Jag menade säsongen innan när det blev Wesslau, det var det jag syftade på...Frajn skrev:Vad menar du med inte pratat med med honom?Rogga skrev:Svårt att veta vad Tellan hade för löneanspråk när DIF inte ens pratat med honom...
Från http://hockeymedmariehallman.se/:
"Men visst förde ni en dialog med Djurgården?
-Ja absolut. Djurgården var intresserade och vi förde en ömsesidig dialog. Men steget ner till allsvenskan kändes för stort, det är större sannolikhet att han hade spelat i Djurgården om de hade varit kvar i elitserien. Tellan ville ju dit förra året, då satsade DIF på Wesslau, säger Persson och fortsätter
-Och redan innan det var klart var Djurgården skulle spela så var siktet lite inställt på att spela utomlands. Nu blev det ändå en dialog med Djurgården och Tellan tackar ödmjukt för det men steget till allsvenskan blev för stort. Sedan hoppas han självklart att det ska gå så bra som möjligt för Djurgården och han både hoppas och tror att de snart ska vara tillbaka i elitserien igen, avslutar agent Persson."
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Med en allsvensk lön (vilket antagligen var det som spelade in mest).Remy Lebeau skrev:
Tellan ville inte spela i Allsvenskan
Men i övrigt håller jag med dig. Dessutom förstår jag inte hur man kan "kräva" att någon skall ha skyldighet att officiellt uttala sig om varför det inte blev spel med klubben, speciellt inte när det är en spelare som ju ej var delaktig i själva degraderingen...
- Andy
Den här debatten börjar bli tröttsam...Rogga skrev:Svårt att veta vad Tellan hade för löneanspråk när DIF inte ens pratat med honom...
Tellan ville till DIF, han var beredd att skriva ett långt kontrakt, han var mycket flexibel med sina löneanspråk givet att man kunde skapa en lösning som passade honom socialt och familjemässigt. Tanken tycks närmast ha varit att få "komma hem" till klubben i hans hjärta, etablera sig i Stockholm och avsluta sin karriär "hemma". Vi valde att satsa på Wesslau. Punkt och slut.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
-
+1Andy skrev:Den här debatten börjar bli tröttsam...Rogga skrev:Svårt att veta vad Tellan hade för löneanspråk när DIF inte ens pratat med honom...
Tellan ville till DIF, han var beredd att skriva ett långt kontrakt, han var mycket flexibel med sina löneanspråk givet att man kunde skapa en lösning som passade honom socialt och familjemässigt. Tanken tycks närmast ha varit att få "komma hem" till klubben i hans hjärta, etablera sig i Stockholm och avsluta sin karriär "hemma". Vi valde att satsa på Wesslau. Punkt och slut.
- Lucky Luke
Vad tror ni om Hadelöv? Är han fortfarande aktuell eller är han helt avskriven?
- Fiskmaesen
Begrav diskussionen om Tellan nu, ingen tjänar något på att älta detta. Vidare tycker jag att det är känns löjligt att prata om spelare som Helenius - VI SPELAR I ALLSVENSKAN.
Jag ser inte riktigt på vilket sätt vi säger emot varandra, enligt vad Tellan sa till Marie Hallman den säsongen så var det ingen kontakt alls mellan DIF och Tellan utan DIF valde Wesslau istället, men vad vet jag? Jag har ingen insider info om DIF som vissa verkar ha, utan jag får helt enkelt köpa det som skrivs om det kommer från en trovärdig källa, som Marie Hallman t.ex.Andy skrev:Den här debatten börjar bli tröttsam...Rogga skrev:Svårt att veta vad Tellan hade för löneanspråk när DIF inte ens pratat med honom...
okej då förstår jag.Rogga skrev:Jag menade säsongen innan när det blev Wesslau, det var det jag syftade på...Frajn skrev:Vad menar du med inte pratat med med honom?Rogga skrev:Svårt att veta vad Tellan hade för löneanspråk när DIF inte ens pratat med honom...
Från http://hockeymedmariehallman.se/:
"Men visst förde ni en dialog med Djurgården?
-Ja absolut. Djurgården var intresserade och vi förde en ömsesidig dialog. Men steget ner till allsvenskan kändes för stort, det är större sannolikhet att han hade spelat i Djurgården om de hade varit kvar i elitserien. Tellan ville ju dit förra året, då satsade DIF på Wesslau, säger Persson och fortsätter
-Och redan innan det var klart var Djurgården skulle spela så var siktet lite inställt på att spela utomlands. Nu blev det ändå en dialog med Djurgården och Tellan tackar ödmjukt för det men steget till allsvenskan blev för stort. Sedan hoppas han självklart att det ska gå så bra som möjligt för Djurgården och han både hoppas och tror att de snart ska vara tillbaka i elitserien igen, avslutar agent Persson."
Ur spår bönder!
Typ 10 gången detta är uppe nu om Tellqvist. Förhoppningsvis får vi se han i DIF hans sista år
Svar på din fråga så det är dessa två målisar vi får rikta in oss på, då vi är ett HockeyAllsvensktlag:Fiskmaesen skrev:Begrav diskussionen om Tellan nu, ingen tjänar något på att älta detta. Vidare tycker jag att det är känns löjligt att prata om spelare som Helenius - VI SPELAR I ALLSVENSKAN.
Men själv skulle jag rekomendera att slå en pling till:XantE skrev:känns nästan lite för stort, det e ju en nackdel att vara lång som målvaktrobin975 skrev:Född 1994 och vara 197 cm och väga 97 kg är nog inte helt felRocky3000 skrev:
Nu är cirkeln sluten!
• Fabian (Den nye Osten) Eriksson som förstakeeper,
• Adam Reideborn som andrekeeper och slutligen
• Joakim Wikström som tredjekeeper.
Så här vill jag se det nya unga Djurgården! (Om nu inte Marty Turco dyker upp.)
Anders Johansson, 1988, 187cm, 94kg, Sparta Sarpsborg http://www.eliteprospects.com/player.php?player=6098
- reservjesus
Som har spelat i norska andraligan? Nej tack.Rocky3000 skrev:Svar på din fråga så det är dessa två målisar vi får rikta in oss på, då vi är ett HockeyAllsvensktlag:Fiskmaesen skrev:Begrav diskussionen om Tellan nu, ingen tjänar något på att älta detta. Vidare tycker jag att det är känns löjligt att prata om spelare som Helenius - VI SPELAR I ALLSVENSKAN.
Men själv skulle jag rekomendera att slå en pling till:XantE skrev:känns nästan lite för stort, det e ju en nackdel att vara lång som målvaktrobin975 skrev:Född 1994 och vara 197 cm och väga 97 kg är nog inte helt felRocky3000 skrev:
Nu är cirkeln sluten!
• Fabian (Den nye Osten) Eriksson som förstakeeper,
• Adam Reideborn som andrekeeper och slutligen
• Joakim Wikström som tredjekeeper.
Så här vill jag se det nya unga Djurgården! (Om nu inte Marty Turco dyker upp.)
Anders Johansson, 1988, 187cm, 94kg, Sparta Sarpsborg http://www.eliteprospects.com/player.php?player=6098
clowns to the left of me, jokers to the right
Ser det som ett bra tecken för att Otto signar snart: "Alexander Wennberg hade förra säsongen nummer 9 i junorlaget - nu valde han nummer 10"
Ur spår bönder!
Påtal om Andreas Johansson eller vad målvakten hette. Hur mycket skiljer Norska andra ligan från AS?
- SirDIFalot
Norska högstaligan motsvarar ungefär division 1 nivå i Sverige. Svårt att avgöra om norska andraligan håller div2 eller div3 klass. Någonstans där mitt emellan kanske.XantE skrev:Påtal om Andreas Johansson eller vad målvakten hette. Hur mycket skiljer Norska andra ligan från AS?
Expert.
kan också tänka mig något sånt. Är det mycket pengar inom den ligan? Inte så stor sport i NorgeSirDIFalot skrev:Norska högstaligan motsvarar ungefär division 1 nivå i Sverige. Svårt att avgöra om norska andraligan håller div2 eller div3 klass. Någonstans där mitt emellan kanske.XantE skrev:Påtal om Andreas Johansson eller vad målvakten hette. Hur mycket skiljer Norska andra ligan från AS?