Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Rogga
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Rogga »

Frajn skrev:
Rogga skrev:Svårt att veta vad Tellan hade för löneanspråk när DIF inte ens pratat med honom...:?
Vad menar du med inte pratat med med honom?

Från http://hockeymedmariehallman.se/:

"Men visst förde ni en dialog med Djurgården?
-Ja absolut. Djurgården var intresserade och vi förde en ömsesidig dialog. Men steget ner till allsvenskan kändes för stort, det är större sannolikhet att han hade spelat i Djurgården om de hade varit kvar i elitserien. Tellan ville ju dit förra året, då satsade DIF på Wesslau, säger Persson och fortsätter

-Och redan innan det var klart var Djurgården skulle spela så var siktet lite inställt på att spela utomlands. Nu blev det ändå en dialog med Djurgården och Tellan tackar ödmjukt för det men steget till allsvenskan blev för stort. Sedan hoppas han självklart att det ska gå så bra som möjligt för Djurgården och han både hoppas och tror att de snart ska vara tillbaka i elitserien igen, avslutar agent Persson."
Jag menade säsongen innan när det blev Wesslau, det var det jag syftade på...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Remy Lebeau skrev:
Tellan ville inte spela i Allsvenskan
Med en allsvensk lön (vilket antagligen var det som spelade in mest).

Men i övrigt håller jag med dig. Dessutom förstår jag inte hur man kan "kräva" att någon skall ha skyldighet att officiellt uttala sig om varför det inte blev spel med klubben, speciellt inte när det är en spelare som ju ej var delaktig i själva degraderingen...
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Rogga skrev:Svårt att veta vad Tellan hade för löneanspråk när DIF inte ens pratat med honom...:?
Den här debatten börjar bli tröttsam...

Tellan ville till DIF, han var beredd att skriva ett långt kontrakt, han var mycket flexibel med sina löneanspråk givet att man kunde skapa en lösning som passade honom socialt och familjemässigt. Tanken tycks närmast ha varit att få "komma hem" till klubben i hans hjärta, etablera sig i Stockholm och avsluta sin karriär "hemma". Vi valde att satsa på Wesslau. Punkt och slut.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Stavhoppet

Inlägg av Stavhoppet »

Andy skrev:

Tellan ville till DIF, han var beredd att skriva ett långt kontrakt, han var mycket flexibel med sina löneanspråk givet att man kunde skapa en lösning som passade honom socialt och familjemässigt. Tanken tycks närmast ha varit att få "komma hem" till klubben i hans hjärta, etablera sig i Stockholm och avsluta sin karriär "hemma". Vi valde att satsa på Wesslau. Punkt och slut.
+1
Användarvisningsbild
Lucky Luke

Inlägg av Lucky Luke »

Vad tror ni om Hadelöv? Är han fortfarande aktuell eller är han helt avskriven?
Användarvisningsbild
Fiskmaesen

Inlägg av Fiskmaesen »

Begrav diskussionen om Tellan nu, ingen tjänar något på att älta detta. Vidare tycker jag att det är känns löjligt att prata om spelare som Helenius - VI SPELAR I ALLSVENSKAN.
Rogga

Inlägg av Rogga »

Andy skrev:

Jag ser inte riktigt på vilket sätt vi säger emot varandra, enligt vad Tellan sa till Marie Hallman den säsongen så var det ingen kontakt alls mellan DIF och Tellan utan DIF valde Wesslau istället, men vad vet jag? Jag har ingen insider info om DIF som vissa verkar ha, utan jag får helt enkelt köpa det som skrivs om det kommer från en trovärdig källa, som Marie Hallman t.ex.
Frajn

Inlägg av Frajn »

Rogga skrev:
Frajn skrev:
Vad menar du med inte pratat med med honom?

Från http://hockeymedmariehallman.se/:

"Men visst förde ni en dialog med Djurgården?
-Ja absolut. Djurgården var intresserade och vi förde en ömsesidig dialog. Men steget ner till allsvenskan kändes för stort, det är större sannolikhet att han hade spelat i Djurgården om de hade varit kvar i elitserien. Tellan ville ju dit förra året, då satsade DIF på Wesslau, säger Persson och fortsätter

-Och redan innan det var klart var Djurgården skulle spela så var siktet lite inställt på att spela utomlands. Nu blev det ändå en dialog med Djurgården och Tellan tackar ödmjukt för det men steget till allsvenskan blev för stort. Sedan hoppas han självklart att det ska gå så bra som möjligt för Djurgården och han både hoppas och tror att de snart ska vara tillbaka i elitserien igen, avslutar agent Persson."
Jag menade säsongen innan när det blev Wesslau, det var det jag syftade på...
okej då förstår jag.
Ur spår bönder!
Användarvisningsbild
XantE

Inlägg av XantE »

Typ 10 gången detta är uppe nu om Tellqvist. Förhoppningsvis får vi se han i DIF hans sista år
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Fiskmaesen skrev:Begrav diskussionen om Tellan nu, ingen tjänar något på att älta detta. Vidare tycker jag att det är känns löjligt att prata om spelare som Helenius - VI SPELAR I ALLSVENSKAN.
Svar på din fråga så det är dessa två målisar vi får rikta in oss på, då vi är ett HockeyAllsvensktlag:
XantE skrev:
robin975 skrev:
Rocky3000 skrev:Bild

Nu är cirkeln sluten!

• Fabian (Den nye Osten) Eriksson som förstakeeper,
• Adam Reideborn som andrekeeper och slutligen
• Joakim Wikström som tredjekeeper.

Så här vill jag se det nya unga Djurgården! (Om nu inte Marty Turco dyker upp.) :wink:
Född 1994 och vara 197 cm och väga 97 kg är nog inte helt fel :)
känns nästan lite för stort, det e ju en nackdel att vara lång som målvakt
Men själv skulle jag rekomendera att slå en pling till:

Anders Johansson, 1988, 187cm, 94kg, Sparta Sarpsborg http://www.eliteprospects.com/player.php?player=6098
Bild
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Rocky3000 skrev:
Fiskmaesen skrev:Begrav diskussionen om Tellan nu, ingen tjänar något på att älta detta. Vidare tycker jag att det är känns löjligt att prata om spelare som Helenius - VI SPELAR I ALLSVENSKAN.
Svar på din fråga så det är dessa två målisar vi får rikta in oss på, då vi är ett HockeyAllsvensktlag:
XantE skrev:
robin975 skrev:
Rocky3000 skrev:Bild

Nu är cirkeln sluten!

• Fabian (Den nye Osten) Eriksson som förstakeeper,
• Adam Reideborn som andrekeeper och slutligen
• Joakim Wikström som tredjekeeper.

Så här vill jag se det nya unga Djurgården! (Om nu inte Marty Turco dyker upp.) :wink:
Född 1994 och vara 197 cm och väga 97 kg är nog inte helt fel :)
känns nästan lite för stort, det e ju en nackdel att vara lång som målvakt
Men själv skulle jag rekomendera att slå en pling till:

Anders Johansson, 1988, 187cm, 94kg, Sparta Sarpsborg http://www.eliteprospects.com/player.php?player=6098
Som har spelat i norska andraligan? Nej tack.
clowns to the left of me, jokers to the right
Frajn

Inlägg av Frajn »

Ser det som ett bra tecken för att Otto signar snart: "Alexander Wennberg hade förra säsongen nummer 9 i junorlaget - nu valde han nummer 10"
Ur spår bönder!
Användarvisningsbild
XantE

Inlägg av XantE »

Påtal om Andreas Johansson eller vad målvakten hette. Hur mycket skiljer Norska andra ligan från AS?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

XantE skrev:Påtal om Andreas Johansson eller vad målvakten hette. Hur mycket skiljer Norska andra ligan från AS?
Norska högstaligan motsvarar ungefär division 1 nivå i Sverige. Svårt att avgöra om norska andraligan håller div2 eller div3 klass. Någonstans där mitt emellan kanske.
Expert.
Användarvisningsbild
XantE

Inlägg av XantE »

SirDIFalot skrev:
XantE skrev:Påtal om Andreas Johansson eller vad målvakten hette. Hur mycket skiljer Norska andra ligan från AS?
Norska högstaligan motsvarar ungefär division 1 nivå i Sverige. Svårt att avgöra om norska andraligan håller div2 eller div3 klass. Någonstans där mitt emellan kanske.
kan också tänka mig något sånt. Är det mycket pengar inom den ligan? Inte så stor sport i Norge
Låst