NHL

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
sensei
Kontakt:

Re: NHL 11/12

Inlägg av sensei »

Magnutz skrev:
sensei skrev:
Magnutz skrev:Ok, men jag ser det annorlunda ;) Ovi gör en sak som förändrar förloppet. Det är inte, i mina ögon, en misstajmad tackling. Detta syns då han i upphoppet medvetet tvärställer grillorna och skjuter ifrån. Delar av rörelsen finns i varje tackling men Ovi hoppar. Jag gillar fysiskt spel men inte sånt där skräp. Han satsar tidigt på att smälla och är såpass skicklig att han vet när han ska träffa. Fult spel.

Sen om det ger något straff eller inte, det vette fan. Hoppas det för oavsett intentionerna bakom är det en farlig tackling som kan förstöra en hel karriär - omedveten eller ej.

Hoppas klubbarna där över städar bort alla dårar nu så att vi slipper alla hjärnskakningar. Det lär väl inte hända men jag hoppas ändå. Vårdslösa skithögar ska inte spela hockey.
Det är mest vi svenskar som ojjar oss över "hoppande", vad nu det är. Din fart minskar ju med ett hopp, jämfört med att ta sats. Ovechkin gör alltså tacklingen lindrigare, genom att hoppa.

Visserligen gör man sig själv längre, men vi har redan idag stora skillnader i längd på spelarna.

Just sayin'
Kraften blir mindre men han träffar ju huvudet på motståndaren. Korkat kanske.
Jomen precis, problemet om man generaliserar det är head shots, om sen det beror på att den ena är längre än den andre, eller om någon hoppar, eller om någon duckar, är mindre relevant enligt mig.

I sverige väljer vi dock att fokusera på just hoppande -- jag förstår inte riktigt varför.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
seppuko
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Sweep av Kings. Såhär lycklig har jag inte varit sen 09/10! Blivit mobbad och förlöjligad i år som Kingsfan, men nu så!
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Jahapp, det var det. Adjöss flyers.

Lite förvånad att de inte lyckades ge Devils en bättre match. Säger en del om Panthers, om inte annat.

Lite trist på något sätt, jag höll på Flyers när Panthers åkte ut. Också synd att serien inte blev längre.

Flera oväntade lag som går väldigt långt.. Vad ska man hålla på nu då?
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Brukar läsa i denna tråd ibland, blir ofta imponerad över ert stora engagemang för denna liga.
Visst kan jag uppskatta nån match här & där bara pga spelarnas individuella skicklighet
(presic som med La Liga/Premier League/Champions Leauge, Seria A).
Men att ha stenkoll på först 800 seriematcher följt av ett maratonslutspel, det kräver en hel del :wink:

Förutom DIF Hockey, Tre Kronor (i VM/OS) & Fotbollslandslaget (i EM & VM) finns det inget lag längre som kan fånga mitt totala engagemang.
DIF fotboll är kanske med på ett litet hörn där också, mest i brist på annat fram tills september.

Minns lite vagt att jag hade en kort period sent 70-tal tidigt 80-tal då jag höll på Liverpool, mest pga helrött matchställ & kanske även pga profiler som Keegan, Dalglish, Ian Rush osv

Aja, avdelningen Intresseföreningen noterar
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Tja det är hockeyvärldens motsvarighet till Rolls Royce.

Hög fart, snygga mål, inget visirtvång, hårda tacklingar, touch icing och en och annan fajt. Klart man ser NHL :)

Tyvärr är det oerhört obekväma tv-tider när man ska följa det från Sverige. Jag har dock försökt att lobba in några av de aspekter i NHL som gör det så grymt även i svensk socialdemokratisk hockey, med uselt resultat dessvärre.
Untouchable
Säsongskort: Ja

Inlägg av Untouchable »

sensei skrev:Jahapp, det var det. Adjöss flyers.

Lite förvånad att de inte lyckades ge Devils en bättre match. Säger en del om Panthers, om inte annat.

Lite trist på något sätt, jag höll på Flyers när Panthers åkte ut. Också synd att serien inte blev längre.

Rangers såklart!
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Untouchable skrev:

Rangers såklart!
Inte för att jag bryr mig särskilt mycket, men nu när Flyers rök håller jag helt klart på Rangers. Unnar Lunkan att vinna SC.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Metal Machine skrev:
Untouchable skrev:

Rangers såklart!
Inte för att jag bryr mig särskilt mycket, men nu när Flyers rök håller jag helt klart på Rangers. Unnar Lunkan att vinna SC.
Ok, då håller jag också på Rangers nu då :)
Rix

Inlägg av Rix »

Rangers hoppas jag på, skulle vara förbannat kul för Lunkan ändå
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Gött med Rangers - Devils inatt, bara att ställa klockan!

Hoppas och tror på en final mellan Rangers - Los Angeles, med Rangers som vinnare, och att man avgör i MSG, vore grymt!!
Spela fult
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Rangers ska vara jävligt glada för att de har Henke där bak, det är min enkla sammanfattning från inatt. Tråklag. Hoppas Jacob styr upp det här om/när han kommer tillbaka. ;)

Goooooooo Devils!
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Snart dags för en till sweep av Kings? Är så jäkla lycklig på något sätt, inte för att jag kan säga att man är ett helgjutet 24/7 fan av NHL men har ju ändå hållt på Kings sedan väldigt tidigt 90 tal. Och de matcher man sett känns lite som första året med torpedhockeyn, motståndarna har inte den blekaste om hur dom ska spela mot Kings. Otroligt taggad och hård forechecking, och när väl motståndarlaget lyckas få ut pucken är det en back som stöter fram vid blå. Helt sjukt att se, sen har vi Quick där bak också.

Kings - Rangers i final vore så kul, var så det började i Globen, och så det slutar där borta. Häftigt om det blir så.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

DIF_Soldier skrev: Personligen tror jag stenhårt på LA Kings i år.
Fan, man kanske skulle satt en slant..?
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

DIF_Soldier skrev:
DIF_Soldier skrev: Personligen tror jag stenhårt på LA Kings i år.
Fan, man kanske skulle satt en slant..?
Jupp :D
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

YaYo gör comeback idag, ska bli riktigt kul att se honom igen! <3
Skriv svar