.
Expert.
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

Riktigt riktigt tråkigt. :(

En av dem största!
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Ja, en av de största. Helt klart. ;)
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Metal Machine skrev:Ja, en av de största. Helt klart. ;)
I see what you did there ;)
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
mforce

Inlägg av mforce »

Trist med Lidström. En epok är över. Han är värd all respekt.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Föga oväntat att LA vann finalseriens första match. Nu såg jag inte matchen pga att jag började jobba 8 imorse, men statistiken talar sitt tydliga språk. Devils avlossade 17 skott på Jonathan Quick på 68 minuter på hemmais, vilket innebär ett skott var fjärde minut. Föga imponerande av att lag som mer eller mindre var tvunga att gå för en vinst i första matchen för att ens ha en chans mot LA.
Om jag var säker innan så är jag än mer säker nu, LA gör det här till en kort historia. 4-0, alternativt 4-1 i matcher känns som två väldigt troliga slutresultat i matchserien. Kings är för bra samspelt och har en för bra målvakt för att Devils ska kunna stoppa deras marsch mot segern i Stanley Cup.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Blytungt för Devils.

Det är dock inte tal om någon utskåpning etc, två matcher till övertid. Tillfälligheter avgör.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

sensei skrev:Blytungt för Devils.

Det är dock inte tal om någon utskåpning etc, två matcher till övertid. Tillfälligheter avgör.
Fast saken är den att det inte är tillfälligheter. Att LA vinner alla dessa tajta matcher gång på gång visar tydligt att det inte är någon tillfällighet. Kings har ett sinnessjukt självförtroende, jobbar stenhårt i varje byte och ger inte bort en millimeter på isen till Devils spelare. Quick är dessutom klasser bättre än Brodeur. Calle Johansson sa det ganska klockrent i studion efter matchen igår att det ännu en gång var rätt lag som vann.
Kings har varit bättre än Devils i båda finalmatcherna, och att dom har 2-0 i matcher är fullt rättvist.

4-0 eller 4-1 som jag tippade känns glasklart just nu. 4-0 lutar det mot, jag tror inte Devils reser sig nu när Kovalchuk är helt under isen samtidigt som Brodeur släpper billiga puckar. Första mål måste han ta.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Japp. Det är inte tillfälligheter. Dock var det saftigt nära att Devils vann denna då Brown la en skön indianare. Jag spritter av sådan otrolig glädje just nu, ska bli så najs att trycka ner i halsen på alla belackare genom åren när "vi" äntligen (troligtvis) går och vinner. Känner mig inte orolig, och antagligen bara för det kommer jag få äta upp detta :D
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Kovalchuk hade skott i ribban några minuter innan avgörande målet, det kallar i alla fall jag tillfälligheter:) Overtime är ju alltid mer eller mindre en coin flip.

Men absolut, jag håller faktiskt med om att Kings ser starka och liksom "trygga" ut på isen. Tror Devils får det väldigt svårt att vända på steken. Nästa match blir enormt spännande.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

sensei skrev:Kovalchuk hade skott i ribban några minuter innan avgörande målet, det kallar i alla fall jag tillfälligheter:)
Skottet i ribban kom några sekunder innan tredje perioden var slut. Sista chansen under ordinarie tid, ett ypperligt läge där Kovalchuk ska göra mål alla dagar i veckan, men missar.
Du kallar det en tillfällighet, så jag vänder på det hela genom en fråga: Tror du att Anze Kopitar hade missat det läget att avgöra matchen?

Jag skulle nog kunna satsa mitt liv på att Kopitar hade avgjort i ett sådant läge. Det är det som skiljer Devils och Kings. Kings gör det dom ska och tar vara på sina lägen, medan Devils inte är lika heta i de avgörande lägena. Därför står det 2-0 i matcher.

LA Kings spelare vågar avgöra matcherna. Dom vågar ta egna initiativ och göra det oväntade, det är bara att kolla på båda förlängningsmålen som Kings gjort på Devils. Det är två individuella prestationer. Devils två mål hittills har varit slumpmål som tillkommit från egentligen ingenstans.

Match 1 - Anze Kopitar:
Match 2 - Jeff Carter:
Användarvisningsbild
JIIR

Inlägg av JIIR »

Salas skrev:
sensei skrev:Kovalchuk hade skott i ribban några minuter innan avgörande målet, det kallar i alla fall jag tillfälligheter:)
Skottet i ribban kom några sekunder innan tredje perioden var slut. Sista chansen under ordinarie tid, ett ypperligt läge där Kovalchuk ska göra mål alla dagar i veckan, men missar.
Du kallar det en tillfällighet, så jag vänder på det hela genom en fråga: Tror du att Anze Kopitar hade missat det läget att avgöra matchen?

Jag skulle nog kunna satsa mitt liv på att Kopitar hade avgjort i ett sådant läge. Det är det som skiljer Devils och Kings. Kings gör det dom ska och tar vara på sina lägen, medan Devils inte är lika heta i de avgörande lägena. Därför står det 2-0 i matcher.

LA Kings spelare vågar avgöra matcherna. Dom vågar ta egna initiativ och göra det oväntade, det är bara att kolla på båda förlängningsmålen som Kings gjort på Devils. Det är två individuella prestationer. Devils två mål hittills har varit slumpmål som tillkommit från egentligen ingenstans.

Match 1 - Anze Kopitar:
Match 2 - Jeff Carter:
Du är ju helt fantastiskt enögd. Alla mål har sett i stort sett lika ut, om något ser Los Angeles mer slumpartade ut än New Jerseys. Tillfälligheter har gjort båda matcherna, utom möjligtvis Kopitars mål i första.
Skriv svar